Tein eilen ÄO-testin
Oletko sinä koskaan tehnyt ja mitä mahdollisesti sait tulokseksi?
Kommentit (29)
Tuli joskus lukiossa käytyä Mensan testissä ja yllytin monet kaveritkin. Kaikki jotka suostuivat testiin saivat paremmat pisteet kuin minä. Sain 145 enkä siis ole Mensa-ainesta.
Olisi niin alhainen jos suurimmalla osalla olisi älykkyysosamäärä yli 120.
Paskapuhetta koko ketju
Olen tehnyt kolme eri äo-testiä. Niissä olen sijoittunut 5 % älykkäimmän joukkoon. Työvoimatoimiston testissä minulle sanottiin, että matemaattisesti olen ylimmässä alle 1 %n joukossa. Sikäli yllättävää, että en koe olevani matikassa hyvä.
Tämä palsta onkin harvinaisen älykkäiden ihmisten suosima. Nyt ymmärränkin paremmin sen, miksi niin monet täällä ovat esittäneet sellaisia mielipiteitä ja käsityksiä, joita tällaisen keskinkertaisen ihmisen on vaikea ymmärtää.
Ja tulokseksi tuli 126. Samaa luokkaa ollut näissä huippuluotettavissa nettitesteissä.
En kylläkään usko että älykkyyttä voi mitenkään mitata. Ainoastaan päättelytehtävillä on minkäänlaista arvoa. Matematiikkaa ja äidinkieltä oppii harjoittelemalla.
vuosia sitten mensan testin tuloksella 129. Nyt luulen etten saisi enää samaa vaikka opiskelenkin yliopistossa. Toisaalta matematiikassa, geometriassa ja hahmottamisessa olen aina pärjännyt hyvin.
mutta huomasin, etten jaksanut keskittyä tai en vain osannut ratkaista kaikkia niistä tehtävistä, joista täytyi päätellä viimeinen kuvio. Arvasin osan.
Sain tulokseksi 127p ja minusta se on kyllä reilusti yläkanttiin, vaikka olenkin ollut koulumenestyjä ja yli ysin keskiarvon oppilas. On noissa testeissä varman 20 pykälää ylimääräistä.
Osa tehtävistä on sellaisia, että niissä varmasti auttaa harjaannus. Niiden logiikka tulee tutuksi.
että noita tehtäviä tekemällä "oppii" sen tehtävän logiikan ja näin ollen älyllistyy jatkuvasti viisaammaksi. Hyvä, että ihmisaivot toimivat näin - sehän juuri on ihmislajin menestystä ja älykkyyttä. Silti en ihan usko, että itsekään olisin niin käsittämättömän fiksu muihin verrattuna (nettitestin mukaan siis).
Ja tietysti vuodatan kaiken fiksuuteni ihmisten ihasteltavaksi juuri Vauva-palstan nerokkaissa tokaisuissani, muissaKIN kuin tässä...
saman testin mikä Mensalla oli käytössä tuohon aikaan (koulussa tehtiin), sain 123. Sen jälkeen en ole tehnyt muita kun netin "luotettavia" ja siinä 130 paikkeilla on pyörinyt.