Olisitko mieluummin lähihoitajana vanhainkodissa vai...
...laitoshuoltajana sairaalan toimenpideosastolla päivätöissä? Vanhainkodissa olisi vuorotyötä, peruspalkka noin 200 e parempi+ lisät.
Rankkoja duuneja kumpikin toki.
Mutta jos olisi pakko tehdä jompaa kumpaa, kumman valitsisit?
Kommentit (12)
Ja ei veri vedä sinne lainkaan. Kiitoksia, että jollakin on kutsumusta!
Kyllä löytyy töitä, ainakin kälyni valmistui juurikin tuon ikäisenä lähäriksi ja pääsi heti vanhainkotiin töihin.
tiedän 50v. miehen joka lähti opiskelemaan yliopistoon ja nyt on töissä.
koska päivä työ.
opiskelija hyvinvointiala
Valmistuin 90-luvulla Yo-merkonomiksi ja olin 15 vuotta samassa paikassa töissä. Lopulta inhosin työtäni. Yt-neuvottelujen yhteydessä päätin, että nyt lähden ja opiskelen jotain muuta. Luin ansiosidonnaisella päivärahalla lähihoitajaksi ja suunnittelin meneväni vanhainkotiin töihin. Valmistuttuani jäin kuitenkin kehitysvammaisten toimintakeskukseen töihin, koska nyt saan tehdä päivätyötä. Valmistuttuani siis ikää 38 vuotta. KAikki kanssani samassa ryhmässä olleet saivat heti valmistumisensa jälkeen töitä. Tsemppiä ap!
Lähde ihmeessä opiskelemaan, vanhustyön lähihoitajista on iso pula ja varmasti työtä riittää myös tulevaisuudessa. tiedän monta ihmistä jotka vasta +50v opiskeleet lähihoitajiksi ja on tosi iloisina uudesta alastaan ja työstään.
vanhainkodissa. Tosin vielä mielummin vuodeosastolla, missä aina välistä olenkin opintojen ohessa.
Töihin tullaan pyytämään ihan kotoa asti jo opiskellessa!
Ilman muuta haet koulunn, nuori ihminen oloet vielä, oikeesti!
-sh 50 v ja nyt jo hieman miettii, kannattaako enää kouluttautua?
...olen nyt jälkimmäisessä duunissa, ja mietin josko opiskelisi lähihoitajaksi vielä "vanhoilla päivillään" (39) :-D ja hakeutuisi vanhainkotiin töihin. Olen ollut 5-6 eri vanhainkodissa laitos- tai hoitoapulaisena ja koen sen kutsumuksekseni.
Fyysinen työ sopii minulle, mutta henkinen puoli jää pahasti uupumaan nykyisessä työssäni, eli koen että menen ns. hukkaan. :-)
Niin, ja kannattaako tämän ikäisenä enää alkaa opiskella lähihoitajaksi, olisiko 42-43-vuotiaalle vastavalmistuneelle lähihoitajalle vielä töitä, vai veisiköhä nuoremmat kaikki vakipaikat?
ap