Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen kannustusta! Yövieroitan vauvaani! Kuka tsemppaisi jaksamaan?

Vierailija
08.04.2012 |

Tänään alkoi ensimmäinen vieroitusyö. Haluan jatkaa päiväimetystä mutta yöimetyksen haluan lopettaa, sillä vauva (10kk) roikkuisi rinnalla koko yön. En saa itse nukuttua huonossa asennossa. Vauva huomaa kun irrotan rinnan hänen suustaan ja käännän kylkeä, hän alkaa heti itkeä. En saa nukuttua paljon ollenkaan.

Tänään sitten yritän yövieroittaa. Mitenhän jaksan, kuka tsemppaisi?

Syötin vauvan, annoin rintamaitoa niin paljon kuin halusi, tarjosin molempia puolia. Pesin vauvan hampaat. Annoin vettä mukista. Yöpuku päälle, pinnasänkyyn.

Tähän asti vauva on nukkunut vieressäni parisängyllä.

Lauloin parit laulut ja silittelin vauvaa joka oli pinnasängyssään. Vauva kuunteli ja konttasi sängyssä. Lopulta hän hermostui ja alkoi itkeä. Silittelyt ja laulu ei auttanut. Vauva oli väsynyt ja halusi rintaa.

Tarjosin tuttia, ei kelvannut. Vauvani ei välitä tutista muulloinkaan.

Jonkin aikaa silittelin ja lauloin mutta sitten ajattelin ottaa syliini. Otin vauvan syliini ja lauloin pari laulua. Heijasin sylissäni. Vauva nukahti parissa minuutissa.

Laskin hänet sänkyynsä.

Nyt odotan tässä että miten käy. Milloin mahtaa herätä seuraavan kerran. Yleensä hän herää noin 30 min päästä nukahtamisesta.

Saanko rauhoittumaan pelkällä silittämisellä?

Pitääkö ottaa syliin?

Nyt hän on nukkunut 8 minuuttia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on aina hoitanut nuo yövieroittamiset, koska vauvahan vaatii maitoa äidiltä. Oppii helpommin maidottoman tyypin kanssa uusille nukkumistavoille.

Vierailija
2/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parasta jos isä voisi hoitaa homman. oikeasti nopeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä. Täytyy yrittää itse. Voiko se onnistua? Etten turhaa työtä tee? :(

ap

Vierailija
4/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että onneksi mun ei ole itse tarvinnut tuota vieroitusta tehdä. Olen vain kuunnellut huutoa viereisessä huoneessa rinnat kivistäen. Kyllähän se onnistuu, kun päätät viedä homman loppuun asti! Mutta varaudu siihen, että saat valvoa useamman yön. Mutta kyllä vauva tuohon uuteen tapaan oppii kun olet päättäväinen etkä lopeta kesken. Nukuta pinnasänkyyn mahalleen ja silitä selkää sen verran, että rauhoittuu. Jos on ihan paniikissa, nosta aina hetkeksi syliin, kunnes rauhoittuu ja sitten taas pinnasänkyyn. Kyllä vauvalla on silti turvallinen olo kun olet siinä lähellä, vaikkei saakaan maitoa.

Vierailija
5/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä iltana lapsi (9,5 kk) nukahti n. 45 minuutin silittelyn jälkeen. Minulla oli patja pinnasängyn vieressä (pinnasänky työhuoneessa, ei vanhempien makuuhuoneessa). Pidin kättä koko ajan lapsen pepun/selän päällä, välillä silittelin. Lapsi itkeskeli (välillä huusi suoraa huutoa), mutta minä vain silittelin, en puhunut mitään. 45 minuutin kuluttua nukahti.

Heräsi kerran yöllä. Huusi 20 minuuttia. Minä taas silittelin pepun ja selän päältä. En puhunut mitään. Nukahti, nukkui aamuun asti.

Seuraavana iltana sama ohjelma: lapsi sänkyyn. Minä sanon, että nyt nukutaan ja alan silitellä. Meni 15-20 minuuttia. Lapsi nukahti ja nukkui aamuun asti.

Seuraavana yönä vielä kokeiltiin samaa, lapsi nukahti n. 5 minuutissa, nukkui aamuun. Sen jälkeen siirrettiin omaan huoneeseen.

Neitonen on nyt 7-vuotias, erittäin hyväuninen, toimelias eskarilainen.

Toivottelen kärsivällisyyttä harjoitteluun. Se voi viedä useammankin yön kuin meillä, mutta varmasti jossain vaiheessa onnistuu. Minusta oli tärkeää se, että lapsi ei koskaan tuntenut olevansa yksin vaan koko ajan äidin käsi oli lähellä, vaikka tissiä ei saanutkaan (ja meidän neitimme nukkui koko yön aina tissi suussa tuohon asti). Meinasin monta kertaa jo luovuttaa, mutta ajattelin, että jos en nyt tätä tee, en tiedä, koska pääsen kokeilemaan uudestaan.

Koeta siis jaksaa olla tiukkana! Kyllä se siitä!

Vierailija
6/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin katsomassa, paijattiin pikkasen ja jätettiin sitten sänkyyn. Aina pidennettiin huoneeseen menon aikaa ja se kesti n. 5 yötä ja sen jälkeen 8 tunnin yöunet.

Ei mennyt vauva rikki ja kaikille rauhallinen mieli.

Sitä ennen kaikki oli hermostuneita kun ei saatu nukuttua.

Jakasmista ja hermoja sinulle. Elä anna periksi!!!

Vierailija
7/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän! Vauva tuolla narisi jo hetken mutta ei itke, nukkuu varmaan.

Pelottaa että kohta hän itkee ja joudun keksimään miten rauhoitan.

Ai mahalleen nukkumaan? Olen laittanut aina selälleen. Yritän osaako hän nukkua mahallaan.

ap

Vierailija
8/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta hän on nukkunut tunnin, tämä on jo luksusta minulle! Milloinkohan herää, saanko rauhoittumaan... Miten saan maidonhajun pois itsestäni jos täytyy ottaa vauva syliin keinuttelemaan?

ap

Vierailija
9/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot vielä täällä niin koita rentoutua ja mennä itekin nukkumaan:)

Nuo em. hyviä vinkkejä, pyri ainakin siihene että pysyis sängyssä.

Vierailija
10/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitkään ei ole nukkunut aikoihin :)

Pitäisi kyllä mennä itsekin nukkumaan, olet oikeassa. Jännittää vaan niin kovasti!

ap

Vierailija
11/41 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kirjoitella aamulla miten meni. Kiitos kaikille avusta! :)

ap

Vierailija
12/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvani kävi nukkumaan päiväunille, ja ilman sylikeinutusta!!!! :) Minulla on ihan "hyvä-äiti"-olo :)

Imetin olohuoneessa vauvaa ja sanoin että kohta mennään päiväunille. Laitoin hänet sitten unipussiin ja laskin sänkyynsä. Vauva hankasi silmiään, teki suullaan tekopieruja, työnsi sormiaan suuhuni kun lauloin...hermostui lopulta ja alkoi kitisemään... mutta silittelin, lauloin ja rauhoittelin. Ja kas, hän nukahti! siihen meni 23 minuuttia mutta siellä nukkuu :) Ihanaa.

t. ap

Vierailija
13/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 8,5kk....

Minun on pakko mennä töihin, mies ei löydä töitä, ja en pysty töitä tekemään jos poika roikkuu tississä joka yö....

Hän on itkenyt kohta tunnin, vuorottelemma miehen kanssa....

Silittelemme ja hyssytämme, en pysty huudattamaan niin että lapsi olisi yksin huoneessa....

Vierailija
14/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei rauhoitu, on että vauva mahalleen. Toinen käsi kevyesti silittää vauva päätä ja ohjaa takaisin tyynylle, jos meinaa nousta. Toinen käsi pepulle ja peppukädellä hyssyttelet vauvaa ihan kuin vauva olisi rattaassaa, mutta onkin vuoteessa. Siis ihan työnnät vauvaa pepusta eteenpäin ja hytkyn hytkyn hytkyn tasaisesti ja toisella kädellä silittää päätä. Kóko ajan vaan hyssyttää ja ehkä samalla hyvin hiljaa hyräilee vauvalle jotakin rauhoittavaa omaa laulleluaan.

Vierailija
15/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herranjumala huudattako pieniä avuttomia vauvoja yksin jossain huoneessa! Hullua, kuvottavaa!

Vauva oppii vaan luovuttamaan sen hätänsä kanssa, oppii siihen ettei ole väliä kuinka paljon kiljuu, itkee ja huutaa, äiti ei auta. Se pelko mitä turvalliseen äidin kainaloon tottunut lapsi kokee kun se jätetään yksin huutamaan pinnasänkyynsä, voi kamala.. Kuka voi tehdä lapselleen niin?!

Vierailija
16/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vieraantunut sitä voikaan olla lapsistaan, miten hukassa se äidinvaisto voikaan olla, jos ei halua auttaa hädissään olevaa lastaan? Lasta joka pelkää, lasta joka luulee että hänet on hylätty.

Useimmilla äideillä tulee pakottava tarve lohduttaa kun lapsi itkee hädissään, joillain tulee itku itsellekin. Uskokaa vaistoanne! Lopettakaa pikkuistenne huudattaminen! Äidin vaisto sanoo että lasta pidetään sylissä, lähellä, vieressä. Luottakaa siihen.

Lapsi ei voi mennä pilalle läheisyydestä ja rakkaudesta. Hylkäämisestä voi.

Vierailija
17/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä kenelle nyt vastasit, kun ei täällä kukaan ollut huudattamassa...

Yksi vastaaja vissiin sanoi että oli niin tehnyt, mutta sehän on jo tehty...

Omasta puolestani vastaan että ei tulisi mieleenkään huudattaa yksin, tuo huutaminen että ollaan vierellä on jo tarpeekis karmivaa.

Tuntuu niin pahalta, kun poju on koko ikänsä nukahtanut rinnalle ja nukkunut vieressä, ja nyt on pakko vieroittaa...

Suunnitelma oli että saisi jäädä kotiin pojan kanssa, joten yötissittely ei häirinnyt minua mitenkään, mutta kun miehelle ei vaan löydy töitä kun ei yritykset eikä valtio palkkaa tällä hetkellä, tohtorikoulutettavienpaikkoja olisi mutta niistä ei ole lohtua kun mies on jo melkein tohtori.

No, se nyt oli sivuseikka, mutta selityksenä siihen mikis minun on pakko mennä töihin...

Ja en vain millään jaksaisi nousta aamulla, tai pystuisi ajattelemaan töissä jos öisin ei saa nukkua.

Mutta tuntuu niin pahalta...

Kun toi poika on muutenkin niin jästipää ja päikkäritkin saa tapella että se nukahtaisi, ja nyt hän on itkenut/raivohuutanut jo pari tuntia...

Kai se jossain kohtaa loppuu, luulisi että on pakko nukahtaa, ei ihminen voi olla kuinka kauan tahansa hereillä ja itkeä!

Vierailija
18/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, kun en omaa pikkuistani pystynyt imettämään, mutta kun tulee tällaisia juttuja vastaan niin ei harmita enää niin paljoa. Kun ei ole mistä vieroittaa..

Vierailija
19/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 en vastannut sulle, mun oli vaan pakko purkautua tosta huudattamisesta ettei kukaan luule että se on ookoo kun jotkut sitä niin vahvasti aina suosittelee.. Tsemppiä unikouluun!

Vierailija
20/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muusta kiinni kuin siitä, että äiti vaan antaa lapsen olla rauhassa, vaikka tää on julmasti sanottu, se on kuitenkin totuus, myös omalla kohdallani.

Itse en muka voinut antaa lapsen nukkua itsekseen ja ei se muka osannut nukkua... mutta totuus oli ihan toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi