Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen kannustusta! Yövieroitan vauvaani! Kuka tsemppaisi jaksamaan?

Vierailija
08.04.2012 |

Tänään alkoi ensimmäinen vieroitusyö. Haluan jatkaa päiväimetystä mutta yöimetyksen haluan lopettaa, sillä vauva (10kk) roikkuisi rinnalla koko yön. En saa itse nukuttua huonossa asennossa. Vauva huomaa kun irrotan rinnan hänen suustaan ja käännän kylkeä, hän alkaa heti itkeä. En saa nukuttua paljon ollenkaan.

Tänään sitten yritän yövieroittaa. Mitenhän jaksan, kuka tsemppaisi?

Syötin vauvan, annoin rintamaitoa niin paljon kuin halusi, tarjosin molempia puolia. Pesin vauvan hampaat. Annoin vettä mukista. Yöpuku päälle, pinnasänkyyn.

Tähän asti vauva on nukkunut vieressäni parisängyllä.

Lauloin parit laulut ja silittelin vauvaa joka oli pinnasängyssään. Vauva kuunteli ja konttasi sängyssä. Lopulta hän hermostui ja alkoi itkeä. Silittelyt ja laulu ei auttanut. Vauva oli väsynyt ja halusi rintaa.

Tarjosin tuttia, ei kelvannut. Vauvani ei välitä tutista muulloinkaan.

Jonkin aikaa silittelin ja lauloin mutta sitten ajattelin ottaa syliini. Otin vauvan syliini ja lauloin pari laulua. Heijasin sylissäni. Vauva nukahti parissa minuutissa.

Laskin hänet sänkyynsä.

Nyt odotan tässä että miten käy. Milloin mahtaa herätä seuraavan kerran. Yleensä hän herää noin 30 min päästä nukahtamisesta.

Saanko rauhoittumaan pelkällä silittämisellä?

Pitääkö ottaa syliin?

Nyt hän on nukkunut 8 minuuttia.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, nyt vauva "saa olla rauhassa" ja nukkuu pitkiä pätkiä kerrallaan. Kumpa olisin tajunnut tämän jo aiemmin :)

Vauvani nukkui tänään kahdet 1,5 tunnin päiväunet :) Hän nukahti molemmilla kerroilla sänkyynsä kun lauloin ja silittelin. Tämä on kuin unta!

Ennen hän nukahti rinnalle ja nukkui ekaksi 30-60 min ja tokilla unilla 30 min.

Kiitos kun olette niin ihania ja tuette, elämänlaatu paranee ihan kohisten kun saa nukkua ja vauvakin on iloisempi :)

ap

Vierailija
22/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset joiden vuoksi pomppaan ylös sängystä 10kertaa yössä, joko antamaan maitoa tai tuttia. Rinnalta olen vierottanu toisen noin kuukausi sitten. Mutta meillä oli silleen helppoa kun oli jo muutenkin pullolla osittain. Nyt vain pitäs vierottaa pullolta pois. Miehen pitää olla klo 7 töissä joten en viitsi vaivata häntä yöheräilyillä jos ei ole ihan pakko. Sitten itse pomppaan ylös joka kerta. Meillä on tutti siis käytössä, sekin pitäs jossain vaiheessa saada pois. Mutta sulle en voi muuta neuvoa kuin että nukuta muuten omassa sängyssä, mutta jos herää eikä rauhotu niin sitten otat viereen vähäksi aikaa kunnes nukahtaa ja nostat sitten omaan sänkyynsä. Näin meillä tehty aikasempien lasten kanssa. Kunnon iltapuuro ensin ja sitten vielä vaikka leipää ja maitoa/vettä. Ja sit omaan sänkyyn nukkumaan. Tuo oma sänky on tässä vaiheessa helpoin opettaa. Ainaki meillä, eihän nää kaikilla toimi. Yhellä toinen tapa tepsii ja toisella toinen tapa. Tsemppiä. Minäkin tarvisin vähän tsemppiä, kaksin verroin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitellakaan millaista on tehdä kaikki tuplasti. Kovasti voimia sinulle! Toivottavasti vauvat oppivat pian nukkumaan yöt.

Minun vauvani nukahti niin helposti sänkyynsä, narisi hetken mutta on tainnut jo hyväksyä, että näin nukutaan, eikä yrittänyt kontata karkuun tms vaan jäi makaamaan ja antoi minun silitellä ja laulaa :) Ja nukahti ihan pikku hetkessä.

Nyt hän on nukkunut jo reilun tunnin :) Toivottavasti yö menee kanssa hyvin, ilman pahempia huutoja!

Miten sinulla, 8,5kk ikäisen vauvan äidillä menee?

Tsemppiä kaikille!

ap

Vierailija
24/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yö sujui jotenkinkuten...

Huonommin kuin eka yö=(

Heräili vähän väliä, vuoroteltiin miehen kanssa, silittelemällä ja nostamalla syliin jos todella pahasti huusi (käy sääliksi naapureita =D) nukhati kyllä aina uudelleen.

Nukahdettiin miehen kanssa vasta n. puoli seitsemältä aamulla, ja kun poju sitten heräsi kasilta otin viereen ja rinnalle...

Ja poju herätti sitten puoli kahdeltatoista, kröhöm...

Päikkäreitä ei ole ikinä tajunnut nukkua pitkään, nyt rupee olemaan aamuherätyksestä hereillä jo 4-5h putkeen, nukkuu puoli tuntia ja nukkuu sen jälkeen kahdet puolentunnin päikkärit.

Yöunille mentiin tänään vähän ennen 23.00, annoin ensin rintaa ja laitoin sänkyyn, toivotin hyvää yötä ja mies jatkoi siitä.

Nukahti ihan hyvin, nyt nukkunut kohta 30min, saa nähdä kauanko nukkuu....

Mutta kyllä se jossain kohtaa helpottaa=)

Itselläni huomenna 12.00 työhaastattelu, täytyy vaan yrittää olla pirteän näköinen =D

Vierailija
25/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosten äidille todellakin vähintää kaksin verroin tsemppiä =)

Vierailija
26/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkui ensimmäisellä pätkällä kolme tuntia, näin pitkään ei ole nukkunut aikoihin.

Ehdin mennä itsekin jo nukkumaan ja nukkua tunnin!

Sitten vauva heräsi ja narisi ja huusi. Silittelin, rauhoittelin, en joutunut nostamaan sängystä. Tarjosin tuttia, ei kelvannut. Vauva huusi jonkin aikaa mutta pidin kädestä kiinni, silitin, puhuin rauhoittelevasti. Koko ajan koskin vauvaan ettei ole yksin. Sanoin että äiti on tässä ja kyllä vauva näkikin minut. Pinnasänky on kiinni sängyssäni.

Lopulta hän nukahti. Ei mennyt ehkä kuin 15 min?

Sitten vauva nukkui kaksi tuntia. Alkoi huutamaan ja rauhoittelin samoin kuin ekalla kerralla. Kesti vähän kauemmin mutta ei tarvinnut nostaa vauvaa sängystä. Sain lopulta rauhoittumaan sänkyynsä ja hän nukahti.

Meni pari minuuttia ja heräsi taas. Sain rauhoitettua uudelleen. Taas nukkui pari minuuttia ja nukahti. Sitten hän nukkui kolme tuntia. Sain rauhoittumaan taas sänkyynsä. Ei edes huutanut niin kovasti.

Kello 8:30 heräsi seuraavan kerran ja otin viereeni ja annoin maitoa. Olin niin iloinen. Sain nukuttua pitkästä aikaa hyvin. En ole nukkunut aikoihin puolta tuntia tai tuntia pidempään.

Toivottavasti tänään yöllä menee yhtä hyvin. Ehkä paremminkin?

Ei se ollut niin kauheaa kuin pelkäsin. Pelkäsin, että vauva huutaa tuntikaupalla putkeen. Ei tehnyt sitä :) Vauva huusi kyllä mutta kyse oli minuuteista, olisiko 10 min ehkä huusi? Sitten sain rauhoittumaan. Koko ajan silittelin, pidin kädestä, hyssyttelin :)

Olen tarjonnut maitoa tänään päivällä useamman kerran että hän saa tarpeeksi sitä.

Mitenhän tänään yöllä menee :) En ole väsynyt eilisen jälkeen. Se ei ollut kovin rankkaa.

ap

Vierailija
27/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun vauva heräsi, en ottanut häntä pinnasängystä pois (sänky sijaitsi oman sänkyni jalkopäässä), vaan istuin siinä omalla sängylläni ja toivotin vauvalle hyvää yötä, sanoin että hyvää yötä, nyt on yö ja yöllä nukutaan. Lauleskelin myös hyvin monotonisella äänellä, että nyt nukutaan, hyvää yötä vaan, miljoona kertaa niin että meinasin itsekin nukahtaa. Muutama yö siinä meni, sitten vauva tajusi jutun juonen. Tsemppiä, tärkeintä on pysyä johdonmukaisena eikä antaa periksi. Vauvat kyllä oppivat uusille tavoille, kunhan heidät viitsii opettaa.

Vierailija
28/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni myös aivan helposti. Mulla on kanssa 10kk vauva joka roikkui rinnassa tunnin välein yötä päivää ja yksi yö päätin, että tämä loppui nyt tähän. Lopetin siis koko imetyksen siihen.

Ekana iltana mies laittoi nukkumaan ilman mitään maitoa, itki ehkä 10min miehen sylissä, heräsi 6h(!!!!) kuluttua itkeskelemään, kävin taputtelemassa, nukahti n.10 minuutissa uudestaan ja heräsi 4h kuluttua. En voinut käsittää, että se oli niin helppoa. Nyt olen ollut 2vk imettämättä ja meillä nukutaan putkeen 20-06....Muutos on aivan käsittämätön, olen itse kuin uusi ihminen ja vauvakaan ei kätise kaikenpäivää kun nukkuu taatusti itsekin paremmin.

Tsemppiä sulle, äläkä nyt luovuta vaikka jotain takapakkia tulisikin!

Vierailija
29/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli lapsi paljon huonommassa tilanteessa siinä vaiheessa kun kaikki oli hermostuneita kun vauva ei ekaan 6 kk nukkunut päivällä eikä yöllä tuntia pidempään. Alkoi koko perhe repeileen ja täriseen väsymyksestä. Tottakai sen aisti lapsikin ja hermostui siihen tilanteeseen ja oravanpyörä vaan suureni.

Aivan varmasti sai rakkautta ja huolenpitoa. Nukkui mun mahalla ne pienet hetket ja oli minussa kiinni jatkuvasti. Muuten huuti.

Ei ollut enää muuta ratkaisua kuin tuo pikkuhiljaa huudolla erottaminen, tai olisin itse joutunut psykoosissa sairaalaan.

Aivan turha alkaa valistamaan minua äidinvaistojen puutteesta. Pakko se on jossakin vaiheessa laittaa omakin terveys etusijalle. Kukas sitä lasta sitten olisi hoitanut, jos minun jaksaminen olisi loppunut?

Kun saimme lapsen nukkumaan noiden 5 yön jälkeen, olimme kaikki kuin uudelleen syntyneitä koko perhe.

Lapsi alkoi olla iloinen, ei enää itkenyt jatkuvasti ja kaikki saivat oikean elämän takaisin. Kuka heittää sen kiven meidän päälle hienojen neuvojensa kanssa?

Olisiko ollut parempi minun sairastua ja sitten hyljätä lapsi?

Vierailija
30/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika nukahti yhdeltä parin tunnin itkun jälkeen, nukkui viiteen asti! No, hukkaan heitettyjä tunteja minulle ja miehelle, oltiin varautuneita siihen että ei saada nukuttua kuitenkaan =) joten katsottiin

elokuvia ja odotettiin että kyllä hän varmaan kohta herää, kyllä hän varmaan kohta herää.....

Kun hän sitten heräsi, rauhoittui alle puolessa tunnissa, nukkui pari tuntia vielä ja kun sitten kolmannen kerran heräsi otin sänkyyn, annoin maitoa ja aloitettiin päivä siitä.

Nyt aloitettiin taas vähän ennen kymmentä nukuttaminen, ja hän nukahti n. viidessä minuutissa!

Saa katsoa kauanko nukkuu.....

Vierailija
31/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas, vauva nukahti tänään samaan aikaan kuin eilen, noin kello 22:15 :) Pari minuuttia on nukkunut nyt. Tokat päiväunet meni vähän myöhäiseksi taas niin oli näin myöhäinen yöuniaika mutta ei kai se niin paha ole. Yö on ainakin lyhyempi minulle :) Jos menee vaikka huonommin kuin eilen...

Annoin vauvalle puuroa, ei halunnut, annoin banaania ja söi sitä. Päälle rintamaitoa molemmilta puolilta, yritin oikein tarjota. Sitten pesin hänen hampaat, laitoin yöpuvun, unipussin, annoin vettä mukista.

Menimme makuuhuoneeseen, kerroin että nyt on yö, nyt nukutaan, ja sammutin valot. Pidin vauvaa makuuasennossa sylissäni, heilutin hellästi, keinutin ja lauloin. Kaksi laulua ja vauva nukkui jo :) Ei narinan narinaa! Ja tämä vauva on nukahtanut aina rinnalle! Ellei ole erehdyksissään nukahtanut vaunuissa heijaamiseen :)

Laskin vauvan pinnasänkyyn mutta kun vedin kättäni hänen selkänsä alta, vauva heräsi ja alkoi huitoa ja huutamaan. Otin vielä syliin, lauloin yhden laulun, nukahti ja laskin sänkyyn eikä hän huomannut. Sanoin hyvää yötä vielä ja poistuin huoneesta.

Laitoin minulle vielä täksi yöksi tuplapedin olohuoneeseen, vieraspatjan. Eilen yöllä mietin, että mitä jos minä häiritsen vauvaa yöllä? Mitä jos hän herää minun takiani niin usein? Mitä jos vaikka kuorsaan?

Viime yönä vauvani nukkui niin pitkiä pätkiä, mitä ei ole ennen tehnyt. Ennen hän nukkui parisängyllä kanssani, eilen pinnasängyssä.

Ajattelin käydä tuohon olohuoneen patjalle nukkumaan ja menen sitten kun vauva itkee hänen luokseen ja käyn sitten nukkumaan parisängylle loppuyöksi. En ainakaan häiritse vauvaa kun menen itse nukkumaan. Kai sitä kannattaa kokeilla ainakin?

Mitenhän yö menee... jännittää taas vähän :)

ap

Vierailija
32/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mukavaa kun on toinenkin yövieroittaja! :) Paljon tsemppiä teille ja hyvä, että vauva nukkuu jo tunteja putkeen ja rauhoittelemiseen ei mene tuntikaupalla :) Toivotaan taas rauhallista yötä, molemmille! :)

ap

Vierailija
33/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt vaan itse nukkua se kaikki mahdolinen aika, elkää odottako vauvan heräämistä :o)

Ap. jos et ihan pakosta nukuttaisi lastasi syliisi, osaisitko tehdä niin? Kun herääkin sängystä, voikin olla sitten shokki.

Vierailija
34/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnalle vai ilman? Nyt kun yöt pitää olla ilman rintaa? Vinkkejä kaivataan....

Vierailija
35/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtaa sinne sitten itsekseen.

Vierailija
36/41 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mukavaa kun on toinenkin yövieroittaja! :) Paljon tsemppiä teille ja hyvä, että vauva nukkuu jo tunteja putkeen ja rauhoittelemiseen ei mene tuntikaupalla :) Toivotaan taas rauhallista yötä, molemmille! :)

ap

Joo, tämä aloitus tuli eilen kuin tilauksesta =D

Poju heräsi jo n. puolentunnin unien jälkeen, silittelyllä ja hyräilyllä nukahtaa, herää, torkahtaa herää... Nyt nukahti uudestaan, toivottavasti nyt nukkuisi pidempään.

Meillä lempilaulu (nukahtaa todella herkästi siihen) on Sov du lilla videung, en laula, hyräilen vain.

hyräilen vain hitaaaaaasti ja vähän monotonisemmin...

Jos siitä olisi teille jotain iloa =)

Vierailija
37/41 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni taas ihan hyvin! :) Vauva ei rääkynyt pahemmin, vain kaksi kertaa kiljaisi oikein kuuluvasti korkealta ja kovaa mutta muuten lähinnä puhisi ja narisi. Sain rauhoitettua hänet pitämällä kädestä kiinni ja silittämällä! Vauva nukkui taas koko yön pinnasängyssään!

Nukuin itse ensimmäisen pätkän olohuoneessa etten herättäisi vauvaa kun tulen itse nukkumaan. Hän nukkui KOLME tuntia putkeen nukahtamisen jälkeen :) Kello 1 menin sitten makuuhuoneeseen omaan sänkyyni nukkumaan. Vauva rauhottui nopeasti. Seuraava unipätkä oli 1,5 tuntia. Rauhottui taas hyvin. Sitten nukkui 2 tuntia ja kiljui hetken, mutta rauhottui. Heräsi pian taas mutta rauhottui uudelleen. Huomasin, että vauva rauhoittaa itse itseään, minun ei tarvitse työntää kättäni pinnasänkyyn heti ensimmäisestä narahduksesta. Vauva saattaa vain kiljaista, öhkäistä ja "kääntää kylkeä".

Hän nukkui paljon mahallaan, mitä ei ole ennen tehnyt, ei koskaan parisängylläni. Ehkä se todella rauhoittaa vauvaa?

Aamulla kello 9 vauva heräsi sitten ja annoin maitoa :) Olen niin iloinen, että ei tämä meillä niin vaikeaa ollutkaan :)

Nyt odottelen innolla että milloin nuo unipätkät pitenevät :)

Miten teillä meni 8,5 kk pojan äiti? :)

Minun täytyy yrittää nukuttaa vauva illalla suoraan omaan sänkyyn, ei syliin. En ole vain vielä raaskinut... En haluaisi itkettää... Päiväunille olen nukuttanut syliin myöskin laulamalla ja siirtänyt sitten pinnasänkyyn.

ap

Vierailija
38/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin uskomatonta, jätkä heräsi kahdeksalta!

Nukkui siis koko yön heräämättä!

Olen ihan uusi ihminen kun itse nukuin viisi tuntia putkeen, mahtavaa =D

Miten on mennyt ap:lla ja kaksosten äidillä?

Vierailija
39/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on upeaa, että poikasi nukkui koko yön! Mahtavaa! Mitä syötit hänelle ennen unta? :D Minä en ole nukkunut synnytyksen jälkeen viittä tuntia putkeen, haluaisin kanssa kokea sen :)

Meillä viime yö meni ihan hyvin, vauva heräsi 2-3 tunnin välein. Narisi vähän, pari kertaa kiljaisi mutta rauhoittui aina silittelyyni ja välillä ihan itsekseen kiljaistuaan kerran. Kyllä se tästä :) Ei mitään yöllisiä huutokonsertteja mitkä kestävät tuntikaupalla, ihanaa :) Vähän narinaa, pari kiljaisua ja vauva nukahtaa taas.

Tsemppiä kaikille!

ap

Vierailija
40/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä työhaastatteluun!!! :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi