Mielipiteitä? Kaveri käyttää kannabista ja aikoo mennä päiväkotiin töihin..
Ei ole koskaan kärähtänyt, joten rikosrekisteri on puhdas. Polttelee noin 2 viikonloppuna kuukaudessa. Mitä teen? Teenkö ilmoituksen? Ei polttele kotonaan, en tiedä missä ja pitääkö hallussaan kannabista..
Kommentit (24)
Ei kuitenkaan työpaikalla polttele eikä ole kannabiksen vaikutuksen alaisena töissä.
Pidä huolta vaan omista asioistasi
Asia vaivaa kovasti, sillä en haluaisi vastaavaa hoitajaa omille lapsille. Mutta en tiedä, mitä voisin tehdä..:/
Anna vinkki nimettömänä sinne päiväkotiin, jotta teettävät huumetestin.
Eipä tuo ole kummoinen rikos, jos parina viikonloppuna (ei siis edes työpäivinä!)polttelee. Aika yleistä on nykyään kaikkien ammattiryhmien keskuudessa. Vaikutukset kohtuudella nautittuna samaa tasa viinilasillisen kanssa.
Kun alkoholihan sentään poistuu elimistöstä, mutta eikös kannabis jää sinne? Siksihän niistä tuleekin niin..noh, vajaita loppujen lopuksi.
Lasten kanssa työskenteleville tarkoitettuun rikosrekisteriotteeseen siitä ei tulisi merkintää.
Nykyään kaikille uusille päiväkodin työntekijöille tehdään huumetesti.
Mun mies polttelee silloin tällöin, tosin harvemmin kuin joka kuukausi, ei edes joka vuosi. Mutta eipä ole tullut mieleen ilmoitella mitään minnekään.
Seksuaalirikokset, väkivaltarikokset ja huumausainerikokset pitäisi näkyä. Mutta jos tosiaan teettävät testin, niin ehkä sitten annan asian vain olla.
Mietin lähinnä sitä, että itse en ikimaailmassa haluaisi tällaista ihmistä hoitamaan lapsiani. Siksihän ne taustat selvitetään, mutta kun ei ole jäänyt kiinni..
En toki tuollaista toivo, mutta toisaalta en myöskään kuvittele päiväkotien työntekijöitä puhtaiksi pulmusiksi.
Mieluummin voisit puhua kaverillesi ja varoittaa, että hänen puuhansa voi tulla ennemmin tai myöhemmin ilmi.
Mutta kun mulla on niin voimakkaana se ajatus, että en haluaisi huumeiden käyttäjää lasten hoitajaksi. Ja kaveri on vielä melko nuori, tiedä mihin asti huumeet vielä vie..Riippuvainen on selvästi, koska hänen on pakko päästä polttamaan. Surku kun vaan tietäisin mitä teen.
Minusta on todella selkään puukottamista, jos ryhdyt ilmiantamaan kaverin ilman että olet puhunut hänen kanssaan.
Kannabiksen käyttö on laillista monessa maassa, esim. Hollannissa ja ihan täyspäisiä ihmisiä siellä asuu ja elää vieläpä lasten kanssa.
Eikä ne kaikki ihmiset todellakaan käyneet täysillä.
Ja olen puhunut useinkin kaverille, että lopettaisi, koska leikkii urallaan jne, jos jää kiinni, mutta on selvästi riippuvainen..:/ En tiedä voinko mennä suoraan sanomaan, että käräytän sut jollet lopeta..
en ilmoittaisi mihinkään. Kuten joku jo sanoi, ottaisin asian esiin ystäväni kanssa. Oikeasti, se työ voi olla myös ystävällesi tärkeä, joka taas voi ennalta ehkäistä täydellistä repsahtamista. Ja jos on selvinpäin töissä, ei hän ole lapsille vaarallinen. Se, että THC rasvaliukoisena aineena varastoituu kehoon pidemmäksi aikaa, kuin esim alkoholi, ei tarkoita että olet huumattuna sen ajan. Jos kaverisi polttaa pe-iltana parit paukut, ei hän ma:na ole enää pöllyssä. Minua on jotenkin kovasti alkanut tökkimään tämä henki nykyään, että pitää olla käräyttämässä milloin poliisille, milloin lastensuojeluun ja milloin työnantajalle muista ihmisistä.
Siis pe-la-su..Mikä on minusta aika paljon, mutta en tosiaan asiasta kovin paljon tiedä.. Mutta joo, kai se olisi ilmankin, jos sille lasten etu olisi tärkeämpi kuin oma riippuvuus.
niin mäkin poltan usein perjantaina, lauantaina ja ehkä sunnuntainakin. Silti mä olen täysjärkinen, hyvässä asemassa töissä eikä musta kukaan päälle päin uskoisi että polttelen pilveä vapaa-ajallani. Riippuvainen en ole, voin hyvin halutessani olla ilmankin viikonloppuna. Toiset ottaa lasin viiniä ja toiset polttaa paukut.
Päiväkodin lapset ei siitä kärsi mitenkään, jos sun kaverisi viikonloppuna polttelee. Käytkö sä käräyttämässä myös ne, jotka juo viiniä tai olutta pe-la-su?
Siis pe-la-su..Mikä on minusta aika paljon, mutta en tosiaan asiasta kovin paljon tiedä.. Mutta joo, kai se olisi ilmankin, jos sille lasten etu olisi tärkeämpi kuin oma riippuvuus.
En itse pitäisi häntä kovin luotettavana henkilönä enkä toivoisi sellaisen ihmisen joka on osallisena rikolliseen toimintaan, hoitavan lapsiani.