Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään lahjoit pottakoululaista?

Vierailija
08.04.2012 |

Ensimmäiset pari päivää sai suklaamunia tai tikkaria tms. Nyt on saanut muutaman päivän tarroja... MIten pitkään jatkais? KOkeilis auttaako vaan kehut ilman, että pissailut pottaan loppuu ja aloittaa taas tarrat, jos niitä pyytää eikä muuten suostu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pissaamisesta palkintoja jaella. Ihme tärisemistä ihmisillä tuon pottatouhun kanssa, jokainen oppii kun oppii, ei sen rakon kypsyyteen suklaamunilla voi vaikuttaa!

Vierailija
2/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada jotain tikkareita? Omia lapsiani olen kehunut ensin vain pelkästä potalla istumisesta ja sitten tietysti vielä enemmän kun sinne pottaan on alkanut jotain tullakin. Molemmat lapset on oppineet nopsasti kuiviksi kun vaipat jätetty pois n. 2-vuotiaana, kun on vaan tuntunut niin ikävältä kun pissa tulee housuun. Muutama vahinko vain sattunut. Yövaipan olen kummaltakin jättänyt pois sitten kun ovat itse olleet sitä mieltä ettei yöksikään enää tarvita vaippaa (kumpikin n. kuukausi päivisin kuivaksi oppimisen jälkeen), eikä vahinkoja ole sattunut öisin kertaakaan. Kannattaa varmaan odotella siihen asti että lapsesi on kypsä pottailuun ilman sen kummempia kommervenkkejä. Ei siitä kannata tehdä isoa numeroa ennen aikojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada jotain tikkareita? Omia lapsiani olen kehunut ensin vain pelkästä potalla istumisesta ja sitten tietysti vielä enemmän kun sinne pottaan on alkanut jotain tullakin. Molemmat lapset on oppineet nopsasti kuiviksi kun vaipat jätetty pois n. 2-vuotiaana, kun on vaan tuntunut niin ikävältä kun pissa tulee housuun. Muutama vahinko vain sattunut. Yövaipan olen kummaltakin jättänyt pois sitten kun ovat itse olleet sitä mieltä ettei yöksikään enää tarvita vaippaa (kumpikin n. kuukausi päivisin kuivaksi oppimisen jälkeen), eikä vahinkoja ole sattunut öisin kertaakaan. Kannattaa varmaan odotella siihen asti että lapsesi on kypsä pottailuun ilman sen kummempia kommervenkkejä. Ei siitä kannata tehdä isoa numeroa ennen aikojaan.

Mulla on se periaate ollut aina että ruumiintoiminnoista ei palkita eikä tehdä hirveää numeroa. En mä lasta palkitse hengittämisestäkään. Yksikin kaveri aloitti pottailun ja vaipattomuuden ties kuinka aikaisiin ja näki ihan hirveän vaivan, ja suurin piirtein samoihin aikoihin meidän lapset oli kuivia - ja mun lapsi oli kuiva ensin. Ja meidän lapsi teki kokonaista nolla vahinkoa, koska yksinkertaisesti odottelin kunnes se oli kypsä olemaan ilman vaippaa! Eikä kertaakaan soitettu mummolle puheluja kun tuotos tuli pottaan.

Vierailija
4/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käynnillä (mitä niitä nyt onkaan, jotain 4-6 kertaa/päivä?), niin kyllä siitä hyvä tulee. Kehittää oikein terveen suhteen vessassa käyntiin.

Vierailija
5/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska meillä ei aikaisemminkaan ole koskaan ollt kyse mistään rakon kypsyydestä vaa ihan jääräpäisyydestä/pottakammosta. Olen kaikilta ottanut jo siinä 1.5v unille vaipan pois, koska eivät ns. vahingossa pissaa housuun/vaippaan vaan koska eivät halua pottaan.

Nyt vaan sitten päätin, että tämä viimeinen neitonen kun on jo kohta 2.5v ja edelleen haluaisin vaipan, otin vain pois iltapäivästä nyt kun loma alkoi torstaina. Ekana iltana kuuden maissa alkoi kaivata vaippaa ja aina viiden minsan välein ehdotti, että hakisin vaipan, eh hakenut. Sitten alkoi melkein itkua tihruttamaan ja meni itse hakemaan vaipan ja kovasti koetti saada minua sitä laittamaan. En laittanut. No sitten viimein 7 tunnin jälkeen kun ei kai enää rakko kestänyt, suostui menemään potalle ja todellakin sai suklaata ja herkkua ja nyt parin päivän jälkeen siirryttiin tarroihin.

Esikoisella jonkun lelun sai kun eka kerran viimein suostui, sitten en muista miten meni. Ehkä pari viikkoa jotakin sai palkinnoksi, mutta vai pari kretaa isompaa tyyliin pikkulelun tms.

Kakkonen oli kaikkein sitkein sissi ja meni lähemmäs 3v ennen kuin oli päiväkuivakin (yökuivakin hänkin jo paljon ennen 2v). LUvattiin, että saa ihan mitä vain jos alkaa käydä potalla ja valitsi sitten lasten konekiväärin. Sne sitten sai, ja pari kertaa sen jälkeen pikkuauton, sen jälkeen ehkä viikon tarroja.

Tää meidän viimeinen on ainoa, johon herkut on tehonneet, muut eivät edesv älitä, joten häntä piti lahjoa sillä, mikä eniten tepsii, eli herkuilla. Ei niitä nyt toki monta aviikkoa annella.

Onnea vaan jos olette saaneet ilman lahjuksia, meillä olis varmaan vielä 4v vaipoissa, jos vain odottelisin, niin luulen...

AP

Vierailija
6/6 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kiitos munien, jotka riittävästi motivoi suostui lähtemään potalle