Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIlä perusteella valitsette matkanne/matkatoimiston?

Vierailija
08.04.2012 |

Itse juuri selaillut tässä netissä matkatoimistoja ja kappas vain niin muutama matkatoimisto tulee jätettyä väliin.

Suosin tietenkin edullista hintaa. Matkatoimistoina meillä yleensä Finnmatkat tai Tjäreborg. Muutama reissu tehty myös Aurinkomatkoilla.

Kohteet yleensä vapaavalintaisia, mutta hotellin hinta, taso, palvelut ja sijanti vaikuttavat päätökseen.

Lentoyhtiöllä on oma merkityksensä. Aika vähän tai ei sisi juuri lainkaan vaikuta päätökseen lentoajat. Siis lähtöajat.

Tosin meille on vuosien saatoissa kertynyt muutama must kohde.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikon lomasta menee kaksi päivää pilalle siksi että pikkulasten rytmi on sekaisin niin siinä on liian iso hukkaprosentti. Ei titetenkään koske niitä lapsia jotka eivät reagoi unen puutteeseen tai vääriin uniaikoihin, mutta meidän lasten kanssa helposti matkat muodostuvat ihan painajaiseksi jos eivät osu normaaliin unirytmiin. Aurinkomatkat on siksi ollut meidän valintamme usein, niiden lentoajat sopivat meille.

Kohde on toiseksi tärkein, mutta vasta toiseksi tärkein. Esim. yksi ihanan oloinen kohde jätettiin viimeksi väliin, kun pitkien lentojen jälkeen siinä olisi ollut vielä viiden tunnin bussimatka perille.

Hinnalla on tietysti merkitystä, lentoyhtiöstä en välitä yhtään.

Hotellin tähtiluokitus on tärkeämpi miehelle kuin minulle. Minulle kelpaisi kaksikin tähteä, mies ei suostu harkitsemaan alle neljän tähden paikkoja.

Vierailija
2/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikon lomasta menee kaksi päivää pilalle siksi että pikkulasten rytmi on sekaisin niin siinä on liian iso hukkaprosentti. Ei titetenkään koske niitä lapsia jotka eivät reagoi unen puutteeseen tai vääriin uniaikoihin, mutta meidän lasten kanssa helposti matkat muodostuvat ihan painajaiseksi jos eivät osu normaaliin unirytmiin. Aurinkomatkat on siksi ollut meidän valintamme usein, niiden lentoajat sopivat meille. Kohde on toiseksi tärkein, mutta vasta toiseksi tärkein. Esim. yksi ihanan oloinen kohde jätettiin viimeksi väliin, kun pitkien lentojen jälkeen siinä olisi ollut vielä viiden tunnin bussimatka perille. Hinnalla on tietysti merkitystä, lentoyhtiöstä en välitä yhtään. Hotellin tähtiluokitus on tärkeämpi miehelle kuin minulle. Minulle kelpaisi kaksikin tähteä, mies ei suostu harkitsemaan alle neljän tähden paikkoja.

Meillä on onneksi molemmilla sama näkemys. 2-3 tähden hotellit/huoneistohotellit ne parhaimmat. Ollaan oltu 4-5 tähden paikoissakin ja huomattu, että paikoin liian jäykkää ja liia fiiniä lomalle.

Aamiainen pitää olla hotellista. Muut ateriat muualta. Lomalal ei edes mene ruokaa samoin, kuin kotosalla. Aamiaisella pärjää pitkälle. Iltaäivällä voi ottaa jotain pientä sämpulä tms. Ja sitten taas illalliselle mihin nyt aina on haluttu sitten ikinä mennä. Tämä pätee niin matkoihin lapsen kanssa, kuin vain nämä aikuisten matkat.

Kiitos vastauksestasi.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen sijainti ovat tärkeimmät kriteerit. Viiden tähden hotellissa on palvelu kohdallaan -sopii minulle.

Lennon on oltava mahdollisimman suora ja päivällä.

Vierailija
4/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin halutaan matkustaa. Sitten etsitään sinne parhaat lennot, mielellään suorat ja hyvään aikaan. Sitten etsitään majoitus, joko huvila tai asunto vuokralle tai hotelli. Hotellin pitää olla 4-5 tähteä ja keskustassa tai rantapaikassa biitsin vieressä.

Vierailija
5/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin halutaan matkustaa. Sitten etsitään sinne parhaat lennot, mielellään suorat ja hyvään aikaan. Sitten etsitään majoitus, joko huvila tai asunto vuokralle tai hotelli. Hotellin pitää olla 4-5 tähteä ja keskustassa tai rantapaikassa biitsin vieressä.

mutta ei hotellia, vaan oma huvila :) ja sitten vielä edulliset lennot.

Vierailija
6/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit katotaan sinne lennot, joissa mahdollisimman halpa hinta kohtaa sopivat lentoajat ja hyvät mutta mahdollisimman harvat vaihdot. Sit valitaan sopivannäköinen hotelli, jossa hinta ja tunnelma kohtaa parhaiten.

Vapaa-ajan matkoilla en käytä matkatoimistoja. TYömatkoihin kyllä. Yleensä saan paremmat hotellit itse. Tämä lienee makuasia, mitä kukakin haluaa.

Me emme käy usein samoissa paikoissa.

Vierailija
7/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on toki hotellin taso, katsotaan tähtiluokitus, tripadvisorin arvostelut sekä sijainti. Siinäpä se oikeastaan.

Vierailija
8/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätetään ensi kohde, sitten varataan sinne lennot ebookersista tms. Sen jälkeen etsitään kohteesta hyvä majoitus ja varataan se netin kautta.

Lopputulos: Saadaan satoja euroja halvemmalla monin verroin parempi ja tasokkaampi lomamatka kuin jollain Aurinkomatkojen pakettimatkalla jurnuttavat ääliöt. Voin suositella järjen käyttöä muillekin (paitsi urpoille, jotka eivät osaa varata lentoa ja hotellia itse).

Vierailija
9/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkoista on huonoa kokemusta. Esitteen kertoma oli aivan epäsuhdassa kohteen todellisen tason kanssa.

Vierailija
10/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätetään ensi kohde, sitten varataan sinne lennot ebookersista tms. Sen jälkeen etsitään kohteesta hyvä majoitus ja varataan se netin kautta. Lopputulos: Saadaan satoja euroja halvemmalla monin verroin parempi ja tasokkaampi lomamatka kuin jollain Aurinkomatkojen pakettimatkalla jurnuttavat ääliöt. Voin suositella järjen käyttöä muillekin (paitsi urpoille, jotka eivät osaa varata lentoa ja hotellia itse).

jos on ns "massakohde", esim joku Euroopan kaupunki tai vaihtoehtoisesti rantalomakohde, niihin saa kyllä usein edullisemmin jonkun paketin kuin omatoimimatkan. Eri asia on sit, jos haluaa eri tyylisen, esim pienemmän, hotellin kuin matkatoimistoilla. Usein nämä hotellit ovat kuitenkin vhänintään saman hintaisia kuin ne bulkkihotellit. ELi hinnassa ei voita, mutta saapahn haluamansa tyylin.

Eri asia sit jos ja kun matkustaa jonnekin ei-normikohteeseen. Euroopassa ei kaupunkeihin vaan ihan maalle tai johonkin oikeasti eksoottiseen kohteeseen. Silloin halvempaakin itse varaten.

t. se, joka käyttää matkatoimistoja työmatkoilla

Vierailija
11/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätetään ensi kohde, sitten varataan sinne lennot ebookersista tms. Sen jälkeen etsitään kohteesta hyvä majoitus ja varataan se netin kautta.

Lopputulos: Saadaan satoja euroja halvemmalla monin verroin parempi ja tasokkaampi lomamatka kuin jollain Aurinkomatkojen pakettimatkalla jurnuttavat ääliöt. Voin suositella järjen käyttöä muillekin (paitsi urpoille, jotka eivät osaa varata lentoa ja hotellia itse).

Matkatoimistoilla on asiantuntemusta. moni haluaa myös helppoutta.

Vierailija
12/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli katson, paljonko itse buukattuna maksaisi ja paljonko matkatoimiston kautta. Usein on edullisempi tai hinta sama matkatoimiston kautta eli sitten otan matkan sieltä. Sinänsä en palveluita perillä tarvi, pärjätään ihan itsekin.

Kaupunkilomat on usein selvästi halvempia itse varattuna, jos sattuu saamaan edulliset lennot. Esimerkiksi kävimme taannoin Roomassa ja rahaa meni hotelli + lennot 600 Euroa neljältä. (kaksi lasta, mutta niistähän menisi kova hinta matkatoimiston kauttakin) Lennot nyt oli Ryanair ja palvelu sen mukainen, mutta ihan sama. Lennoista en välitä, hotellin haluan olevan asiallinen. Hotelli oli oikeasti tosi hyvä, olen ollut matkatoimiston kautta paljon huonommassa hotellissa Roomassa.

Lentoaikatauluilla on myös väliä. Iltalennot on pahat, kun viimeinen matkapäivä menee pilalle ilman huonetta tai saa maksaa lisää. Mielummin meno aamupäivällä ja lähtö myös. Mitäpä sitä viimeisenä päivänä muuta on herättyä mielessä kuin lähtö.

Kohdekin on tärkeä. Tuntuu vaan, että aina päädytään samoihin. Kanaria on NIIN tylsä, mutta kun se on ainoa lähikohde talvella. Kesällä taas haaveilen Kreikasta, mutta vieläkään en ole sinne päässyt. Aina löytyy joku muu matka ja muu maa. Olen käynyt Kyproksella, Turkissa, Italiassa jne. Aina vaan kiertänyt Kreikan jostain syystä, vaikka haluaisin sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä