Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestäisikö sinun miehesi?

Vierailija
18.11.2005 |

Käyn iltaisin joskus sättäämässä,tutustuin siellä mieheen,eronneeseen yksinäiseen,sympaattiseen ja lämpimään.

Kirjoiteltiin postia ja vaihdettiin numeroita.

Kerroin miehelleni,jonka kanssa suhde ookoo kunnossa.

Hän oli asiasta sitä mieltä,että saahan sitä tavata ja tutustua. Ja uskoo naisen ja miehen ystävyyteen.

Puhuin tämän sätiituttavuuden elämästä miehelleni jne,kerroin missä asuu...

No me olemme tavanneet,käyneet kahvilla,kävelyllä(koirani mukana),

kyläilleet,minä siellä,hän täällä.

Mieheni ei häntä kuitenkaan ole vielä tavannut.

Olen ihmisenä hyvin ihastunut tähän ihmiseen, hänen ajatuksiinsa ja elämänkatsomukseensa. Nautin hänen kanssaan keskustella ja vaihtaa ajatuksia.

Onko tälläinen mielestäsi ok?

Kestäisikö puolisosi vastaavan?

Onko sinulla ystäviä,vastakkaisen sukupuolen puolelta?

Voiko miehen ja naisen ystävyys olla vain ystävyyttä?

Uskotko sellaiseen?

Kiitos kaikille jotka vastata ja pohtia viitsivät :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit pitää juttuanne ystävyytenä, mutta entä tämä mies? Entä jos hänellä onkin romanttisia taka-ajatuksia sinua kohtaan? Entä jos hän lähestyy sinua ja ihastuksissasi annat sen tapahtua? Oma miehesi on kuitenkin tärkeämpi kuin nettituttavuus, aseta hänet etusijalle ja mieti tätä juttua nyt tarkkaan.

Vierailija
2/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja treffailisi nettituttavuutensa kanssa?

kestäisitkö itse sitä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tälläinen mielestäsi ok? EI

Kestäisikö puolisosi vastaavan? EI

Onko sinulla ystäviä,vastakkaisen sukupuolen puolelta? EI

Voiko miehen ja naisen ystävyys olla vain ystävyyttä? KYLLÄ

Uskotko sellaiseen? KYLLÄ

Vierailija
4/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että vaarallista leikkiä. Sinä olet " hyvin ihastunut häneen ystävänä" , jos tunne on molemminpuolinen niin huonostikin voi käydä. Etenkin kun sillä toisella osapuolella ei ole ketään jolle pysyä uskollisena.

Minuakin kiinnostaisi tietää miten suhtautuisit jos miehesi viettäisi aikaa ihanan naisen kanssa kahdestaan, johon on " hyvin ihastunut ihmisenä" ?

Vierailija
5/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme yliopisto-opinnot samaan aikaan ja tykästyimme heti toisiimme. Luulin pitkään, että hän on homo, koska olen tottunut siihen, että minulla on miesten kanssa aina jotain säpinää, mutta hänen kanssaan ei ollut mitään. Tunsin syvää yhteenkuuluvuutta ja yhteisymmärrystä, mutten mitään seksuaalista värinää. Hän on todella komea mies, mahtavaa seuraa, älykäs, huomioonottava ja kohtelias, ja opiskelukavereiden ja silloisen poikaystäväni oli vaikea uskoa, ettei välillämme ollut mitään.

Nyt olemme olleet ystäviä yli neljä vuotta, nukkuneet samassa sängyssä, ruotineet kaikki tyttö- ja poikaystävät, viettäneet yhden joulunkin kahdestaan punaviiniä juoden ja viettäneet muutenkin todella paljon aikaa yhdessä. Ei tämö meidän suhteemme tästä muuksi enää muutu. Ystäviä ollaan varmaankin aina ja siihen se jää.

Kyllä naisen ja miehen välinen ystävyys on täysin mahdollista. Believe me!

Vierailija
6/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on henkistä pettämistä eli en hyväksy, sillä en moista hyväksyisi mieheltänikään.

Vierailija
7/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tälläinen mielestäsi ok?

Kestäisikö puolisosi vastaavan?

Onko sinulla ystäviä,vastakkaisen sukupuolen puolelta?

Voiko miehen ja naisen ystävyys olla vain ystävyyttä?

Uskotko sellaiseen?

On tuo minusta ihan ok, jos tilanne on ok niin sinulle, miehellesi kuin tuolle toisellekin miehelle. Meillä tuollainen ei kyllä olisi ok. Mieheni ihmettelisi aikalailla jo siitä, jos rupeaisin chatissa tutustumaan ja tiheämmin juttelemaan jonkun vieraan miehen kanssa, saati että rupeaisin tapailemaan häntä. Hän ei todellakaan pitäisi moisesta, vaikka ei mikään mustasukkainen tyyppi olekaan.

Minulla on ystäviä jotka ovat vastakkaisen sukupuolen edustajia,

mutta

he ovat kaikki oikeastaan sellaisia, joiden kanssa ei olisi mitään mahdollisuuksiakaan rakastua, ja jotka ovat elämässäni jonkin luontevan yhteyden kautta. Esimerkiksi mieheni veli on hyvä ystäväni, samoin muutamat miehen vanhat ystävät luen nykyään omiksikin ystävikseni. Yksi parhaista kavereistani opiskellessani oli homomies. Miespuolinen serkkuni on hyvä ystäväni. Olen tutustunut kaikkiin luonnollisesti vailla mitään mahdollisiakaan ajatuksia ihastumisesta, he nyt vain (tuota homomiestä lukuunottamatta) ovat olleet elämässäni joka tapauksessa, niin siinä sivussa on tullut ystävystyttyä. Ovat olleet minulla aina jotenkin " sukupuolettomia kaveriolentoja" . Tällaisissa tapauksissa uskon siis miehen ja naisen pelkkään ystävyyteen, joka on vain ystävyyttä.

Vierailija
8/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri asiaa kysynkin, koska ristiriita sen asian suhteen vaivaa..

Siis sen,etten itse ole lainkaan varma siitä kestäisinkö mieheltäni samanlaisen ystävyyden,jonku naisen kanssa. Tuskin.

Olen ehdottomasti miestäni mustasukkaisempi.

Kiitos jokaisesta vastauksesta...jään pohtimaan.

Ja lisääkin ajatuksia otan mielelläni vastaan.

( en koskaan edes tapaile sättituttujani,tämä ehdoton poikkeus.)

Vierailija
9/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon miehen ja naisen ystävyyden olevan mahdollista.

Kuitenkin helposti se voi saada myös muita ulottuvuuksia (on kokemusta nuoruusvuosilta).

Olisin hyvin varovainen, enkä itse hakeutuisi tuollaiseen tilanteeseen jossa jatkuvasti tapaillaan kahdestaan sydänystävinä.

En laittaisi miestäni vastaavan asemaan, ja vaikka hän tuskin asettuisi esteeksi niin koska tietäisin hänen ihmettelevän mitä oikein haen pyrkisin löytämään ystävyydelle jotain muita muotoja.

Sallisin vastaavan miehelleni, mutta koska meillä on kovin vähän yhteistä aikaa voisin kyllä pahoittaa mieleni ja miettiä mistä nyt tuulee.

Uskon että tiedät mitä tarkoitat ajatuksillasi tästä miehestä, koska uudessa työpaikassani on myös varsin mielenkiintoinen tuttavuus. Nautin hänen seurastaan ja hän minun, ja olen välillä tullut myöhässä kotiin koska jäin suustani kiinni (kerroin kyllä todellisen syyn kotona...). Suhteeni omaan mieheeni on varsin intohimoinen ja lämmin, mutta siitä huolimatta tunnistan tietyn vaaran siinä mitä voi tapahtua jos alan vaihtaa ajatuksia ja tuntojani jatkuvasti enemmän työkaverin kuin oman mieheni kanssa. Pienten lasten vanhemmilla tuntuu näinä elämän ruuhkavuosina olevan kuitenkin tietty kaipaus olemassa, ja haluan tietoisesti täyttää tämän tyhjiön sillä ystävyydellä jota mieheni tarjoaa. Miksi pitäisi olla huolissaan jos kerran kaikki on kunnossa?

Sanokaa mitä haluatte, mutta ainakin minussa asuu sisällä pieni eläin (emmekä nyt puhu Alienista). Vaikka puitteet voisivat olla näennäisesti turvalliset ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu kun yhteensattumien sarja alkaa hajaantua eikä enää suppene. Jos jotain radikaalia tapahtuisi, pitäisi syyn olla nykyisessä parisuhteessa (ja se tulisi hoitaa ensin) eikä siinä että sattui löytämään itsensä jostain pisteestä jonkun kanssa vaikkei ollut tarkoitus ja vaikka siinä ei ollut juuri järkeä.

Tämän vuoksi haluan " rajoittaa" syvän ystävyyden omaan mieheeni ja naispuolisiin kavereihin, toki minulla on miespuolisia kavereita mutta heitä ei tule tavattua kahdestaan juuri koskaan eikä kukaan ole sellaista edes ehdottanut. Tapaamme joko isommalla porukalla tai pariskunnat yhdessä tms.

Ehkä sinulla on paljon ystäviä ja paljon aikaa, jolloin kuvio ei ehkä ole sen kummempi?

Vierailija
10/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin miehiä joista pidän _paljon_, mutta joita en ajattele seksuaalisesti. Siis en halua seksiä heidän kanssaan. Kerran näin unta että harrastin, ja herättyäni naureskelin asialle varmaan tunnin.

Jos suhde mieheesi on kunnossa ja miehellä ei ole asian kanssa mitään ongelmaa, turha on sinun siitä sellaista kehitellä. Toki kannattaa olla tietoinen omista tunteistaan, ja jos niissä tapahtuu muutosta, kertoa sitten miehelle, ja toimia sitten sen mukaan.

Flirttailu yms. on ihan kivaa, eikä se mitään tarkoita. Flirttailu jopa ihmisten kanssa joista välität, on sekin ihan ok.

Ja vaikka olisitkin hieman ihastunut uuteen tuttavuuteesi ihmisenä, muista pitää myös oma parisuhteesi kunnossa!

Vierailija
11/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole ystävystynyt tähän mieheen tehdäksesi oman miehesi mustasukkaiseksi sinusta..? Haluaisitko pohjimmiltasi ja syvällä sisimmässäsi, että miehesi kieltäisi yhteydenpitonne ja osoittaisi sillä tapaa välittävänsä sinusta ja pitävänsä sinua omanaan?

Mieti nyt tarkkaan, mitä teet. Mitä, jos miestäsi asia kuitenkin vaivaa, eikä tuon takia koe sinun sitoutuneen suhteeseenne ja alkaa itsekin katsella " varalle" jo jotain naista... Ja mielestäni parisuhteessa on hyvä vetää selkeä raja, jota molemmat kunnioittaa. Ei niin, että sinulla on läheinen miesystävä, koska miehesi ei ole mustasukkainen, mutta että miehelläsi ei voi olla läheistä naisystävää, koska sinä olet mustasukkainen tai toisinpäin. Yleensäkään en ihan täysillä ymmärrä sitä, miksi yleensä haet seuraa chateista, JOS sinulla on hyvä parisuhde jo olemassa. Tai yleensäkään vietät aikaa chateissa, miksi et vietä sitäkin aikaa miehesi kanssa?

Vierailija
12/12 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka ihastunut olet imisenä tai naisena tähän mieheen, mutta jos miehesi uskoo sinuun ja ei koe asiaa ongelmana, asia on ok. Pidä vain itsellesi selvänä mikä on ystävyyttä ja mikä muuta ihastusta. Tämmöinen ystävyys in voimavara, nauti siitä. Itselläni on myös suvaitsevainen mies joka on ystävä minun entisen heilan kanssa jonka nykyinen elämänkumppani on paras kaverini ;)

Ei käytetä elämää turhan epäilemiseen ja vatvomiseen.