Apua! Clearbluen digi näytti vähemmän viikkoja kuin maanantaina!!!
Tein maanantaina Clearbluen digitaalisen raskaustestin, tulos: "raskaana, 2-3". tein testin tuolloin aamupissasta.
Tänään oli tuhrua, tuli alushousuihin n. teelusikallinen ruskeaa vuotoa (ja siihen loppui, ei enempää. Ei myöskään kipuja), tuhrua oli myös viime viikolla parina päivänä, ihan vähän pyyhittäessä.
No, paniikissa menin sitten vessaan tekemään toisen, jäljellä olevan digitestin, ja nyt tulos:
"raskaana, 1-2".
Virtsa oli ollut n. 2,5 tuntia sisälläni, eli siis en ollut käynyt pissalla vähän yli kahteen tuuntiin.
Voiko tuo vaikuttaa, vai menikö kesken noilla tuhruilla??? Mitä tämä voi tarkoittaa, onko siis virtsaamatta oloajalla merkitystä...?
Apua, oon ihan vauhkona...mitään vuotoa tai kipuja ei siis ole ollut. Pelkkää tuhrua muutamana päivänä viime vkolla, tänään teelusikallinen ruskeaa tuhrua housuissa.
Voi perse, tässäkö tää nyt oli...?
:(
Kommentit (40)
Toivottavasti toivut pian ja toivottu uusi raskaus pääsee alkamaan otollisella hetkellä. Juttele miehesi kanssa ja tukeudu ystäviin, itke pois paha mieli.
Kirjoitin jonnekin tuonne aiemmin kolmesta pojasta, joiden odotuksessa oli vuotoja jopa 3kk.
esikoinen olisi ollut, joten nyt on suuri huoli, saanko ikinä omaa elävää vauvaa, meneekö aina kesken, jne.
Tiedän, että seuraava voi onnistua ihan ok, mutten varmaan enää ikinä voi iloita raskaustestiplussasta, vaan siitä alkaa mulle sellainen via dolorosa, joka ei pääty kuin ehkä ar-ultraan tai np-ultraan...sit ehkä voin henkäistä, mutta kai se huoli päättyy vasta kun vauva syntyy...tai sithän se huoli vasta tavallaan alkaa, ;) mut eri huoli, :)
Olo on aika paska.
Harmittaa, kun se vuoto ei ala! prkl, jos tässä vielä joutuu johonkin kaavintaan...sanoivat, että tästä päivästä 3 vkoa odotellaan vuotoa, ennen kuin lääketieteellisin keinoin puututaan asiaan...
ap
Itse sain km:n maalla rv 10 kohdalla. Soitin paikalliseen sairaalaan ja kysyin tulenko näytille. Vastaus oli, että tule vain jos kivut tai vuoto on hallitsematonta. Söin panadolia maksimit ja join pari litraa vettä. Luonto hoisi loput.
Tuosta digistä sen verran, että ohjeessa lukee "jos tekee testin ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa, niin käytä aamu virtsaa. Muuten riittää päivä virtsa".
Eli näyttää toki oletko raskaana vai et, mutta ne viikot eivät välttämättä ole oikein jos ei käytä aamuvirtsaa.
esikoinen olisi ollut, joten nyt on suuri huoli, saanko ikinä omaa elävää vauvaa, meneekö aina kesken, jne.
Tiedän, että seuraava voi onnistua ihan ok, mutten varmaan enää ikinä voi iloita raskaustestiplussasta, vaan siitä alkaa mulle sellainen via dolorosa, joka ei pääty kuin ehkä ar-ultraan tai np-ultraan...sit ehkä voin henkäistä, mutta kai se huoli päättyy vasta kun vauva syntyy...tai sithän se huoli vasta tavallaan alkaa, ;) mut eri huoli, :)
Olo on aika paska.
Harmittaa, kun se vuoto ei ala! prkl, jos tässä vielä joutuu johonkin kaavintaan...sanoivat, että tästä päivästä 3 vkoa odotellaan vuotoa, ennen kuin lääketieteellisin keinoin puututaan asiaan...ap
vauvan ennemmin tai myöhemmin.
Alkuraskaudessa keskenmenot vain ovat niin tyypillisiä. Oliko se niin että jopa kolmannes keskeytyy ennen vk 13? Minullakin on ollut jokaisen raskauden välissä keskenmeno (yht. 4), ja samoja kokemksia olen kuullut ystäviltänikin.
Joten ap, vaikka nyt tuntuu pahalta niin aivan mahdollista on että sinulla on oma vauva sylissäsi jo vuoden kuluttua.
eikä näytä moni muukaan täällä tietävän kun et ole saanut vastauksia. Keskenmenoon voi tuollaista vuotoa liittyä. Tylyltähän se tuntuu jos niin käy. Minua jotenkin aikanaan helpotti se kun lääkäri kommentoi keskenmenoani, että todennäköisesti vauvassa olisi ollut jotain vikaa. Vielä surullisempaa olisi ollut jos kehittyminen olisi jatkunut.
Voimia sinulle.
mutta raskaushormonin määrä näyttää vähentyneen eli keskenmeno kyseessä.
Tai pissasi on ollut tosi laimeaa eikä tulos siksi luotettava.
Tee uusi testi ja tee se tosiaan vasta aamupissasta tai ainakin niin, että et ole juonut paljoa etkä pissannut neljään tuntiin.
Tsemppiä.
Eli pelkkää tuhrua, eikä kunnon vuotoa?
t. ap :(
Eli pelkkää tuhrua, eikä kunnon vuotoa?
t. ap :(
Mulla on tullut verivuotoa viikoilla 8-9 ja raskaus jatkui silti ihan normaalisti.
uusi testi aamupissasta. Tsemppiä!
Jos aamupissastakin on vielä 1-2 eikä 2-3 tai 3+, pitää tiistaina soittaa varmaan kättärille...Helsingissä asun...
t. ap
Menin vk 13 ultraan ja ei löytynyt sykettä. Lääkäri arveli, että n.vk9 oli mennyt kesken. Mulla ei siis ollut minkään maailman vuotoja eikä kipuja.
niiden kättärillä tekevän asialle? Ei mitään.
Jos aamupissastakin on vielä 1-2 eikä 2-3 tai 3+, pitää tiistaina soittaa varmaan kättärille...Helsingissä asun...
t. ap
saitko jonkun lääkityksen, joka aloitti tyhjennyksen vai jouduitko kaavintaan? Millä aikataululla tuo suoritettiin, ts. saitko lääkäriltä lähetteen sairaalaan, tms.?
t. ap
niiden kättärillä tekevän asialle? Ei mitään.
t. ap
sh
olleesta mitattuja hormonipitoisuuksia toisiinsa. Tietenkin yön aikana ehti virtsaan tulla enemmän hormonia! Tee tosiaan uusi testi aamulla ja jätä tuo nyt tekemäsi omaan arvoonsa. Tuhruvuotoa voi olla ihan normaalissa raskaudessa, vaikka se voi myös olla merkki alkavasta keskenmenosta. Joten siitäkän et voi tehdä päätelmiä suuntaan tai toiseen.
Ei tuossa vaiheessa raskautta tehdä mitään hcg-määrityksiä tai ultrauksia.
jos digi näyttää 2-3, on ap jo viikoilla 5+...
sh
keskenmeno, vaikka vuoto ei olisi kunnolla vielä alkanutkaan. Omassa kemiallisessa raskaudessa testien muututtua negaksi, kesti vielä pari vuorokautta ennen kunnon vuodon alkua ja tulikin sitten kunnon supistusten kera ja tolkuttomasti verta ja hyytymää, vaikka meni siis ihan alussa.
Et sinä asialle mitään voi tehdä. Huolestua toki tarvitsee, jos ei viikon sisään ala itsekseen vuotamaan pihalle.
No niin...kotiuduttu lääkäristä...
HCG 15, eli kesken menee... vuotoa odotellessa...
ap