Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ulkoilutus

Vierailija
07.04.2012 |

Miten te muut pienen lapsen äidit ja koiran omistajat käytätte koiraanne ulkona?

Käyn yleensä päivällä yhden lenkin vaunujen kanssa mutta se on tänä talvena monena kertana jäänyt kun ei ole päässyt ollenkaan ulos vaunuilla(liikaa lunta). Tällöin koira saa vaan pikapissatukset.

Aamuisin koira pääsee vaan omalle pihalle pikapissalle, kun minulla on siinä samalla lapsen aamuhommat yms. Iltaisin koira pääsee pienelle lenkille, kun lapsi nukkuu.

Olen yrittänyt pitää sen, että oisi ainakin se yksi pitkä lenkki per päivä, mutta nyt on taas ollut useana päivänä taukoa kun lapsi ja minä ollaan oltu kipeitä.

Olenko tavallista laiskempi koiran ulkoiluttaja vai onko tää muillakin tätä?

Mies ei käytä koiraa ulkona, jos marmatan niin saattaa käyttää korttelin ympäri. Yleensä vaan päästää pihaan pissalle.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät koiran pitkällä lenkillä jossain vaiheessa kun mies on lapsen kanssa kotona. Näin minä ainakin teen. Ja nyt kun on ollut kantohanget ja on päässyt jäälle on saanut käyttää kunnolla juoksuttamassa vapaana.

Vierailija
2/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran kanssa ulos pitemmälle lenkille, kun mies on kotona. Vaikka hän ei koiran hoidosta välitä, on hänen velvollisuutensa lapsen hoito. Ei koiran tule kärsiä siitä, että mies on laiska!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää antaa koiran kärsiä teidän perheen kyvyttömyydestä sopia asioista. Kyllä sillä koiralla on ihan oikeus käydä lenkillä ja haistelemassa reviiriään. Miksi teillä on koira, jos ette sitä halua hoitaa kunnolla? Miksi koiran tulee kärsiä teidän idioottimaisuudestanne? Onko se koira pyytänyt tulla teidän lemmikiksenne, vai olisiko kuitenkin niin että olette itse tehneet päätöksen koiran hankinnasta ja täten sitoutunmeet sen asialliseen ja oikeaan hoitoon. Koira tarvitsee myös liikuntaa ja virikkeitä. Hankkikaa piano, jos ette "lasten vuoksi" (HAH!) "ehdi" ulkoiluttaa koiraanne edes _kerran_ päivässä.

Uskomatonta, millaisten ihmisten pitää hankkia eläviä olentoja kotiinsa. Jättäkää nyt ihmeessä seuraavaksi syöttämättä se koira, ei se varmaan siitä kärsi...

Vierailija
4/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on usein vauva rintarepussa jos ei vaunuilla pääse kulkemaan

Vierailija
5/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painut koiran kanssa lenkille. Vaikkei koiraa hoitaiskaan, niin pitäähän sen nyt sen verran lasta kattoa. Sillä ei pitäisi olla merkitystä lähdetkö punttisalille, tanssitreeneihin vai koiraa lenkittämään.

Meillä mies käyttää kyllä koiran aamuisin, mutta muuten lenkittäjä olen pääasiassa minä. Kesäiltoina saatan lähteä lenkille vasta lasten ollessa nukkumassa, mutta varsinkaan pimeään vuodenaikaan ei hirveesti innosta yöllä lenkkeillä...

Vierailija
6/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on teidän vastuulla niin jotenki pakko järjestää et pääsee lenkille!

Meillä on kaksi koiraa, yksi 9kk lapsi. Mies käy aamulla noin 20-30min lenkki, minä käyn sitten päivällä 1-2tuntia samalla ku lapsi nukkuu vaunussa. ilrapäivällä ku mies on tullu kotiin käydään joko minä,hän tai koko perhe n 1tunnin lenkki, ja sit ennen nukkumamenoa pienen pissilenkin.

Vierailija
7/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään kolme kertaa päivässä. Toki mies lenkittää lyhyemmän ajan, mutta minä hoidan kunnon lenkityksset ja mies on lapsen kanssa tai sitten lapsi nukkuu.

Jos haluaa niin aina löytyy aikaa koiran lenkitykselle. Meillä koko perhe sairasteli 2 viikkoa ja silti koiran lenkitykset hoideltiin.

Enää ei voi syyttää etteikö pääsisi lenkille, kun tiet ovat sulana ja muutenkin ilmat ovat mitä parhaimmat.

Vierailija
8/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sataa kaatamalla niin lenkitättekö silloinkin normaalisti vai pelkän pissalenkin? Pitkällä lenkillähän ehtii kastua läpimäräksi niin koira kuin lenkittäjän ulkoiluvaatteetkin.

Vierailija
9/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sataa kaatamalla niin lenkitättekö silloinkin normaalisti vai pelkän pissalenkin? Pitkällä lenkillähän ehtii kastua läpimäräksi niin koira kuin lenkittäjän ulkoiluvaatteetkin.

No varmaan voi käyttää ihan maalaisjärkeä... Että sataako kuin saavista kaataen, jolloin harva koirakaan tahtoo ulos, vai sataako vähän vähemmän. Itselle voi laittaa sateenpitävät kamppeet. Jos koiran turkki on "vedenkestävä", tuskin sitä sade haittaa. Jos ei ole, hanki sille mantteli.

Normaali koira kyllä kestää satunnaiset liikunnattomat päivät, mutta jos ulkoilun jättää Suomessa väliin aina kun sataa/tuulee/pyryttää/ketuttaa, niin aika yksitoikkoiseksi jää koiran elämä.

Vierailija
10/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat lenkit meillä vedetään satoi tai paistoi. Koiria ulkoilutetaan meillä 3-4 tuntia päivässä. Surullista, että otetaan lemmikki eikä huolehdita siitä!

Vierailija
11/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat lenkit meillä vedetään satoi tai paistoi. Koiria ulkoilutetaan meillä 3-4 tuntia päivässä. Surullista, että otetaan lemmikki eikä huolehdita siitä!

Kyllähän useimmat koirat sadetta kestävät. Mutta kuinka hyvät sadevarusteet teillä itsellänne oikein on kun ei kaatosadekaan haittaa kunnon lenkillä? Kyllä mun ulkoiluvarustukseni ainakin on hupusta kenkiin läpimärkänä jos tunnin lenkin vedän rankkasateessa.

Vierailija
12/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän useimmat koirat sadetta kestävät. Mutta kuinka hyvät sadevarusteet teillä itsellänne oikein on kun ei kaatosadekaan haittaa kunnon lenkillä? Kyllä mun ulkoiluvarustukseni ainakin on hupusta kenkiin läpimärkänä jos tunnin lenkin vedän rankkasateessa.

Ei kastu.

Vierailija
13/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jo yli nelikymppinen kuuden lapsen äiti.

Lasten isä tietysti viettää aikaa omien jälkeläistensä kanssa!

Vauva-aikana aamupäivällä aamutoimien jälkeen vaunurallia säästä riippuen toki vartista kolmeen tuntiin. Miehen tultua töistä sitten taas ihan omaa aikaa; toisin sanoen sää ei ainakaan ole este, täytyy pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.

Nykyään näin:

Käyn aamulenkin ennen kuin koululaiset lähtevät kouluun, päivälenkin, kun koululaiset ovat tulleet koulusta ja iltalenkin, kun lapset ovat isin kanssa! Kaksi lapsista ei ole vielä koulussa, koira saa olla ulkoillessa leikeissä mukana.

Vierailija
14/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä lasketaan lenkiksi ja mikä pikapissatukseksi?

Jotenkin väittäisin, että iso osa näistä fanaattisista lenkittäjävouhkaajista, oikeasti käy paljon vähemmän siellä ulkona kuin väittää.. Mut juu, samapa tuo. Hirveästi tuntuu ihmisillä olevan jotain patoutumia tän asian kanssa.

Ainakin pari ihmistä ainakin tiedän mitkä kyllä väittää kovasti että oikein käyvät tuntien lenkeillä päivittäin, mutta se todellisuus on enemmän se, että se 45 min seistään ulkona juoruten ja vetäen röökiä, koira siinä jaloissa ihmettelemässä. :P

Ilmeisesti rodullakaan ei ole merkitystä sen liikunnan määrän suhteen? Iällä? Väittäisin että joku chichuahua ei ihan tarvitse niitä 3x 1 h hikijuoksulenkkejä per päivä?

Monissa maissa on yleistä että pienemmillä koirilla on hiekkalaatikot kuin kissoilla ja lenkillä käydään kun/jos käydään. Sama Amerikassa, nythän tulee se joku ohjelmakin missä on useammassa jaksossa ollut koiria jotka ei käy lenkillä kuin ehkä 2 krt kuussa. Suomessa ollaan taas ihan sekopäisiä tänkin asian kanssa.

Vierailija
15/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että kun pienin oma koira on noutaja ja suurin laumanvartija, niin sitten kyllä kävellään. Minä en juokse enkä pyöräile koirien kanssa, eikä täällä maalla ole kortteleita mitä kiertää, mutta lyhin metsäpolku on 1,5km sitten on pari 3km maantielenkkiä ja seuraavaksi mennäänkin jo kympin pintaan, jos meinaa kiertää lenkin eikä tallata maantietä ees taas.

(röökiä en vedä ja rattaissa istuvien tai pyöräilevien lasteni kanssa voin juoruta vaikka jalat vievätkin eteenpäin ;-D)

Vierailija
16/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän koira on lenkitettävä. Ja mitä väliä sillä on jos kastuu? Kaikki vaatteet kestää sadetta sen verran, että ehtii tulla lämmin lenkillä. Ja sitten se kolme varttia märkänäkään ei haittaa. Goretex-puku kestää sateen hyvin, mutta siinä hikoaa niin, että mieluummin itse kastun hengittävämmissä vaatteissa kokonaan.

Mä en ymmärrä sitä, että hankittua lemmikkiä ei hoideta kunnolla, mutta en myöskään sitä, että lapsi/koiraperheessä ei hankita säänmukaisia varusteita. Koira ja lapset (ja aikuisetkin!) tarttee raitista ilmaa joka päivä vaikka sää ois mikä.

Vierailija
17/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lainaus meni äsken ihan miten sattui. Lainasin jotakuta, ja lainaus on sekä siinä laatikossa, että sen alla.

Vierailija
18/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rodullakaan ei ole merkitystä sen liikunnan määrän suhteen? Iällä? Väittäisin että joku chichuahua ei ihan tarvitse niitä 3x 1 h hikijuoksulenkkejä per päivä?

Monissa maissa on yleistä että pienemmillä koirilla on hiekkalaatikot kuin kissoilla ja lenkillä käydään kun/jos käydään. Sama Amerikassa, nythän tulee se joku ohjelmakin missä on useammassa jaksossa ollut koiria jotka ei käy lenkillä kuin ehkä 2 krt kuussa. Suomessa ollaan taas ihan sekopäisiä tänkin asian kanssa.

Ollaan "sekopäisiä" jos noudatetaan suomen lakia, jossa velvoitetaan että koira pääsee 3 päivässä ulos lenkille!!!? Eri maissa eri lait ja olen tyytyväinen suomen lakiin vaikken usko ison osan laiskoista suomalaisita sitä noudattavan. Muistan eräänkin tapauksen jossa omistaja sai sakkoja tms. koska Rottiksen katsottiin tarvitsevan kokonsa puolesta vähintään 1,5h liikuntaa päivässä ja yleisenä ohjeenahan on että väh. 2 tuntia koiran kanssa toimintaa päivässä josta osa voi olla sisällä tehtävää aivojumppaa,tai leikkimistä, ja loppu ulkoilua. Aloittajan koiraa käy sääliksi: jos haluat pitää koirasi niin menet lenkille puolison ollessa kotona JOKA PÄIVÄ tai jos asutte alueella jossa esimerkiksi naapuri voisi ulkoiluttaa koiraanne niin kysy ihmeessä apua! Koirasi joutuu kärsimään vaikka ei ole itse valinnut perhettään. Mene EDES touhuamaan sen kanssa sinne pihalle jos et vaikka sairastumisen takia jaksa lenkkeillä!

Vierailija
19/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni oli pieni, vedin lasta pulkassa kun vietiin koiraa lenkille.

Se on jännä, että ap:lla on mieskin, mutta jostain syystä koiran lenkitys ei silti joka päivä onnistu.

Todellista välinpitämättömyyttä(typeryyttä)

Vierailija
20/39 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sää mikä tahansa. Olen panostanut omiin ulkovehkeisiin ja sade ei kultaistanoutajaa tunnu haittaavaan. Erittäin kovilla pakkasilla pidetään lenkit lyhyempinä kun piski nostelee tassujaan sen näköisenä että palelee.

Joka päivä koira pääsee ulos 4-5 kertaa. Se minimikierros on puoli tuntia. Uroskoira kun on, niin se rakon tyhjentäminen vaatii kilometrejä, kun pitää pissailla osissa. Vauhti nyt ei tuon löntyksen kanssa päätä huimaa, mistään juoksulenkeistä ei voida puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme