Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko alle 3-vuotiaan päiväkotiin?

Vierailija
07.04.2012 |

Itse EN voisi edes kuvitella!

Koska alle 3-vuotiashan on ihan vauva ja mun mielestä niin pienen paikka on vaan äidin ja isän lämpimässä, turvallisessa syleilyssä.

Minua ainakin pelottaisi että oma lapseni olisi aivan liian herkkä ja herkkä särkymään etenkin alle 3-vuotiaana...

Jopa kun päiväkodeissa on kaikkea kiusaamista. Niin haluan ehdottomasti suojella lastani kaikelta semmoiselta mahdollisimman kauan!

3-vuotias on sentään sen verran vanha että osaa kyllä kotona suoraan kertoa jos häntä kiusattaisiin päiväkodissa ja on muutenkin jo itsevarmempi ja osaa varmasti näpäyttää paremmin takaisin kun 1-2vuotias....

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta ne ikäkaudet menee vähän silleen että 0-3 vuotias on vauva , 3-12vuotias lapsi , 13-19vuotias teini ja paristakympistä ylöspäin voidaan sanoa että aikuinen. ja kuuskymppisenäkö sitä ruvetaan vanhukseks sanomaan.

Sanokaa vaan jos olen täysin väärässä mukamas...

Ap

Vierailija
42/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina ei ole mahdollista valita. Esikoiseni meni päiväkotiin 5-vuotiaana ja toinen 3-vuotiaana. Kuopus meni pph:lle 2-vuotiaana. Sanoisin että kakkosen kohdalla ratkaisu oli selkeästi "huonoin", tosin se riippuu lapsen persoonastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö 2 v 10 kk voi laittaa päiväkotiin kun se on vauva niinkuin AP sanoin viestissään että alle 3 veet olvat vielä vauvoja???? Mitä tapahtuu yhdessä yössä kun lapsi täyttää 3 ???? Miksi takerrutaan tähän ikään 3??? en tajua....

Vierailija
44/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti opit jossain vaiheessa elämää, ettei ratkaisuja voi perustaa tuollaiseen ikäraja-ajatteluun. Tyyliin 2v 11kk on vauva ja liian pieni päiväkotiin, mutta kuukautta myöhemmin hän onkin kaikessa pärjäävä iso lapsi.

Vierailija
45/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meni pph:lle ollessaan 1v8kk. Oli ihan huppuihana perhepvhoitaja ja ryhmässä oli entuudestaan tuttu naapurinlapsi. Hoitoaika oli varmasti esikoiseni lapsuudesta yksi parhaita muistoja. Vieläkin muistelee kuinka silloin hoitotädin kanssa tekivät kaikkea kivaa ja millaisia lemmikkejä siellä oli ja miten kivaa oli kun sai joka päivä leikkiä kaverin kanssa.

Harmiksemme tuo pph jäi eläkkeelle ja toinen lapsemme jouduttiin laittamaan päiväkotiin. Tämä päiväkoti oli kuitenkin entuudestaan tuttu, esikoinen joutui vuodeksi sinne hoitotätinsä jäätyä varhennetulle eläkkeelle (selkä meni). Tälläkin palstalla tätä nimenomaista päiväkotia on monet kehuneet, eikä suotta. Sekä henkilökunta että lapset viihtyvät.

Kuopus siirtyi päiv'äkotiin 1v9kk iässä. Ihan sopiva ikä oli tälläkin. Kotona meno oli aika villiä, päiväkodissa rutiinit rauhoittivat hiukan ja muutoinkin tuntui viihtyvän.

Itse EN voisi edes kuvitella!

Koska alle 3-vuotiashan on ihan vauva ja mun mielestä niin pienen paikka on vaan äidin ja isän lämpimässä, turvallisessa syleilyssä.

Minua ainakin pelottaisi että oma lapseni olisi aivan liian herkkä ja herkkä särkymään etenkin alle 3-vuotiaana...

Jopa kun päiväkodeissa on kaikkea kiusaamista. Niin haluan ehdottomasti suojella lastani kaikelta semmoiselta mahdollisimman kauan!

3-vuotias on sentään sen verran vanha että osaa kyllä kotona suoraan kertoa jos häntä kiusattaisiin päiväkodissa ja on muutenkin jo itsevarmempi ja osaa varmasti näpäyttää paremmin takaisin kun 1-2vuotias....

Vierailija
46/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö 2 v 10 kk voi laittaa päiväkotiin kun se on vauva niinkuin AP sanoin viestissään että alle 3 veet olvat vielä vauvoja???? Mitä tapahtuu yhdessä yössä kun lapsi täyttää 3 ???? Miksi takerrutaan tähän ikään 3??? en tajua....

No varmaan siksi, että etukäteen on vähän vaikea arvioida, minkä ikäisenä lapset yksilöinä on valmiita päiväkotiin. Lapsen kasvatuksesta ja kehityksestä lukemalla ja asiantuntijalausuntojen perusteella voidaan arvioida, ettei alle 3-vuotiasta kannata laittaa suureen päiväkotiryhmään hoitoon.

Vierailija
47/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3-vuotias on taapero

Mutta termejähän noi vaan on. Kyllä hoitopaikan valinnalle pitäisi löytyä joku muu perustelu, ku että lapsi on vauva tai taapero. Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos voidaan valita, niin alle 3-v ei kannata laittaa päiväkotiin

Vierailija
48/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomes on hyvä kun on kotihoidon tuki mutta asuinmaassani ei semmoista ole. Kun poika oli 8kk niin laitoin hakemuksen menee päivähoitoon ja pojan ollessa 1v 2kk hän aloitti hoidon.

Silloin tuntu että miten mun vauva tulee pärjää mutta hyvinhän se. Oppi myös erittäin sosiaaliseksi siellä.

Vierailija
49/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis EN IKINÄ jos tuntisin kivan ja luotettavan pph:n jolla olisi saman ikäisiä lapsia hoidossa niin voisin harkita. Nyt meillä on hoitaja kotona.

Vierailija
50/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut jo melkein 9 vuotta kotiäitinä. Lapsia oli tullut ehkäisyn petettyä yksi "liikaa" eli neljäs. Talous oli jo aivan kuralla. Oma elämä päin helvettiä. Ja kotona olin menettää järkeni.

Pääsin sitten koulutukseen, josta olin haaveillut jo kymmenen vuotta. Sitä ei järjestetä usein, eikä sinne ole helppo päästä. Päiväkoti ainoa mahdollinen hoitopaikka näillä seuduilla. Joten valitettavasti kyllä. Nuorin lapsista hoitoon 1v11kk iässä. Vaikka kuinka sydäntä riipii. Se on pienempi paha kuin se, että äiti menettää järkensä, iskä ottaa eron ja talous kaatuu lopullisesti.

Vierailija
51/52 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1 v. 5 kk ja 1 v. 3 kk hoitoon mennessään. Eikä ongelmia.

Vierailija
52/52 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautisena. Ihan normaalia siellä. Eikös hollantilaiset ole ihan normaaleja ihmisiä silti??

Hyvin pieni osa 3kk pistetään ryhmähoitoon päiväkoteihin Hollannissa.Tämän hoitomuodon vaikutuksia ei ole siis vielä mahdollista havaita kuten Suomessa jossa selvästi jo nähdään varhaisen pitkän eron ja ryhmähoidon vaikutukset lasten lisääntyvässä pahoinvoinnissa. Suomessa kaikkein laajaalaisin alle kolmevuotiaiden ryhmähoito päivkodeissa (myös ylivoimaisesta pisimmät hoitopäivät!)Euroopassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan