Onko kellään North Facen kalvopukua?
Onko kellään The North Facen ulkoiluasua jossa edullisempi Hyvent-kalvo? Pitääkö se tarpeeksi vettä? Voiko sitä käyttää sadeasuna normaalin ulkoilupukukäytön lisäksi jos on esimerkiksi pakko kävellä puoli tuntia rankkasateessa eikä voi pitää sateenvarjoa? Säilyvätkö tällöin sisävaatteet kuivina?
Kommentit (15)
Hinta-laatu ehkä parasta, mitä markkinoilta saa. Lämmin ja pysyy kuivana. Maksoi hanskojen ja pipon kanssa 59 Euroa ja minusta se on edullinen! Taidanpa ensi talveksikin hommata kummallekin sellaisen.
minuakin houkuttaa. Se aikuisten kalvopuku kun ei maksa normaalihinnallakaan paljoa merkkituulipukua enempää:-)
ja hyvin oon pärjännyt. En tosin tuntikausia vaeltanut kaatosateessa...
Ostin takin, ja nyt se pitäisi pestä.. Vinkkejä?
Ohjeiden mukaan hienopesulla nurin käännettynä. Mielellään nestemäinen pesuaine niin huuhtoutuu paremmin. Huuhteluainetta ei saa käyttää sillä se kuulemma tukkii kalvon huokoset.
Oletko testannut takkisi vesisateessa? Kastuiko yhtään läpi?
ja hyvin oon pärjännyt. En tosin tuntikausia vaeltanut kaatosateessa...
Kaatosade kastelee niin rankasti että jos asu ei pidä vettä niin vesi tulee läpi kyllä jo paljon nopeammin. Tuulipuvustani tuli vedet läpi jo muutamassa minuutissa ja jos tuo pitää puoli tuntia niin kyllä siinä silloin on erinomainen vedenpitävyys. Ja ainakaan mulla ei ole edes tarvetta tuntikausien ulkoiluun kaatosateessa mutta puoli tuntia - tunti voi helposti mennä mutta sitä ei kyllä ihan tuulipuvulla pärjää.
Onko muilla vesi pysynyt ulkona vai tullut sisään? Onko myös takin huppu ja korkea kaulus vedenpitävät ettei vesi sieltä kautta tule läpi ja valu pitkin niskaa ja rinnuksia? Ja jos joku sellainen joka on pessyt pukua useamman kerran viitsisi vastata että säilyvätkö ominaisuudet pesuissa?
testannut, mutta olen ollut takkiin tyytyväinen. Uskoisin, että pysyy kuivana.
tavallisessa sateessa ainakin takkisi on pitänyt veden?
Koko päivää en ole kaatosateessa ollut, vaan esim työmatkan. Eli mielestäni tavanomaisen käytön toimii.
Hyvent-kalvon miinus on heikko hengittävyys. Jos hikoilen esim. pyöräillessä, niin takki on sisältä märkä.
Kuinka kauan sulla menee työmatkaasi? Pieni hikoilu lämmintä hikeä ei tunnu ollenkaan yhtä inhottavalta kun kalvottoman tuulipuvun läpi tuleva kylmä sadevesi.
Ettei seuraavalla kerralla kaatosateessa vesi lurahda läpi.
Kyllä noita ainakin sadeasun nimellä on myyty joten varmaan aika hyvin vettä pitää.
noita aika monilla näkyy olevan kaduilla ja lenkkipoluilla.
Oletteko käyttäneet sitä sadeasuna? Kalvopuku tuntuisi houkuttelevalta valinnalta jos todella samalla asulla pärjäisi säällä kuin säällä eikä tarvitsisi aina pelätä kastumista. Pyöräillessä, vaunuja/rattaita työntäessä tai kauppakasseja kantaessa ei sateenvarjolla tee mitään ja kalvottomat tuulipuvut kastuvat äkkiä läpi.