Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyttää minua persoonallisuushäiriöiseksi.

Vierailija
06.04.2012 |

Olen ollut aiemmin hyvin mustasukkainen, toisaalta mies on ruokkinut sitä omalla käytöksellään eli valheilla ja ihastuksilla toisiin naisiin. Nyt kuitenkin yhtäkkiä hän veti esiin jonkun diagnoosin, jonka on etsinyt netistä ja jonka mukaan minulla olisi epäluuloinen persoonallisuushäiriö. Mies esitteli minulle siinä olevat kohdat, käytti esim. perusteena diagnoosille kertomiani työasioita, eli kun kerran ideani varastettiin töissä ja valitin siitä kotona kertoen ettei kenenkään voi luottaa töissä, ym. joitain vastaavia tapauksia. En ollut ollenkaan ajatellut, että mies ajattelee minun olevan turhasta epäluuloinen, kun tosiaan olen kertonut _oikeasti_ tapahtuneista jutuista, joissa minua on vedetty töissä ns. kölin alta! Samoin käytti perusteena sitä, miten olin kerran pyytänyt häntä käymään kaupassa, kun hiukseni olivat likaiset, enkä sitten viitsinyt mennä "puliakan näköisenä" kauppaan - hänen mielestään se kertoi sairaalloisesta epäluuloisuudesta ihmisiä kohtaan. Olemme olleet pitkään (yli 10 v) yhdessä. Olen nyt valtavan loukkaantunut ja peloissanikin suhteemme tulevaisuuden suhteen, en tajua mihin mies pyrkii tällaisella, hän jatkoi vain inttämistään vaikka kerroin, miten hänen "diagnoosinsa" minua loukkasi. Mustasukkaisuutta en siis ole koskaan kieltänyt vaan pyrkinyt työstämään sitä ja sen onkin vähentynyt, minkä mieskin myönsi. Mutta nämä muut asiat - en ole vain kuvitellut työelämässä koettuja vääryyksiä, vaan ne ovat aivan konkreettisia seuraamuksia omanneita juttuja, jotka otin aikanaan raskaasti ja puhuin niistä paljon myös kotona miehelleni. Ja hän ajattelee minusta nyt negatiivisesti... Mitä ihmettä minun pitäisi ajatella/tehdä?? Olo on ihan pöllähtänyt, eikä ole ketään kenelle voisin puhua tämmöisestä parisuhdeasiasta. Pitäisikö minun nyt mennä lääkäriin hakemaan se diagnoosi, kun mies oli niin kovin varma ja kohta kohdalta perusteli, että tuo sinulla on? :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa. Minusta haiskahtaa siltä, että mies on itse hukassa oman epäluotettavuutensa kanssa. Älä alistu tuollaiseen, persoonallisuushäiriö on diagnoosi jota psykiatrikaan ei tuosta vaan aseta eikä todellakaan yhden tilanteen pohjalta. Epäluuloisuus epäluotettavaa henkilöä kohtaan on tervettä.

Olen surullinen siitä että joudut elämään tuollaisessa parisuhteessa.

Vierailija
2/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaskin ne on tosi ylimielisiä ja etsii aina puolisoista jotain vikaa, heissä ei koskaan ole mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sairastua oikeasti, jos elät tuollaisen paskiaisen kanssa.

Vierailija
4/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kysymyksellä on aia helppo selvittää, onko persoonallisuushäiriöinen itse

se on:

Tunnetko empatiaa kärsiviä kohtaan?

Vierailija
5/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikirjoja kun rupeaa selaamaan ,niin meistä jokaisesta löytyy oireet vaikka mihin tauteihin ja häiriöihin..

Sano vaikka miehellesi, että sinua loukkaa hänen tekemänsä amatööridiagnoosit, ja että jos on jotakuta pakko analysoida, niin tehkööt niin itselleen ja vaikka omille vanhemmilleen ja sisaruksilleen jos heille sopii, mutta että sinä et aio kuunnella hänen keksimiään taudinkuvia niin kauan kuin hänellä ei ole mitään koulutusta joka antaisi oikeudet tehdä moisia diagnooseja.

Jos ei sovi olla vaimoa loukkaamatta tuolla tavoin ilman pätevyyttä, niin sitten ehdotat että varaatte sinulle ajan lääkärille - mies maksaa - ja sinä käyt lääkärillä selvittämässä onko sinulla nimenomaan tuo miehen kuvaama häiriö, muita ei tarvitse testailla, ja jos miehesi on väärässä niin hän saa kuuluttaa kaikelle kansalle väärät syytöksensä ja sen miten lääkäri todisti ne perustettomiksi, ja tietenin myös julkinen anteeksipyyntö.

Ja sitten kysyt mieheltä että kumman vaihtoehdon hän valitsee. Lopettaako loukkaamisesi vai maksaako lääkärin ja ottaa riskin.

Vierailija
6/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoon pitkä aika. Ja kysy milloin hän valmistui ja paljonko on alalta kokemusta. Jos ei ole tutkintoa ja kokemusta etsi joku yhtä päätön juttu ja diagnosoi hänet. Miehesi kuulostaa pöllötä. Tämä siis kyökkipsykologin diagnoosi.

Vierailija
7/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä, luotettavia miehiä on olemassa. Miksi vaarannat terveytesi ja tuhlaat elämäsi tuollaiseen?

Rakkaus on tekoja. Ovatko miehesi teot rakkautta?

Vierailija
8/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on selvästi tarpeesta yrittää ylentää itseään, ja sen motiivina taas on hänen epäonnistumisensa elämässään. Minä olen ilmeisesti ihan erityinen piikki hänen lihassaan, ihonalainen, mikä vain..... ehkä sinäkin ap olet miehellesi jotenkin sellaisessa roolissa, että hänellä on erityinen tarve yrittää alentaa juuri sinua.

Pointti olisi lähinnä, että kyse ei ole sinusta vaan miehen korvien välissä olevista ongelmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi