Olisikohan työlaisten vallankumous mahdollinen vielä tänä päivänä?
Otettaisiin tuotantovälineet ja omaisuus haltuun ahneilta kapitalisteilta, ajettaisiin byrokraatit ulos Brysselistä ja perustetttaisiin uusi sosialistinen yhteiskunta. Ei tarvittaisi enää rahaa, yksityisomistusta ja ahneutta. Kaikilla olisi riittävästi työtä, ruokaa ja asunto.
Kommentit (12)
Toista on työttömillä, joilla ei ole edes ammattitaitoa. Voi kuitenkin olla akateeminen koulutus. En usko, että sekään porukka on valmis kuolemaan sosialismin tähden.
Preka-Eetuillakin menee liian hyvin.
Preka-eetut ei ole työllä itseään rasittaneet. Ei niiden "vallankumoukset" liity aiheeseen mitenkään.
.... mutta ei suomessa. Fakta on vaan että keskimäärin ihmisillä on kurjempaa "kommunistionnelassa" kuin kapitalistisessa systeemissä. Kommunismi kasvattaa vastuun siirtämiseen muille, kapitalismissa ne pärjää jotka uskaltaa tehdä ja on myös valmiita tekemään
ainakin Suomessa. Tuotanto on siirtynyt halpatuontimaihin ja monet tehtaat ovat tyhjillään. Että sinne vaan sorvinääreen koko porukka. En pistä hanttiin.
Ja mites tuo toimi Neuvostoliitossa? Ihmisillä ei ollut kaikilla edes ruokaa.
Ei ihminen pidä huolta yhteisomistuksessa olevista tavaroista, se on nähty. Ja jos joku saa saman kuin sinä tekemättä mitään, mutta sinä teet työtä - kuinka kauan sun motivaatio tehdä mitään jatkuu?
Ihmisluonto vaan on sellainen, ettei tuo toimi.
Nykypäivän työläisten ahterit on jo liikaa levinneet Volvossa istumalla ja viinaa juoden.
Ei nykypäivän duunari enää leivän perään itke, vaan sitä, ettei pääse tarpeeksi usein lomalle Thaikkuihin.
Ja kyllä se on työläinen, joka sen duunin sinne kaukomaihin on ihan itse ajanut. Mun mielestä paperityöläinen ei ole ansainnut valmistuneen lääkärin palkkaa, mutta eihän ne sitä ole tajunneet, ja miten on käynyt?
Ja kyllä se on työläinen, joka sen duunin sinne kaukomaihin on ihan itse ajanut. Mun mielestä paperityöläinen ei ole ansainnut valmistuneen lääkärin palkkaa, mutta eihän ne sitä ole tajunneet, ja miten on käynyt?
noitten paperityöläisten palkkohin tulee, olet aivan oikeassa.
Mutta: heitä on kuitenkin niin vähän että pidetään heitä poikkeuksena.
Ja tuo on niin pitkälle automatisoitua puuhaa että palkkakustannukset ovat yks hailee -tärkeämpää on että homma pyörii.
Ja mites tuo toimi Neuvostoliitossa? Ihmisillä ei ollut kaikilla edes ruokaa.
Ei ihminen pidä huolta yhteisomistuksessa olevista tavaroista, se on nähty. Ja jos joku saa saman kuin sinä tekemättä mitään, mutta sinä teet työtä - kuinka kauan sun motivaatio tehdä mitään jatkuu?
Ihmisluonto vaan on sellainen, ettei tuo toimi.
Olen seuraillut porukkaa, joka elää vuokralla ja joka on täysin riippuvainen tulonsiirroista. He heittelevät roskia rappukäytävään ja elävät muutenkin miten sattuu. Harmittaa kovasti.
työssä käyvästä kansasta on tullut liian ahnetta ja kateellista ettei tuollainen sosialismi enää toimisi meillä...
työssä käyvästä kansasta on tullut liian ahnetta ja kateellista ettei tuollainen sosialismi enää toimisi meillä...
sosialismi ei ole ikinä toiminut missään ja ihmiset ovat sen verran fiksuja he ymmärtävät tämän!
Siksi kommunisteille (ja myös natseille) nauretaan ympäri maapallon -heidän ideologiansa vaan eivät toimi!
itseään siinä harmaassa työläisten massassa vaan aina siellä pomojen paikalla käskyttämässä muita olemaan työn sankari.
Vielä kolme viikkoa valmisteluaikaa. t. kommunisti