Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on hienoa, että pääsiäisen aika herättää ihmiset miettimään kristinuskon sanomaa

Vierailija
05.04.2012 |

On hienoa, että meillä on vielä juhla, jonka sanoma on syvällinen. Joulu kun on niin läpeensä kaupallistunut. Onko mielestäsi nykyään hengellinen etsintä enemmän pinnalla kuin esim 5-10 vuotta sitten?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

copypastet :( Tämä aihe on mielenkiintoinen, mutta ei tunnu oikein keskustelua syntyvän. Olen varmasti väärällä palstalla. Uskovaiset siellä kodeissaan voisivat rukoilla puolestani siinä, että löytyisi joku ystävällismielinen paikka missä jakaa ajatuksia. Ja siunausta myös teillekin!

kaikille avoimet nimettömät keskustelupalstat ovat ylipäätään vähän huono areena harjoittaa kristittyjen yhteyttä. Aina mahtuu valitettavasti joukkoon niitä, jotka haluavat tavalla tai toisella häiritä keskustelua.

Livenä seurakunnassa ihmiset ovat inhimillisempiä.

Kiitos sinulle.

Epäilen löytyykö mitään uutta kotiseurakuntaa kuitenkaan. Olen tutustunut aika moniin ystävieni välityksellä, mutta koen ne kaikki jotenkin ahdistaviksi. Evlutin vapauteen tottuneena muu voi olla vaikeaa.

Ystävien kanssa sitä tietysti omanlainen seurakunta muodostuu, vähän vapaamuotoisempi mutta ehkä välittävämpi.

Saa nähdä kuitenkin mitä käy. Rukouksilla on suuri voima.

Vierailija
22/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

copypastet :( Tämä aihe on mielenkiintoinen, mutta ei tunnu oikein keskustelua syntyvän. Olen varmasti väärällä palstalla. Uskovaiset siellä kodeissaan voisivat rukoilla puolestani siinä, että löytyisi joku ystävällismielinen paikka missä jakaa ajatuksia. Ja siunausta myös teillekin!

kaikille avoimet nimettömät keskustelupalstat ovat ylipäätään vähän huono areena harjoittaa kristittyjen yhteyttä. Aina mahtuu valitettavasti joukkoon niitä, jotka haluavat tavalla tai toisella häiritä keskustelua. Livenä seurakunnassa ihmiset ovat inhimillisempiä.

Kiitos sinulle. Epäilen löytyykö mitään uutta kotiseurakuntaa kuitenkaan. Olen tutustunut aika moniin ystävieni välityksellä, mutta koen ne kaikki jotenkin ahdistaviksi. Evlutin vapauteen tottuneena muu voi olla vaikeaa. Ystävien kanssa sitä tietysti omanlainen seurakunta muodostuu, vähän vapaamuotoisempi mutta ehkä välittävämpi. Saa nähdä kuitenkin mitä käy. Rukouksilla on suuri voima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla ajattelin että olen täysin menettänyt lapsuuden uskoni, viime aikaiset tapahtumat omassa ev.lut seurakunnassani ovat vain vahvistaneet ajatustani että eroan kirkosta, ainoa syy miksi olen seurakuntaan vielä kuulunut on ihan diakonissa ja kaunis ääninen kanttori. Kirkko ja useimat uskovat ovat mielestäni niin kaukana Jeesuksen opetuksista että en osaa edes ajatella että puhuvat samasta asiasta kuin Jeesus.

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Enemmän takerrutaan Paavalin opetuksiin.

Vierailija
24/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut että he olisivat edes kuitanneet että viesti tullut perille. Jos vielä tämän vuoden sinne kirkollisveroa jokatapauksessa maksan, niin sen verran voisi edes asiakaspalveluun panostaa.

Evlutissa ärsyttää tuo omille pyllistäminen.

Jos olet ratkaisusi tehnyt. Seurakunta on uskovien yhteisö. Ei siellä töitä tehdä, jotta saadaan rahaa. Ei ainakaan kuuluisi. Seurakuntavero maksetaan toimintaa varten. Ei siellä kukaan ole käskenyt sinun erota.

'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'

Vierailija
25/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinähän minä kantani kerroinkin. Oikeastaan tuo että eivät viitsi edes vastata viesteihin mitään, vahvistaa vaan että erosin aiheesta. Enkä minä enää kirkon palveluita tule käyttämään, joten miksi parempaa palvelua peräänkuuluttaisin. Eivätkä myöskään lapset enää kuulu kirkkoon. Ei nykyiset eikä tulevat. Olkoon käyttämättä niitä palveluita. "Palveluita". Ja sekin on se ja sama, mihin maahan aikoinaan raatoni kuopataan. Siunattuun tai siunaamattomaan, mitä väliä.

jonka sanomaan et usko ja johon et halua kuulua, ole vähän sama asia kuin se, jos sanoisit, että "Jumala, en usko sinuun, mutta anna minulle kuitenkin joku merkki itsestäsi". Eli kaipaat rakkautta, sitä että joku huomaisi sinut ja välittäisi. Eroamiseen on myös toinen vaihtoehto. Kannattaa mennä vaikka sinne seurakunnan toimintaan paikan päälle ja kertoa työntekijöille, mitä ilman olet jäänyt. Kysy, mistä voisit löytää sen, mitä kaipaat.

Vierailija
26/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinähän minä kantani kerroinkin. Oikeastaan tuo että eivät viitsi edes vastata viesteihin mitään, vahvistaa vaan että erosin aiheesta. Enkä minä enää kirkon palveluita tule käyttämään, joten miksi parempaa palvelua peräänkuuluttaisin. Eivätkä myöskään lapset enää kuulu kirkkoon. Ei nykyiset eikä tulevat. Olkoon käyttämättä niitä palveluita. "Palveluita". Ja sekin on se ja sama, mihin maahan aikoinaan raatoni kuopataan. Siunattuun tai siunaamattomaan, mitä väliä.

jonka sanomaan et usko ja johon et halua kuulua, ole vähän sama asia kuin se, jos sanoisit, että "Jumala, en usko sinuun, mutta anna minulle kuitenkin joku merkki itsestäsi". Eli kaipaat rakkautta, sitä että joku huomaisi sinut ja välittäisi. Eroamiseen on myös toinen vaihtoehto. Kannattaa mennä vaikka sinne seurakunnan toimintaan paikan päälle ja kertoa työntekijöille, mitä ilman olet jäänyt. Kysy, mistä voisit löytää sen, mitä kaipaat.

Menee nyt vänkkäämiseksi mutta odotan vain asioinnin suhteen hyviä tapoja. Sama juttu virastoissa ja muualla, kun hoidetaan tiettyjä asioita niin kuuluisi toimia tietyn asiallisen käytännön mukaan.

Syy miksi olen kuulunut kirkkoon on ennen kaikkea siksi, että Suomi pysyisi kristillisempänä maana.

Kirkon oppeja sinänsä en pidä erityisen puhtaina. Siellä on monta asiaa josta voi olla montaa mieltä, lapsikasteesta alkaen. Toisaalta en näekään että mikään kirkko voisi niin täysin oikeassa ollakaan. Lillukanvarsiin ei tarvitse juuttua.

Pääasia että tietyt perusasiat pysyvät perustana: Isä, poika ja pyhä henki sekä Raamattu.

Näen että yhteys yläkertaan kulkee suoraan ihmisestä, ei siinä kirkon kautta lenkkiä tehdä. Tai ainakaan pitäisi tehdä. Kirkko/seurakunta on se paikka, jossa kokoontuvat ihmiset joilla on se yhteys ylöspäin olemassa.

Minulle sopii kirkko jossa uskontulkintoja voi olla monia, mutta siinä vaiheessa kun kristinuskoa ollaan hylkäämässä toisten uskontojen vuoksi ja pyritään miellyttämään aivan kaikkia, minun on aika erota kirkosta.

Vierailija
27/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vänkkäämiseksi mutta odotan vain asioinnin suhteen hyviä tapoja. Sama juttu virastoissa ja muualla, kun hoidetaan tiettyjä asioita niin kuuluisi toimia tietyn asiallisen käytännön mukaan. Syy miksi olen kuulunut kirkkoon on ennen kaikkea siksi, että Suomi pysyisi kristillisempänä maana. Kirkon oppeja sinänsä en pidä erityisen puhtaina. Siellä on monta asiaa josta voi olla montaa mieltä, lapsikasteesta alkaen. Toisaalta en näekään että mikään kirkko voisi niin täysin oikeassa ollakaan. Lillukanvarsiin ei tarvitse juuttua. Pääasia että tietyt perusasiat pysyvät perustana: Isä, poika ja pyhä henki sekä Raamattu. Näen että yhteys yläkertaan kulkee suoraan ihmisestä, ei siinä kirkon kautta lenkkiä tehdä. Tai ainakaan pitäisi tehdä. Kirkko/seurakunta on se paikka, jossa kokoontuvat ihmiset joilla on se yhteys ylöspäin olemassa. Minulle sopii kirkko jossa uskontulkintoja voi olla monia, mutta siinä vaiheessa kun kristinuskoa ollaan hylkäämässä toisten uskontojen vuoksi ja pyritään miellyttämään aivan kaikkia, minun on aika erota kirkosta.

jos kirkkoherranvirastossa vaikka joku pirjo saa sähköpostitse eroilmoituksesi ja kirjaa sen rekistereihin, niin tuolla konttorirotta-pirjolla ei sinua syvällisemmin tuntematta ole juuri sillä hetkellä sydämellään se, että kirjoittaisi sinulle kirjeen. Ehkä Pirjolla on huolia elämässään ja bussiinkin on kiire...

Voisit myös pohtia, mitä sinä voisit tehdä kirkon hyväksi sen sijaan, että odotat, mitä kirkko tekee sinun hyväksesi? Kirkko voidaan käsittää laajemminkin: kaikki Kristukseen uskovat muodostavat kristikunnan. Jokainen voi miettiä, mitä annettavaa hänellä on tässä suuressa yhteisössä.

Vierailija
28/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vänkkäämiseksi mutta odotan vain asioinnin suhteen hyviä tapoja. Sama juttu virastoissa ja muualla, kun hoidetaan tiettyjä asioita niin kuuluisi toimia tietyn asiallisen käytännön mukaan. Syy miksi olen kuulunut kirkkoon on ennen kaikkea siksi, että Suomi pysyisi kristillisempänä maana. Kirkon oppeja sinänsä en pidä erityisen puhtaina. Siellä on monta asiaa josta voi olla montaa mieltä, lapsikasteesta alkaen. Toisaalta en näekään että mikään kirkko voisi niin täysin oikeassa ollakaan. Lillukanvarsiin ei tarvitse juuttua. Pääasia että tietyt perusasiat pysyvät perustana: Isä, poika ja pyhä henki sekä Raamattu. Näen että yhteys yläkertaan kulkee suoraan ihmisestä, ei siinä kirkon kautta lenkkiä tehdä. Tai ainakaan pitäisi tehdä. Kirkko/seurakunta on se paikka, jossa kokoontuvat ihmiset joilla on se yhteys ylöspäin olemassa. Minulle sopii kirkko jossa uskontulkintoja voi olla monia, mutta siinä vaiheessa kun kristinuskoa ollaan hylkäämässä toisten uskontojen vuoksi ja pyritään miellyttämään aivan kaikkia, minun on aika erota kirkosta.

jos kirkkoherranvirastossa vaikka joku pirjo saa sähköpostitse eroilmoituksesi ja kirjaa sen rekistereihin, niin tuolla konttorirotta-pirjolla ei sinua syvällisemmin tuntematta ole juuri sillä hetkellä sydämellään se, että kirjoittaisi sinulle kirjeen. Ehkä Pirjolla on huolia elämässään ja bussiinkin on kiire...

Voisit myös pohtia, mitä sinä voisit tehdä kirkon hyväksi sen sijaan, että odotat, mitä kirkko tekee sinun hyväksesi? Kirkko voidaan käsittää laajemminkin: kaikki Kristukseen uskovat muodostavat kristikunnan. Jokainen voi miettiä, mitä annettavaa hänellä on tässä suuressa yhteisössä.

Ahaa, no mitä kirkko tekee minun hyväkseni? Mitä se on koskaan tehnyt?

Nyt muistan. Minut on kastettu vauvana (ei omasta pyynnöstäni) ja sitten 15-vuotiaana kävin riparin. Siinäpä se kirkon palveluiden käyttäminen osaltani sitten onkin.

Mitä minä olen tehnyt kirkon eteen? Puhunut evlut seurakunnan puolesta. Tuonut seurakuntaan monta jäsentä lisää. Maksanut aika pitkän pennin kirkollisveroja. Nykytuloilla summa ei ole mikään ihan mitätön.

Veikkaanpa että olen tehnyt kirkon eteen enemmän mitä kirkko minun.

Mielenkiintoinen tuo käsityspuolesi, että minä olen tässä ollut saamapuolella enkä mitään ole kirkon hyväksi tehnyt.

Koska kirkko ei viitsi edes kuitata viestejä, niin minäpä nyt heti maanantaina sen mitä olisi pitänyt tehdä alkuun kirkon eroamisen suhteen.

Käyn maistraatissa ja varmistan että asia on varmasti kunnossa.

Kirkkoihmiset Pirjo bussikorttihuolineen voi puolestani vaikka painua helvettiin, kun ei viitsi edes leiviskäänsä hoitaa ;)

Vierailija
29/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä oon vaan miettiny kuinka monta Kinder-munaa ostan.

T: Ateisti

Vierailija
30/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnallinen asia?

Vierailija
31/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sen enempää kukaan voi tehdä kenekään hyväksi.

Vierailija
32/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sen enempää kukaan voi tehdä kenekään hyväksi.

Vanhoja satuja kerrattu. Voi KIITOS!

Vierailija
33/33 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi