Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimääräinen (pimeä) asukas vuokraisännän kämpässä?

Vierailija
14.08.2013 |

Äskeinen aloitukseni ilm. katosi, eli:

Vuokraisäntäni omistaa myös kämpän, joka on samassa rapussa vastapäätä. Kyseessä yksiö, jossa asuu vuokralla vajaa kolmikymppinen nainen, jutellaan rapussa silloin tällöin kun nähdään.

Mieheni epäili että naapurissa asuisi joku pimeästi naisen kanssa, meteliä kuuluu enemmän ja aika vahva epäilys tulil myös kun toista tai kolmatta kertaa näin jonkun vieraan menevän kämppään avaimilla. Rapussa naapurini sanoi, että ketään uutta ei ole kirjoilla siellä, mutta ovi edelleen käy.

Onko minulla jokin velvollisuus kertoa vuokraisännälleni, kyseessä tosi reilu tyyppi ja taloyhtiön järjestyssäännötkin sen asumisen taitavat kieltää? En ole koskaan vasikanleimasta pitänyt ja lisääntynyt meteli ei varsinaisesti häiritse. Taitaa olla aika vaikea asia todistaa/puuttua?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mä jouduin nuorena tyttönä maksaan tuplavesimaksun kun tommonen kyttääjä luuli, että poikaystäväni asuu siell. Hällä oli ihan oma koti missä, mutta oltiin milloin hänellä ja milloin minun luona. Usein tuli iltasella töistä omilla avaimilla sisälle, ettei tarvinnut pihalla huudella. Naurettavaa tommonen...

Vierailija
22/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mä jouduin nuorena tyttönä maksaan tuplavesimaksun kun tommonen kyttääjä luuli, että poikaystäväni asuu siell. Hällä oli ihan oma koti missä, mutta oltiin milloin hänellä ja milloin minun luona. Usein tuli iltasella töistä omilla avaimilla sisälle, ettei tarvinnut pihalla huudella. Naurettavaa tommonen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:12"]

[/quote]

No voi nyt anteeksi että oot kohdannut oikeusmurhan. Tän jutun pointtina vois pitää nyt meteliä, joka häiritsee mun miestä, mutta ei mua koska totun aika usein esim. liikenteenkin ääneen. Metelille voisi jotain tehdä, mutta sittenhän saadaan se vasikanleima varsinkin jos kämpässä on ylimääräinen asukas jota salaillaan. Eli ihan naapurisovustakin kyse...vähän vaikee nyt selittää joillekin vauvapalstalaisille mutta se naapurin reagointi oli jotain outoa.

-aloittaja

Vierailija
24/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikanleima, paljon viljelet tuota, miksi?

No, hitot leimoista, jos kerran meteli häiritsee, niin siihen täytyy jotenkin reagoida, eikös vaan?

Oot aikas ihq!

Vierailija
25/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:27"]

Vasikanleima, paljon viljelet tuota, miksi?

No, hitot leimoista, jos kerran meteli häiritsee, niin siihen täytyy jotenkin reagoida, eikös vaan?

Oot aikas ihq!

[/quote]

minkä ikäinen oot..

Vierailija
26/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos meteli häiritsee etkä ole valmis tekemään mitään, mitä valitat? Siitä metelistä voi ilmoittaa myös anonyymisti.

Vierailija
27/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei aloittaja ilmoita vain metelistä jos se häiritsee? Tai sano naapurille itselleen, paljon helpompaa.

Vierailija
28/34 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on typerintä mitä oon ikinä internetsistä lukenut

Vierailija
29/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.

Kirjoilla pitää olla,jos vakituisesti asuu.

Vierailija
30/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyseessä yksiö, jossa asuu vuokralla vajaa kolmikymppinen nainen"

Minusta huolestuttavinta on että vuokralainen on vajaa.

Vierailija
31/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.

Vakituisesti asuu siellä missä "kirjat" ovat. Jos on kirjoilla jossain muualla niin sitten ei virallisesti asu vaikka viettäisikin paljon aikaa.

Vierailija
32/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan kahdesta vesimaksu ja digi virastoon on tehty virallinen ilmoitus. 

33/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituisesti asuu siellä missä "kirjat" ovat. Jos on kirjoilla jossain muualla niin sitten ei virallisesti asu vaikka viettäisikin paljon aikaa.

Paitsi että joissain taloyhtiöissä pitää maksaa vesimaksu, jos asunnossa asustelee  - muistaakseni - yli 2 viikkoa sellainen henkilö, joka ei ole kuitenkaan asunnossa kirjoilla. Eli taloyhtiöllä on silloin oikeus laskuttaa asunnon omistajaa ylimääräisen vesimaksun muodossa ja siten myös asunnon omistajalla laskuttaa vuokralaista. 

Vierailija
34/34 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että joissain taloyhtiöissä pitää maksaa vesimaksu, jos asunnossa asustelee  - muistaakseni - yli 2 viikkoa sellainen henkilö, joka ei ole kuitenkaan asunnossa kirjoilla. Eli taloyhtiöllä on silloin oikeus laskuttaa asunnon omistajaa ylimääräisen vesimaksun muodossa ja siten myös asunnon omistajalla laskuttaa vuokralaista. 

Varmasti asia on selkeä jos joku siellä ihan jatkuvasti pidempään asustelee. Eri asia on se missä menee raja jos joku on siellä vaikka kaksi tai kolme yötä viikossa niin että tulee klo 19 ja lähtee klo 7 ja sitten jonain viikkona vain yhden päivän mutta koko viikonlopun jne. Ja se asukas sitten vastaavasti on sen toisen luona aika paljon ja ei siis silloin itsekään käytä kotonaan vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän