Ylimääräinen (pimeä) asukas vuokraisännän kämpässä?
Äskeinen aloitukseni ilm. katosi, eli:
Vuokraisäntäni omistaa myös kämpän, joka on samassa rapussa vastapäätä. Kyseessä yksiö, jossa asuu vuokralla vajaa kolmikymppinen nainen, jutellaan rapussa silloin tällöin kun nähdään.
Mieheni epäili että naapurissa asuisi joku pimeästi naisen kanssa, meteliä kuuluu enemmän ja aika vahva epäilys tulil myös kun toista tai kolmatta kertaa näin jonkun vieraan menevän kämppään avaimilla. Rapussa naapurini sanoi, että ketään uutta ei ole kirjoilla siellä, mutta ovi edelleen käy.
Onko minulla jokin velvollisuus kertoa vuokraisännälleni, kyseessä tosi reilu tyyppi ja taloyhtiön järjestyssäännötkin sen asumisen taitavat kieltää? En ole koskaan vasikanleimasta pitänyt ja lisääntynyt meteli ei varsinaisesti häiritse. Taitaa olla aika vaikea asia todistaa/puuttua?
Kommentit (34)
Just. Mä jouduin nuorena tyttönä maksaan tuplavesimaksun kun tommonen kyttääjä luuli, että poikaystäväni asuu siell. Hällä oli ihan oma koti missä, mutta oltiin milloin hänellä ja milloin minun luona. Usein tuli iltasella töistä omilla avaimilla sisälle, ettei tarvinnut pihalla huudella. Naurettavaa tommonen...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:12"]
Just. Mä jouduin nuorena tyttönä maksaan tuplavesimaksun kun tommonen kyttääjä luuli, että poikaystäväni asuu siell. Hällä oli ihan oma koti missä, mutta oltiin milloin hänellä ja milloin minun luona. Usein tuli iltasella töistä omilla avaimilla sisälle, ettei tarvinnut pihalla huudella. Naurettavaa tommonen...
[/quote]
No voi nyt anteeksi että oot kohdannut oikeusmurhan. Tän jutun pointtina vois pitää nyt meteliä, joka häiritsee mun miestä, mutta ei mua koska totun aika usein esim. liikenteenkin ääneen. Metelille voisi jotain tehdä, mutta sittenhän saadaan se vasikanleima varsinkin jos kämpässä on ylimääräinen asukas jota salaillaan. Eli ihan naapurisovustakin kyse...vähän vaikee nyt selittää joillekin vauvapalstalaisille mutta se naapurin reagointi oli jotain outoa.
-aloittaja
Vasikanleima, paljon viljelet tuota, miksi?
No, hitot leimoista, jos kerran meteli häiritsee, niin siihen täytyy jotenkin reagoida, eikös vaan?
Oot aikas ihq!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:27"]
Vasikanleima, paljon viljelet tuota, miksi?
No, hitot leimoista, jos kerran meteli häiritsee, niin siihen täytyy jotenkin reagoida, eikös vaan?
Oot aikas ihq!
[/quote]
minkä ikäinen oot..
Ap, jos meteli häiritsee etkä ole valmis tekemään mitään, mitä valitat? Siitä metelistä voi ilmoittaa myös anonyymisti.
Miksei aloittaja ilmoita vain metelistä jos se häiritsee? Tai sano naapurille itselleen, paljon helpompaa.
Tää on typerintä mitä oon ikinä internetsistä lukenut
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.
Kirjoilla pitää olla,jos vakituisesti asuu.
"Kyseessä yksiö, jossa asuu vuokralla vajaa kolmikymppinen nainen"
Minusta huolestuttavinta on että vuokralainen on vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.
Vakituisesti asuu siellä missä "kirjat" ovat. Jos on kirjoilla jossain muualla niin sitten ei virallisesti asu vaikka viettäisikin paljon aikaa.
Me maksetaan kahdesta vesimaksu ja digi virastoon on tehty virallinen ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituisesti asuu siellä missä "kirjat" ovat. Jos on kirjoilla jossain muualla niin sitten ei virallisesti asu vaikka viettäisikin paljon aikaa.
Paitsi että joissain taloyhtiöissä pitää maksaa vesimaksu, jos asunnossa asustelee - muistaakseni - yli 2 viikkoa sellainen henkilö, joka ei ole kuitenkaan asunnossa kirjoilla. Eli taloyhtiöllä on silloin oikeus laskuttaa asunnon omistajaa ylimääräisen vesimaksun muodossa ja siten myös asunnon omistajalla laskuttaa vuokralaista.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että joissain taloyhtiöissä pitää maksaa vesimaksu, jos asunnossa asustelee - muistaakseni - yli 2 viikkoa sellainen henkilö, joka ei ole kuitenkaan asunnossa kirjoilla. Eli taloyhtiöllä on silloin oikeus laskuttaa asunnon omistajaa ylimääräisen vesimaksun muodossa ja siten myös asunnon omistajalla laskuttaa vuokralaista.
Varmasti asia on selkeä jos joku siellä ihan jatkuvasti pidempään asustelee. Eri asia on se missä menee raja jos joku on siellä vaikka kaksi tai kolme yötä viikossa niin että tulee klo 19 ja lähtee klo 7 ja sitten jonain viikkona vain yhden päivän mutta koko viikonlopun jne. Ja se asukas sitten vastaavasti on sen toisen luona aika paljon ja ei siis silloin itsekään käytä kotonaan vettä.