Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko suurperhehaave turha jos ei ole tukiverkkoa?

Vierailija
05.04.2012 |

Niin, uskaltaisitko perustaa suurperheen tilanteessa jossa ei ole kummaltakaan puolelta isovanhempia millään tavalla apuna, eikä muuta sukua ole miehen siskoa lukuunottamatta oikein olemassakaan (ja kaukainen suku asu 700 km päässä).

En siis kysy tätä ruotiakseni omaa hankalahkoa tilannettani vaan ihan teidän näkemyksiä. Eli uskaltaisiko itse tehdä 4-5 lasta tilanteessa jossa lastenhoitoapua ei anna kukaan ns. läheinen?

PS: itse meinasin uskaltaa :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkko tiskaa, siivoaa, pyykkää, ulkoiluttaa, kuskaa.

Vierailija
22/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja apua en ole siis saanut kertaakaan mistään. Ja töissä on oltu aina lasten välillä. Mutta en koe tätä vielä tässäkään vaihessa raskaaksi - pääosin johtuu siitä että lapset ns. perusterveitä.

Eli sen tiedostan että esim. vakavasti sairas lapsi olisi todellinen kuormitus. Terveitä/normaaleita lapsia menisi hyvin pari lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ettei itse selviä kaikesta niin voi palkata lastenhoitoapua, siivousapua jne. Varamummojakin jotkut on hankkineet.

Mutta siis, ei ne pullanleipojat, pajupillintekijät ja marjanpoimijat ole välttämättömiä. Isovanhempien puute ei mielestäni estä suurperheen hankkimista. Sitten pitää vain keksiä muita keinoja joihin turvautua tiukan paikan tullen.

Vakkarilastenhoitaja/-hoitajia kannattaa hommata ennen todellista hätää :)

Vierailija
24/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa kiva kuulla että joku on onnistunut positiivisella draivilla saamaan suurperheen toimimaan ilman tukiverkostoa! Samaan tähtään minäkin :)

T:ap

Vierailija
25/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ainakin tähän saakka pärjännyt.

Vierailija
26/26 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt niitä on kaksi emmekä aio yrittää enempiä. Rahkeet riittää näiden hoitamiseen juuri ja juuri. Tietysti ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, toisella vaativa työ, toisella helppo, hyvä rahatilannekin helpottaa useamman lapsen hankkimista. Mutta suurin määräävä tekijä on oma luonteesi, vain itse tiedät, jaksatko suurperheen arjen pyörityksen ilman tukiverkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän