Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani lapsestani

Vierailija
05.04.2012 |

Eli kyseessä 5-vuotias lapsi, joka ei oikein osaa piirtää, saattaa vesiväreillä maalatessa värittää pelkkää suttua, ihmishahmon piirtää, mutta kädet hahmoilla aina suhteettoman pienet. Lapsella ei ole nimeksikään mielikuvitusta, saa lahjaksi isovanhemmiltaan kaikenlaisia kivoja leluja, mutta ei osaa leikkiä millään niistä. On siis tyttö, eikä osaa leikkiä nukeilla ollenkaan, tuntuu ettei hänellä ole mitään hoivaviettiä kuten muilla ikäisillään lapsilla. Vastaa aina kysymyksiin "en tiedä" hokee koko ajan "en osaa". Mihin tällainen lapsi pitäisi ohjata tutkimuksiin vai voiko olla enää tuon ikäisellä normaalia? Kertooko jostain autismista tms?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki tytöt leiki nukeilla. onko sisaruksia? onko päiväkodissa/kerhossa tms jossa saisi leikkimallia?

Vierailija
2/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani kyllä piirsivät kouluiässäkin tikku-ukkoja, eivät mitään muunlaisia ihmishahmoja ikinä, ei vaan kiinnostanut. Toisella ei mielikuvitusta juurikaan, leikit semmosia että joku juna ajaa rataansa ja pysähtyy asemilla. Ei roolileikkejä, hahmoilla leikkimistä tms. Normaali nuorimies siitä tuli, junaharrastaja tosin..

Mutta eikö tyttäresi leiki siis mitään, koskaan? Se ei ole kyllä normaalia. Mutta mielikuvitusta ei kaikilla lapsilla niin paljon ole, toiset on tosi rationaalisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikaan tytöistä ei oo leikkinyt nukeilla. Enemmän sellaisia pikkuleluleikkejä. (petshopit yms.)

Vierailija
4/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani värittää suttua ja tosi paljon saa tehdä työtä, ettei värittäisi rajojen yli kuin vähän.

Vierailija
5/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää piirtää ja leikkiä nukeilla. Mistä teidän tyttö tykkää?

Minkä verran lapsi saa mallia leikkimisestä ja piirtämisestä? Leikittekö vanhemmat lapsen kanssa ja näytätte mallia, onko kavereita?

Oma lapsi saa paljon vaikutteita leikkeihin saduista, lastenohjelmista, kavereilta. Me vanhemmat leikitään myös paljon lapsen kanssa, samoin piirretään ja väritetään.

Kyllä mä yrittäisin tukea lapsen leikkiä. Jokainen osaa leikkiä ei ole väärää tapaa vaan leikissä kaikki on mahdollista! Tykkääkö lapsi värittää? Väreillä on myös kiva leikkiä ei kaikkien tuotosten tarvi aina esittää jotain!

Vierailija
6/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi että olin oikea piina koska olin täysin mielikuvitukseton mutta myös hyvin vilkas ja vaativa enkä halunnut olla hetkeäkään tekemättä mitään joten kärtin jatkuvasti äidiltä tekemistä - eikä sitten mikään tekeminen kuitenkaan kelvannut oikein. Olen vielä aikuisenakin perustyytymätön ja mielikuvitukseton, mutta ihan hyvin elämässäni muuten pärjäillyt kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän