Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas. Ope sitten tehnyt lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
04.04.2012 |

Koska lapsella jatkuvasti läksyt tai osa läksyistä tekemättä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululla on nykyään velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, jos ne yhtään epäilee, että lapsen elämässä on jotain, mikä häiritsee sen kehitystä. On sitten sossujen velvollisuus tutkia, onko lapselle/perheelle tarpeen antaa jotain tukitoimia ja mitä sellaisia.

Lastensuojeluilmoituksen kynnystä on siis alennettu huomattavasti, siksi niitä tehdään nykyään niin paljon. Eikä niiden tarkoitus (yleensä) ole paha, vaan auttaa perhettä, perhe kun ei aina itse tajua, missä vaiheessa ulkopuolisen apua olisi hyvä saada.

Ja minä voin näin sanoa, koska meille itsellemme kävi niin, että koulusta tehtiin lastensuojeluilmoitus. Itsekin olin teinistä ollut huolissani, mutta en vielä niin paljon, että olisin hakenut apua muualta, joten lastensuojeluilmoitus oli hyvä juttu, saimme apua. Mitään haittaa ei siitä ilmoituksesta ole ollut, pelkkää hyötyä. (Eikä me itse asiassa olla lastensuojeluun oltu yhteydessä, vain kerran tavattu, mutta saatu apua muilta asiantuntijoilta)

Vierailija
22/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus annettava, muuten vanhempien tehtävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä, että minä olin reissutöissä ja isälle ei passannu ehdotetut keskusteluajat opettajan kanssa. Siis mulla ei ollu mitään mahdollisuuksia mennä kouluun opettajaa tapaamaan. Ja mies joutui jo kolmannen ajan perumaan omien aikataulujen takia.

Kävin sitten lastenvalvojalla, kun olin kotona käymässä ja kerran kävi lastenvalvoja kotona. Eipä ollu mitään huomautettavaa meidän perheen elämässä.

Niin kummaliseks menny tää nykymeno. Ei ihme, et on lastenvalvojat tupella...

Vierailija
24/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erityiskoulussa töissä ja opettaja puhui siitä, että mamu lapset ei saa kotona apua läksyihin, kun vanhemmat eivät osaa kunnolla suomea.

Ekalla luokalla pitää kirjoittaa sanoja esim. kuvasta.

Ei onnistu äidinkielen tehtävät, jos ei osaa suomea.

Muuten oma lapseni on ekalla luokalla ja tiedän mistä puhun.

Opettajan pitäisi tehdä yhteistyötä vanhempien kanssa.

Lapsen pitäisi saada tehostettu tuki koulussa.

No lastensuojelu järjestää sen tuen lapselle, kun koulu ei näköjään osaa hoitaa asiaa.

Vierailija
25/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, huostaanottaja, on vähän ärsyyntynyt näistä alhaisen kynnyksen ilmoista, jotka vievät ajan niiltä lapsilta jotka todella tarvitsevat apua.

ekaluokkalaisen tekemättömät läksyt vs.

heitteillä oleva alkkisperheen lapsi

Vierailija
26/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei oikeasti tiedä todellista syytä, miksi ilmoitus on tehty. Toiseksi, koulusta otetaan aina yhteys vanhempaan, kun ilmoitus tehdään ja kerrotaan, miksi se on tehty - mutta vaan vanhemmalle ei tuttavalle...

Vierailija
27/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei osaisi sanaakaan suomea. Eihän nyt muutenkan vanhemman kuulu läksyä tehdä, katsoa vain että lapsi tekee.

Mun lapsen koulussa on mamuluokka ja kyllä vaan niidenkin lasten ummikkovanhemmat läksyjen teon valvoo.

Olen ollut erityiskoulussa töissä ja opettaja puhui siitä, että mamu lapset ei saa kotona apua läksyihin, kun vanhemmat eivät osaa kunnolla suomea.

Ekalla luokalla pitää kirjoittaa sanoja esim. kuvasta.

Ei onnistu äidinkielen tehtävät, jos ei osaa suomea.

Muuten oma lapseni on ekalla luokalla ja tiedän mistä puhun.

Opettajan pitäisi tehdä yhteistyötä vanhempien kanssa.

Lapsen pitäisi saada tehostettu tuki koulussa.

No lastensuojelu järjestää sen tuen lapselle, kun koulu ei näköjään osaa hoitaa asiaa.

Vierailija
28/28 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä trendiksikin kutsua, että ls ilmoituksia tehdään nykyään herkästi. Mielestäni se on kuitenkin hyvä asia, koska jos ilmoitus on aiheeton niin vanhempien ei tarvitse olla huolissaan. Sos. tt käy kotona tai soittaa, käyvät asian läpi ja hän toteaa onko ilmoitus aiheeton vai tehdäänkö jotain jatkotoimenpiteitä.

Eikö ole hyvä, että lapsen asioista otetaan selvää ja huolehditaan, että hän saisi läksyt tehtyä? Ehkä ope on huomauttanut äitiä tekemättömistä läksyistä mutta mitään ei ole tapahtunut? On parempi tehdä se ilmoitus, kun huomata sitten jossain vaiheessa yläastetta, että tämä lapsen koulunkäynti on ihan retuperällä. Niitäkin on. Vanhemman tehtävä on kuitenkin huolehtia että lapsi saa tehtyä ne läksyt, joko itse tai autettuna. Ekaluokkalaisella on paljon opettelemista jo pelkästään koulurytmissä, ympäristön ja ihmisten vaihdoksissa jne jne niin itse äitinä haluaisin auttaa ja huolehtia lapsesta sen verran, että katsottaisiin ne läksyt yhdessä.

Ls ilmoituksia ajatellaan usein hyökkäyksenä perhettä kohtaan, mutta useimmiten ilmoittaja on tehnyt ilmoituksen siitä syystä, että on huolissaan lapsesta ja siitä, saako hän kaiken sen mitä lapsen pitäisi saada (tiedän että on ihmisiä jotka tekee ilmoja vittuillessaankin).