Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuototaipumus ja synnytykset

Vierailija
04.04.2012 |

Onko täällä verenvuototauteja omaavia äitejä? Asiasta muuten tietäviä?

Kuinka kauan olette joutuneet olemaan synnytyssairaalassa synnytyksen jälkeen?

Olen kuullut, että viikon synnytyksen jälkeen pitäisivät, vaikka mitään erityistä vuotoa ei olisi (seurannassa pitäisivät ilmeisesti siksi, jos vuoto alkaakin ns. jälkijunassa).

Itsellä tyypi 1, ja hirvittää, jos joutuu viikon olemaan... Mitä kaikkea siellä sairaalassa katsotaan/miksi joutuisi olemaan niin pitkään...?

Kuinka tarkat synnytyssuunnitelmat teillä muilla on tehty?

Ideaalitilanne kai on se, ettei sektiota tulisi.

Kuitenkin suunniteltu sektio on luonnollisesti vuotopotilaille turvallisempi kuin hätäsektio, tms.

Onko teillä suunniteltu synnytystä niin, että se esim. käynnistetään la:na, jolloin lapsi ei kasva turhan isoksi ja varmasti mahtuu alakautta tulemaan, ettei jouduttaisi kesken synnytyksen hätäsektioon, tms.? Tämä tietysti edellyttää kunnon synnytystapa-arvion tekemistä ja äidin "paikkojen" mittaamista, että mahtuuko sieltä minkä kokoinen tulemaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki synnyttäjät vuotavat ihan varmasti, jopa 1000ml katsotaan tavalliseksi verensuodoksi.

altiesynnytyksessä tulle repeämiä ,jotka voivat vuotaa.

voidaan joutua tekemään eppari, joka voi vuotaa

kohdunsuulle voi tulla repeämiä

jne

ja tietenkin istukan irtoaminen aiheutta vuotoa, kohta jossa istukka on ollut kiinni, vuotaa.

mikäli kohtu on väsynyt tms eikä supistele hyvin synnytyksen jälkeen, vuotaa..

eli riskikohtia on monia..

samoin jos hätä tilanne, esim vauvan sydänäänet laskee, romahtaa mennään hätäleikauksee..

eli tärkeää on suunnitella synnytystä, kirjalliset ohjeet verenvuototautia hoitavlata lääkärilta ,mitä annetaan jne jne

ja kätlöltä ennakoinita, esim tippakanyyli valmiiksi käteenn synnyttäjälle, supistavaa herkästi annetaan, tuetaan välilihaa tms ettei tulisi repeämiä jne jne jne

eli suoittelen ap sinua keskustelemaan ihan gynelle näistä asioista, ja synnytyssairaalna polille, tehkää kirjallinen synnytyssuunnitelma

ennenkaikkea sinun on keskusteltava verenvuotosairauttasi hoitavan hematologin kanssa, häneltä saatava omat ohjeensa, siis gynelle antaa ne suoraan

mikä sairaus sinuula on ??

täällä palstalla näin tärkeitä asioita ei voi kysellä, voipi saada ties mitä ohjeita.

eli soitto hemanpolille, ja synnytyssairaalan äitiyspolille lähete

Vierailija
2/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jutellut jo, mutta kun vastauksena on koko ajan "suunnitellaan lähemmin", jne jne.

Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten joillain vuotopotilailla asia on mennyt (vaikka jokainen potilas on toki tapauskohtainen), olisi kiva saada jotain osviittaa etukäteen. Harmittaa, kun ei saa mistään tietoa, ei edes lääkäreiltä.

Mun LA on joulukuun alkupuolella, pelkään hirveesti että joudun olemaan joulun sairaalassa, :((( Eli jos käynnistetään 42+0, menee väistämättä jouluun. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalissa synnytyksessä kovin hirveästi kyllä vuoda, mulla oli ekassa synnytyksessä epparikin ja vuodoksi merkitty 300ml, toka synnytys aiheutti joitakin repeämiä ja siltikin vuoto oli vain 200ml. Itse en ole salissa edes verta nähnyt missään, paitsi muutaman läikän vauvan iholla.

Juttele asiasta ja pyydä lääkäriä selittämään vaihtoehdot kunnolla. Yleensähän synnytykset kuitenkin sujuvat ihan hyvin.

Vierailija
4/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun haluaisin täältä niitä kokemuksia, miten muilla...

Lääkäreiltä kun en saa faktaa ainakaan vielä 5 kuukauteen... :( Inhottavaa elää epätietoisuudessa.

ap

Vierailija
5/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaohentavaa lääkettä.

en ole raskaana, mutta jo verinäytteenotossa vuotaa...

eli kyllä varmasti vuotaa synnytyksessäkin

kaaduin ja jalka kolahti hieman, kohtaannousi hirvee patti, ja nyt koko jalka on sininen :(

eli ei tartte kyllä juurikaan mitään, niin vuotaa..

eli ap mikä on TAUTISI NIMI ??????

ja kyllä joka synnytykseen kuuluu täysin normaalina tuo 500ml vuotoa, jopa 1000ml

koska ei automaattiseti anneta supistavia, kuten ennen tehtiin.

eli jos verenvuototaipumusta, niin varmasti tuon vuotaa

itse vuosin yli 2000ml

en halua peloitella pa:ta , vaan saada hänet hankkimaan tietoa.

kokemuksesta voin kertoa, että ketään lääkäri ei hoida mitään ilman et potilas ihan itse vaatii...

ja kyllä olen 5 eri erikoislääkärin jatkuvassa seuranna: (

ja toi yhteistyö eri alojen kesken on täysin surkeaa.....

eivtä edes osaa/vaivaudu lukemaan mitä toinen on kirjoittanut...

potilaan itsensä on muitutettava kakesta, esim et tota lääkettä ei voi käyttää kun.....

jnejne

eli terveisin lääkäreihin kyllästynyt monisairas

Vierailija
6/6 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden nimellä ei ole nyt merkistystä. Hemofilia/von willebrand /hyytymistekijän puutos, siitähän tässä varmaan on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan