pyykit ei saa koskettaa toisiaan-muita?
Mulla on sellainen juttu pyykkien kanssa että lapsen pyykit pestävä erikseen sukat keskenään, lakanat keskenään. Puserot ja muut keskenään jne.
Nuo eivät saa koskettaa toisiaan eli pestävä eri koneissa.
Kommentit (90)
tarkoitettu 1.sivun viestin kirjoittajalle nro 32 joka pesee niitä sukkia yksitellen ja vaihtaa vettä joka välissä.
ei ainakaan ole mitään logiikkaa missään. Toivon hartaasti, että nää ei ole totta.
Sukat erikseen? kyllä meijän sukat tulee ihan puhataiksi ja raikkaiksi neljässä kympissä normipyykin kanssa. Eikä kyllä tod. muu pyykki "jalkahikisty" vaan peseytyy PUHTAAKSI. :DDD
Alkkarit erikseen?
Ja mitkä hemmetin pöpöt niissä alkkareissa nyt niin möyhyää teillä? Onko teillä joku krooninen hiiva ja visvasyylä kaikilla? Ei mun alapääni ainakaan niin saastainen ole, etteikö alkkareita vois pestä ihan normaalisti (todellakin, normaalisti!!!) muun pyykin seassa.Huolestuttavaa jos prosenttikaan näistä tapauksista puhuu totta. Huolestuttava pöpökammo. En ymmärrä. Kropassanne on muuten enemmän bakteerisoluja kuin omia eukaryoottisolujanne.
Itse ainakin vaihdan alushousuni päivittäin, samoin kuin sukatkin joten ne eivät ole sen likaisempia kuin muutkaan vaatteet.
Toki jos vaatteet ovat ihan superlikaisia/hikisiä niin käytän eri pesuohjelmaa joka on siis likaisemmalle pyykille tarkoitettu.
Oksennuksessa yms, eritteissä olevat vaatteet taas pestään kyllä erikseen, mutta yleensä vain siksi että pesen nuo heti (meillä kone punnitsee pestävien painon ja valitsee ohjelman pituuden ja veden määrän sen painon mukaan) tai jos on tiedossa että samanlaista pyykkiä tulee enemmän niin sitten liotan niitä aiempia ensin.
Ja ihan hyvin ne vaatteet (kaikki) tulevat puhtaiksi siinä 40 asteen pesuohjelmassakin.
tarkoitettu 1.sivun viestin kirjoittajalle nro 32 joka pesee niitä sukkia yksitellen ja vaihtaa vettä joka välissä.
Luin sen, sehän oli vitsi!
Tänä päivänä ei mitään valtakunnan järkeä. Ainakin saatte varmasti hoitaa pyykkihuoltonne itse. Turha miehelle alkaa selostamaan ohjeita jos ne ohjeet on noin sairaat.
Hoidan sen itse. Rakastan pyykinpesua ja meillä on kaksi pyykkikonetta. Pesen miehenkin pyykit, vaikka hänellä onkin lupa halutessaan pestä omia vaatteita. Kunhan ei vahingossakaan laita koneeseen minun tai lasten vaatteita.
Tää on vähän niinkuin harrastus. Muu perhekin on ihan tyytyväinen kun puhtaat vaatteet tulee viikattuna kaappiin. Kaappeihin laitan ne tietysti värijärjestyksessä, vaikka lapset kyllä sotkeekin pinoja.
t. nro 43 vai mikä se nyt oli
Te todella tuhlaatte vettä, pesuaineita ja aikaanne tuollaisella vouhotuksella!
Pesukone todella pesee kaiken, vaikka ne ovat samassa koneessa pestyjä. Jos ei pese, kone on tosiaan rikki!
Sen ymmärrän, jos jotain oksennuspyykkiä pestään erillään ja tietenkin väri ja lämpötilat on otettava huomioon.
Ei vajaita koneellisia saa pestä kuin perustelluista syistä.
Meidänkin perheessä on 5 ihmistä ja jos pesisin jokaisen sukkaparin erikseen, niin eipä tarviis muuta tehdäkään.
Hoh hoijaa.
Pesukone todella pesee kaiken, vaikka ne ovat samassa koneessa pestyjä. Jos ei pese, kone on tosiaan rikki!
Sen ymmärrän, jos jotain oksennuspyykkiä pestään erillään ja tietenkin väri ja lämpötilat on otettava huomioon.
Meidänkin perheessä on 5 ihmistä ja jos pesisin jokaisen sukkaparin erikseen, niin eipä tarviis muuta tehdäkään.
Hoh hoijaa.
En mä ainakaan ole maininnut että jokaisen sukkaparin pesen erikseen, vaan laitoin että sukat erikseen.
Ap
Ah, alkoikin tehdä mieli pyykille. Taidankin mennä pesemään vajaan koneellisen .
Onko kukaan muuten kokeillut värisieppareita? Voisin ehkä laittaa pinkit ja vaaleanpunaiset samaan koneeseen jos käyttäisin, mutta en oo vielä uskaltanut kokeilla.
43 /87
Hoh hoijaa.En mä ainakaan ole maininnut että jokaisen sukkaparin pesen erikseen, vaan laitoin että sukat erikseen.
Ap
pestä vaikka pikkualkkareita samassa kuin housuja. Jos tuon tekee 40 asteessa ,niin siellä ne mikrobit vaan leviävät.
Eli uloimmat vaatteet pesen erikseen. Samoin sukat, joilla kävellään useinkin epämääräisillä lattioilla (koulu, harrastuspaikat jne.)
Onko tämä vitsi, vai miten aiot ratkaista sen ongelman, että pikkualkkari saastuvat välittömästi, kun puet päällesi housut?
Alimmat ja uloimmat vaatteet ovat joka tapauksessa kosketuksissa toisiinsa viimeistään siinä vaiheessa kun ne puetaan päälle. Vai onko teillä joku muovikelmu tai folio välissä?
Oma lajitteluni menee jokseenkin alusvaatteet/päällysvaatteet + tummat/vaaleat ja esikseen hienopesua vaativat, joita on onneksi vähän.
Alusvaatteet, lakanat ym. ovat yleensä niitä vaaleita, jotka voi pestä 90 asteessa, päällysvaatteet tummenpia ja yleensä 60, vähintään 40 asteessa pestäviä.
lähinnä siksi että ketjua luettuani huomasin että olen nyt nelikymppisenä päässyt kaikista pakko-oireistani eroon. Lapsuus ja nuoruus meni kun piti välttää astumasta laattojen saumakohtiin ja kaikki mikä päättyi parittomaan lukuun (esim. kirjan kappale, laulun rytmi jne.) tuotti huonoa onnea ja enteili pahaa.
Mutta monet kuluttaa sähköä mielein määrin kuivatessaan. Itse teen luomusti eli laitan narulle kuivumaan enkä käytä sähköä kuivatukseen.
Nimittäin vaatteet kuivuu itsekseenkin.
Ja kaiken huippu on se kun kesähelteillä
kuivatetaan pyykkejä kuivurit päällä kun ihan
lähellä on pyykkinarut ja taivaalla helottaa aurinko!