Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEELP nyt pitäisi päättää työpaikka-asiaa!! Kumpi??

Vierailija
03.04.2012 |

Olen ollut määräajalla assarihommissa tilapäisesti (kokemusta on kyllä vaativammaista asiantuntijatehtävistä ennestään, eli tämä oli vain väliaikaisratkaisu työttömäksi jäätyä).

Nyt saisin samasta konsernista jatkoa ja asiantuntijatehtävissä, valittavissa

- paikka toisessa yhtiössä konsernissa, äitiyslomasijaisuus.

Palkka ok.

Työtehtävät vaikuttavat mielenkiintoisilta.

Ainoa vaan, että toimiala on vähän vieras kuitenkin, vaikka juuri oma tehtäväalue olisi ihan kiva, opiskelua sekin kuitenkin vaatisi, kun koko toimialan maailma vähän vieras.

Ehkä enemmän "normaali" asiantuntijatyöpaikka mihin olen tottunut, että on esim. läppäri ja voi hoitaa asioita kotoakin joskus.

Toisaalta en tunne porukkaa ja tiedä sitten millainen henki siellä oikeasti on.

- toinen paikka olisi samassa organisaatiossa kuin missä olen nyt ollut assarina, eli sikäli tutumpaa.

MUTTA, tämä ei ole vielä ihan varma - pitäisi käydä psykologiset testit ensin, ja tässä prosessissa menee pari viikkoa!!

Tätä en muuten jännittäisi, mutta firmassa mitä he käyttävät, on töissä henkilö jonka tunnen "ed. elämästä" enkä niin hyvillä muistoilla (kiusantekoa meitä kohtaan jne., en halua että ko. henkilö saa edes tietää asuinpaikkaamme), ja pelkään että häneen törmääminen siellä tai edes jännitys siitä sotkee ihan pasmani siellä testeissä.

Toisaalta tämä toimiala on mulle tuttu ja mieluinen, ja saisin ihan mielenkiintoisen tehtävän tässäkin. Ei tosin ehkä ihan yhtä "hienon"/ monipuolisen kuin tuossa toisessa, tai no... erilaisen.

Palkka olisi huonompi ehkä arviolta n. 200-400 eur/kk.

Mutta vakituinen paikka.

Työmatka molempiin suunnilleen sama, ekaan ihan hieman lyhempi.

Mun on pakko tehdä päätös huomiseksi!

Eli otanko tuon ekan paikan joka vähän jännittää, onko toimiala sitä mitä haluan (ja kyseesssä n. 1-1,5 v. määräaikainen),

vai yritänkö tuota jälkimmäistä mitä olen koko ajan firmassa "kärkkynytkin".

Riskinä vaan se, että mitä jos testeissä paljastuukin muka jotain etten soveltuisi... jos jotenkin onkin huono päivä tms.

Ja palkkakin kuitenkin huonompi.

Mitä sitä PÄÄTTÄISI!?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan ihan poissuljettua, ettet voi käydä noissa testeissä joka tapauksessa.

Luulen, että ne testit liittyy siihen vakkaripaikkaan. Jos ekakin ois vakituinen työsuhde, sut testattais.

Musta itsestä ois ihan mielenkiintoista opetella uutta toimialaa ja palkkakin ois vähän parempi, mutta määräaikainen suhde ei houkuttais.

Vierailija
2/4 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakkaripaikkaan - jossa tosin huonompi palkka (miten paljon tarkalleen, en tiedä, mutta tuon arviolta 200-400 eur/kk mikä toisaalta aika paljon...)

Itsekin olin ennen nirso määräaikaisten suhteen, mutta nyt huomaan että kyllä tästäkin hyvin löytää näköjään uutta, ja voihan olla että sitten taas löytäisi konsernin sisällä jotain.

Mulla on kaksi edellistä VAKIpaikkaa päättynyt kuitenkin tuta-syistä, eli ei se vakipaikka ole aina yhtään sen varmempi....

Toisaalta vakipaikka houkuttaisi, mutta sitten otan sen riskin, että en saakaan mitään, eli joudun sanomaan sinne toiseen huomenna joo taikka ei, lopullisen vastauksen.

Jos sanon joo, niin sinne olen sitoutunut menemään eikä sitten enää tähän toiseen testailla.

Jos sanon ei, se on ei sinne, mutta mitä jos en sitten jostain syystä saakaan tätä toista vakipaikkaa nykyorganisaatiossa (jos testeissä tulee jotain, tai tulee muita mutkia matkaan...)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ekan. Parempi palkka ja mielekkäämmät tehtävät.

Vierailija
4/4 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ekan. Parempi palkka ja mielekkäämmät tehtävät.

tavallaan samantyyppisiä tehtäviä, mutta koska eri toimialalla, niin kuitenkin myös osin vähän eri sisältöjä ja toimintamalleja...

Eka on "päällikkö"-nimikkeellä (vaikkei esimiestehtävä olekaan) ja toka sitten arkisemmalla nimikkeellä, tällä nyt ei sikäli väliä kuin ehkä tulevaisuuden kannalta cv:ssä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi