Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tienaa kotimyyntikutsujen esittelijä? esim PartyLite?

Vierailija
03.04.2012 |

Kiinnostaisi sellainen muin Mouse of House-tuotteiden myynti, sisustustuotteita siis. Mutta onko kellä kokemuksia, mitä noista hommista oikeasti käteen jää...?Ja miten hyvin esittelijäksi koulutetaan vai lähdetkö ihan kylmiltään myymään tutuillesi ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensimmäisellä kerralla kun esittelet minulle jotain mitä haluat minun ostaa ja en halua antaa sinulle rahaa. Kaiken mitä olen ikinä halunnut, löydän itse kaupasta.

Moni muu ajattelee samoin. Se on paras tapa päästä ystävistä ja tutuista eroon.

Minä en halua kiitos ostaa mitään. Enkä halua tuntevansi olevan vastuussa perheesi elatuksesta.

Yhden hyvän tyypin olen menettänyt Herbalifelle, yhden puistotutun Amwaylla ja kahta työkaveria olen vältellyt vuosia meikkien tai kynttilöiden takia. En puhu heille, jos en ole pakotettu.

Vierailija
2/11 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensimmäisellä kerralla kun esittelet minulle jotain mitä haluat minun ostaa ja en halua antaa sinulle rahaa. Kaiken mitä olen ikinä halunnut, löydän itse kaupasta.

Moni muu ajattelee samoin. Se on paras tapa päästä ystävistä ja tutuista eroon.

Minä en halua kiitos ostaa mitään. Enkä halua tuntevansi olevan vastuussa perheesi elatuksesta.

Yhden hyvän tyypin olen menettänyt Herbalifelle, yhden puistotutun Amwaylla ja kahta työkaveria olen vältellyt vuosia meikkien tai kynttilöiden takia. En puhu heille, jos en ole pakotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulle kuin pomolleni rahanansaintakeino ja haluan vapaa-ajallani olla rauhassa. Joka puolella yritetään myydä ja markkinoida jotain muutenkin. Jossain leikkipuistossa on ahdistava olla kun aina joku Tupperwaren myyjä lurkkii puskissa ja vie siitäkin toiminnasta lopunkin ilon, eikä ota kohteliasta ei kiitosta välittömästi.

Jos haluan muovikippoja, saan niitä muualtakin ja silloin kun tarvitsen.

Vierailija
4/11 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tasan kaksi kertaa ollut noilla tuollaisilla kutsuilla, olen niitä vältellyt monestakin syystä... Lähinnä siksi että siellä porukassa tulee kyllä vähän sellainen olo, että on ostettava kun muutkin ostaa...

Mutta nyt vain törmasin netissä tuohon Mouse in houseen ja tuoteet oli ihan kohtuuhintaisia, sellaisia että voisin itsekin ostaa (ja oikeesti oon pihi ihminen!)

Olisin vaih halunnut kuulla kokemuksia tuosta myyntityöstä ja provikoista yleensä.

Mutta eihän täällä saa kuin kuraa niskaansa.

T.AP

Vierailija
5/11 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei entinen Tupperware myyjä :) Kun kerrot, että joudut maksamaan emännänlahjasta ja vieraslahjoista, niin kerrothan samalla myös, että mitä maksat? Emännänlahja maksaa konsulentille ~3,80€. Ja jo yhden vieraan toimitusmaksu on 2,50€, joka tulee lyhentämättömänä sinulle ja on tarkoitettu kuittaamaan sinun kuluja. Eli kun kaksi vierasta tilaa, niin emännänlahja on kuitattu. Luultavasti olet tehnyt esittelyssä jotain väärin, jos sinulle ei ole jäänyt siitä rahaa. Tupperware antaa paljon ilmaista koulutusta, joka tottakai kannattaa hyödyntää. Paitsi jos et halua tienata rahaa.

Purnausta kuulee myös siitä, että itse joutuu maksamaan matkan esittelyyn. Yleensä esittelyt on omassa kaupungissa ja itse konsulenttina saa päättää mihin menee. JOs joku haluaisi konsulentin oman toiminta-alueen ulkopuolella ottaa esittelyn kotiinsa, silloin on tämän ihmisen yhteystiedot kohteliasta ottaa ylös ja antaa omalle tiiminjohtajalle. Ja mitä matkoihin tulee, niin ikinä mun työpaikka ei ole maksanut mun työmatkoja kotoa työpaikalle. Nyt Tupperwaressa tosin voin laittaa kilometrit kirjanpitoon ja saan verohyvityksen niistä.

Mitä työaikaan tulee. Kun 3-4 esittelyä pitää viikossa, niin sillä tosiaan tienaa jo ihan kivasti. Itse tienaan saman mitä tienasin, kun kävin viitenä päivänä viikossa töissä kahdeksan tuntia. Ainakin meidän perheeseen oli paljon helpompi sovittaa äidin muutaman tunnin poissaolo noin kolmena iltana viikossa (jolla tienaan saman kuin vanhassa työssä), kuin vuorotyö viitena päivänä viikossa.

Parasta Tupperwaressa on se, että itse saa päättää paljon rahaa haluaa, eli kuinka usein on pois kotoa ja myös jopa sen, että lähteekö edes mukaan vai ei. Oma moka, jos ei lähde ;) Niin, ja kaikkien ei tarvitse ostaa näitä, jos ei halua. Aina on uusia asiakkaita. Ja jos Tupperware ei olisi hyvä, ei se olisi porskuttanut jo suomessakin 49 vuotta, eikä noteerattu pörssissä ja lista on loputon...

Vierailija
6/11 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:48"]

Parasta Tupperwaressa on se, että itse saa päättää paljon rahaa haluaa, eli kuinka usein on pois kotoa ja myös jopa sen, että lähteekö edes mukaan vai ei. Oma moka, jos ei lähde ;) Niin, ja kaikkien ei tarvitse ostaa näitä, jos ei halua. Aina on uusia asiakkaita. Ja jos Tupperware ei olisi hyvä, ei se olisi porskuttanut jo suomessakin 49 vuotta, eikä noteerattu pörssissä ja lista on loputon...

[/quote]

Ja jos esittelymyynti oikeasti toimisi, se olisi jo esittelijöiden paljoudella tapettu toimiala. Jos joku (=teoreettiset laskelmat) tekee rahaa, niin onnea hänelle (=kuvitellulle henkilölle) mutta 99,9% myyjistä tekee +/- 0 tulosta, koska välittämättä "huonoista" myyjistä, konsernin on saatava tulosta jokaisesta eikä kyseessä ole hyväntekeväisyys.

On siis mahdollista tehdä rahaa, mutta niin olisi ollut mahdollista vanhemmillesikin/sinulle kehittää windows-käyttöjärjestelmä. Jos siinä yksi onnistuu, se ei tarkoita että kaikki kykenevät siihen.

Vierailija
7/11 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PartyLiten palkkio on 20 % ja Tupperwaren 29 %, tosin kummassakaan voitto ei tule puhtaana käteen vaan ko. summasta maksetaan erilaisia kuluja. Tupperwaresta käteen jää jotain 20 %, PartyLitestä en ole niin tarkkaan ajatellut kun on ollut niin kevyt harrastus.

Äläkä välitä näistä muutamista hapannaamoista täällä. Jos kaikki ihmiset olisivat moisia happiksia, millään kotimyyntifirmalla ei bisnes kukoistaisi sillä tavalla kuin se kukoistaa. Aika moni tykkää saada kaupan - ja ystäväpiirin - kotiinsa.

Vierailija
8/11 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PartyLiten palkkio on 20 % ja Tupperwaren 29 %, tosin kummassakaan voitto ei tule puhtaana käteen vaan ko. summasta maksetaan erilaisia kuluja. Tupperwaresta käteen jää jotain 20 %, PartyLitestä en ole niin tarkkaan ajatellut kun on ollut niin kevyt harrastus.

Äläkä välitä näistä muutamista hapannaamoista täällä. Jos kaikki ihmiset olisivat moisia happiksia, millään kotimyyntifirmalla ei bisnes kukoistaisi sillä tavalla kuin se kukoistaa. Aika moni tykkää saada kaupan - ja ystäväpiirin - kotiinsa.

PartyLiten konsultin palkkio on 20%, ei siitä vähennetä yhtään mitään.

Vierailija
9/11 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PartyLiten konsultin palkkio on 20%, ei siitä vähennetä yhtään mitään.

No kuka ne kynttilät maksaa sulle jotka poltat esittelyssä? Entäs painotuotteet? Varauslahjat?

Vierailija
10/11 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa ettei esittelijäksi kannata alkaa ellet ole valmis panostamaan hommaan paljon aikaa. 1 tai 2 esittelyä viikossa tahdilla et tienaa yhtikäs mitään, vaan pikemminkin jäät tappiolle. Ensinnäkin joudut maksamaan IHAN kaikesta. Alkuun tarvitset aloituspaketin, jossa on muutama kippo. Aloituspaketti ei suinkaan ole ilmainen vaan sinulla on tietty aika myydä tavaraa ja voitto menee tukulle (maksat siis sitä aloituspakettia). Kaikki kuvastot, tilauslomakkeet, mainoslirpakkeet yms maksaa. Ja ne vaihtuu muutaman kerran vuodessa. Pelkällä aloituspaketilla et pitkälle pötki, sun pitää tilata itselle uusia esittelykippoja, jotka myös maksaa.

Emännälle pitää antaa emännänlahja (maksaa), vaikka kukaan ei tilaisi mitään. Esittelyssä annetaan vieraslahjoja jotka maksaa myös. Esittelyssä joku vieras ottaa sinulta esittelyn parin viikon päähän ja sitten siellä istuu ne samat naamat (jotka ei tilaa mitään koska tilasivat jo pari viikkoa sitten).

Mun tuttu tienasi Tupperilla ihan kivasti, mutta rehellisesti sanottuna hän käytti siihen 3-4 iltaa viikossa (joka kerta aikaa kului vähintään 3 tuntia). On siis hyvin sitovaa touhua jos tahtoo menestyä. Perheelliselle voi olla turhan rankkaa.

Vierailija
11/11 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asiakas maksaa 2.7e toimitusmaksua mutta konsulentti maksaa tilauksen toimitusmaksun ja se määräytyy tilauksen summan perusteella. Nyt ei puhuta mistään 5-10e vaan toimitusmaksu on vähintään about 15e ja voi olla vaikla sen yli parikymppiä. Kyllä siinä sais olla myyntiä paljon että kuittais ton toimitusmaksun, emännänlahjan,vieraslahjan,kiitoslahjan yms. Ja asiakkaita, ei paljon auta jos vaikka kolme ihmistä tilaa niin konsulentille jää toimitusmaksista paljon maksettavaa...