I.C.E.C-pk kokemuksia??
Onko hyvä? Varsinkin Töölö kiinnostaisi. Millaista on henkilökunta?
Kommentit (44)
Me vaihdettiin Meilahdesta pois. Todella sekavaa, ei ulkoilua läheskään tarpeeksi ( jos ollenkaan) ja vaihtuvuus henkilökunnalla suuri. Nyt muu yksityinen pk:)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:13"]
Tuttavilta olen kuullut että lattiat ovat melko likaiset. Henkilökunta kai kävelee ulkokengissä sisällä? Lapsilla sisävaatteiden polvet mustana päivän päätteeksi. Korjatkaa jos olen väärässä...
[/quote]
VIHDOIN muistin tarkistaa tämän asian. Töölön pisteessä henkilökunnalla on kyllä kengät sisällä, mutta näyttävät minusta enemmän sisäkäyttöön hankituilta, ei sellaisilta joilla kävelisivät ulkona. En ole huomannut lasteni sisävaatteissa mitään erityistä likaa.
Edelleen ollaan tyytyväisiä Töölön ICEC:hen, noin yleisesti.
Tuttavilta olen kuullut että lattiat ovat melko likaiset. Henkilökunta kai kävelee ulkokengissä sisällä? Lapsilla sisävaatteiden polvet mustana päivän päätteeksi. Korjatkaa jos olen väärässä...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]
Ainakin Töölön toimipisteen taso on tipahtanut viime vuosina huomattavasti. Aiemmin siellä oli samat työntekijät monta vuotta, mutta kun he kyllästyivät johdon toimintaan he kaikki lopettivat - vieden toki ison määrän asiakkaita myös mukanaan. Siitä eteenpäin johto on aivan törkeästi lasten kustannuksella pitänyt huolta siitä, että työntekijöiden vaihtuvuus olisi mahdollisimman suuri. Moni lopettaakin vapaahehtoisesti, mutta sen lisäksi johto määrää opettajia vaihtamaan toimipistettä, vaikka nämä eivät itse haluaisi. Kahden vuoden aikana kaikki työntekijät ovat jälleen kerran vaihtuneet eikä lapsilla ole ollut samaa "omahoitajaa" kahta vuotta putkeen. Nyt syksyllä taas lähes jokainen lapsi opettelee kiintymään uuteen aikuiseen.
Johtajalla riittää valheita niin tästä kuin muistakin asioista. Erityisesti tyhjiä lupauksia tulevasta. Näistä valheista hän jää jatkuvasti kiinni, mutta jatkaa silti samaan malliin.
Vain yksi opettajista puhuu englantia äidinkielenään. Muista opettajista moni puhuu englantia ihan hyvin, vähän kuin kaikki suomalaiset koulua käyneet. Joillain englannin taso on kuitenkin äärettömän heikko. Puhe ja varsinkin kirjoitus vilisee virheitä.
Meitä kaduttaa, että laitoimme lapsemme ICEC:hen. Jos olisimme tienneet tämän aikoinaan, olisimme valinneet toisin. Nyt on kuitenkin myöhäistä vaihtaa, mutta toivottavasti tämä auttaa jotain toista tekemään paremman päätöksen.
[/quote]
Myös meillä on erittäin kielteiset kokemukset ICEC:n johdosta, erityisesti siitä portaasta, joka toimii yksittäisten toimipisteiden yläpuolella. Tästä aiheutuu monenlaisia isoja ongelmia, olivatpa yksittäiset työntekijät miten mukavia tahansa tai päiväohjelma miten hyvä tahansa.
Henkilökunta vaihtuu koko ajan, koska palkkaavat väkeä, jolla ei ole koulutusta. En tiedä onko kyse firman ahneudesta, vai siitä, etteivät todella ymmärrä sitä ettei kuka tahansa voi työskennellä päiväkodissa, vaan pitäisi olla koulutus.
Meillä hyvät kokemukset Töölöstä. Vaihtuvuus on ikävää, mutta käsittääkseni ihan samaa tasoa kuin keskustan päiväkodeissa keskimäärin.
Vähän laiskasti vaihtavat näillä säillä ulkohuosuja, kun ei lämpötilan puolesta ole pakko. Joten jos sisähousujen polvet on mustat, on niillä tod näk oltu puistossa.
Meno on muutenkin rennompaa kuin kunnallisessa. Toisille sopii kaikille ei. Me arvostamme eniten Töölön päiväkodin pientä kokoa. Kaupungin päiväkodit alueella kun ovat muuten valtavan isoja.
Meillä nyt syksyllä koulun aloittava ollut 3 vuotta Töölössä ja ei ole mitään muuta kuin kehumista:) Opettajat, varsinkin hänen school room/year 1 ope on ollut ihan paras! Tekevät tosi paljon töitä koulunkin ulkopuolella lasten hyväksi, esim. tänä vuonna nämä valmistuvat year 1 saivat juuri ko. opelta itse kirjoitetut kirjeet sekä pienet pehmolelut omaksi:) Meidän tyttö aika ujo ja saanut hurjasti lisää rohkeutta kun tekevät paljon esityksia ja muuta. Esitykset ovat muutenkin aina tosi hienoja ja esim. joulujuhlat pidetään joka vuonna finlandia talolla;) Opettajat tekevät puvut esityksiin itse ja pistävät paljon eforttia niihin. Jos jotain sattuu lapselle pv aikana (esim haava tms.) tulee opeilta aina "accident report" missä kerrotaan mitä tapahtui, kuka opettaja hoiti tilanteen ja miten. ihan peperilla, joka sitten allekirjoitetaan. Tekevät paljon retkiä museoihin ja pet parkiin. Ulkoilua on talvisin vähemmän kuin suomalaisessa päiväkodissa, mutta korvaavat ne yleensä liikunta tunneilla sisällä. Meille tulee ainakin tosi kova ikävä:(! Ja muuten tämä viimeinen vuosi year 1 on niinkuin ekan luokan taso, että meillä tyttö menee nyt ekalle luokalle vähän niinkuin kertaamaan:D Osaa lukea, kirjoittaa ja matikka sekä tiede aineet on aika hyvällä tasolla 6-vuotiaaksi. Niin on siis muillakin year 1 oppilailla:) Suosittelen suuresti! Etenkin töölöä!
Viime syksyn ICEC vanhempien info tilaisuudessa henkilöstön rekrytoiminen ja koulutukset meille kyllä selitettiin. Jos pätevää koulutettua henkilöä ei löydy heidät voi palkata enintään vuodeksi. ICEC tarjoaa koulutusohjelman heille joilla puuttuu pätevyys mutta jos henkilö ei edisty opinnoissa tai päättää muuten ettei halua kouluttautua niin tämä henkilö ei voi jatkaa. ICEC näyttää panostavan henkilöstön koulutukseen aika lailla. Olen kuullut tutuilta että vaihtuvuus on yleistä aika monessa paikassa ja sitoutunutta henkilökuntaa vaikea saada.
Meillä lapset Meilahdessa päiväkoti Pihlajassa ja siitä jäi hyvät muistot. Muuten alueen päiväkodeista tai kouluista ei kyllä hyvää muistoa jäänyt...
Meillä on myös hyvät kokemukset Töölön I.C.EC.:stä. En pidä ongelmana sitä, että kaikki opettajat eivät puhu englantia äidinkielenään, suurin osa maailman englantia puhuvista ihmisistä puhuu sitä jollakin aksentilla, esimerkiksi valtaosa osa meistä suomalaisista. Meillä on kokemusta kaupungin päiväkodista, mielestäni I.C.E.C:ssä panostetaan enemmän lapsen itseilmaisuun, kognitiiviseen kehitykseen sekä diversiteettiin. En ymmärrä tuota pakkomiellettä ulkoilun suhteen. Talvi on täällä niin tuulinen ja ankea, että yksi kerta kuulostaa ihan riittävältä. Kaupungin päiväkodista jäi jopa sellainen vaikutelma, että lapset viedään ulos kun ei muutakaan ohjelmaa jakseta keksiä.
Olin itse Meilahden I.C.E.C- päiväkodissa vuosina 2004-2006, ja minulla on pelkästään hyvää sanottavaa paikasta. En tiedä onko toimipiste vaihtunut, mutta silloin pk sijaitsi Meilahden ala-asteen lähettyvillä. Ohjaajista ainakin kaksi oli englantia äidinkielenään puhuvia, muut suomalaisia. Ryhmässäni oli tosi hyvä yhteishenki, sopivasti ulkoilua, jokaisena juhlapyhänä (esim. Halloween, Christmas, St. Patrick's day...) järjestettiin hauskaa yhteistä tekemistä, josta mulla näin yli 10vuoden jälkeen on vieläkin paljon hyvia muistoja. Järjestimme myös isoja esityksiä ihmisille. Kiitos I.C.E.C'n, engalnnin kielen tasoni on äidinkielenään englantia puhuvan ihmisen tasolla. Englantilaisessa päiväkodissa olo oli varmaankin parhainta mitä tiedän. Siirryin suomalaiseen, Pikku-Huopalahdessa sijaitsevaan päiväkotiin ollessani 6-vuotias, ja se oli suurin virhe koskaan. Jouduin heti syrjityksi ja kiusatuksi, koska en "kuulunut porukkaan", minulla ei ollut yhden ainoatakaan ystävää vaikka kuinka yritin ystävystyä muiden kanssa, sekä ainoat 3 asiaa mitä teimme kyseisessä päiväkodissa oli ulkona oleminen, nukkuminen ja syöminen. Ohjaajat olivat välinpitämättömiä ja ilkeitä. Mulla on jääny tosi ikävät muistot nuoruudesta, sillä minua on syrjitty ja kiusattu erityisesti suomalaisessa päiväkodissa -ja a ala-astella, jonka takia mun on vieläkin vaikea olla sosiaalinen ja hankkia uusia ystäviä. En ole kuullut että tilanteet suomalaisissa päiväkodeissa olisi muuttunut ainakaan positiiviseen suuntaan viimeisen kymmenen vuoden aikana.
olin siellä itse ja sain kokemuksia!
Minäkin olin töölön I. C. E. C. Tarhassa ja opin englantia lähes täydellisesti aksenttia myöten. Minä tosin siirryin kouluun 2011, joten meininki saattaa olla nykyään hieman eri, mutta ainakaan silloin en kärsinyt henkilökunnan puutteesta. Hyvä meininki jäi päällimmäiseksi mieleen!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:23"]
Ainakin Töölön toimipisteen taso on tipahtanut viime vuosina huomattavasti. Aiemmin siellä oli samat työntekijät monta vuotta, mutta kun he kyllästyivät johdon toimintaan he kaikki lopettivat - vieden toki ison määrän asiakkaita myös mukanaan. Siitä eteenpäin johto on aivan törkeästi lasten kustannuksella pitänyt huolta siitä, että työntekijöiden vaihtuvuus olisi mahdollisimman suuri. Moni lopettaakin vapaahehtoisesti, mutta sen lisäksi johto määrää opettajia vaihtamaan toimipistettä, vaikka nämä eivät itse haluaisi. Kahden vuoden aikana kaikki työntekijät ovat jälleen kerran vaihtuneet eikä lapsilla ole ollut samaa "omahoitajaa" kahta vuotta putkeen. Nyt syksyllä taas lähes jokainen lapsi opettelee kiintymään uuteen aikuiseen.
Johtajalla riittää valheita niin tästä kuin muistakin asioista. Erityisesti tyhjiä lupauksia tulevasta. Näistä valheista hän jää jatkuvasti kiinni, mutta jatkaa silti samaan malliin.
Vain yksi opettajista puhuu englantia äidinkielenään. Muista opettajista moni puhuu englantia ihan hyvin, vähän kuin kaikki suomalaiset koulua käyneet. Joillain englannin taso on kuitenkin äärettömän heikko. Puhe ja varsinkin kirjoitus vilisee virheitä.
Meitä kaduttaa, että laitoimme lapsemme ICEC:hen. Jos olisimme tienneet tämän aikoinaan, olisimme valinneet toisin. Nyt on kuitenkin myöhäistä vaihtaa, mutta toivottavasti tämä auttaa jotain toista tekemään paremman päätöksen.
Myös meillä on erittäin kielteiset kokemukset ICEC:n johdosta, erityisesti siitä portaasta, joka toimii yksittäisten toimipisteiden yläpuolella. Tästä aiheutuu monenlaisia isoja ongelmia, olivatpa yksittäiset työntekijät miten mukavia tahansa tai päiväohjelma miten hyvä tahansa.
Kunpa olisin nämä lukenut, niin oltaisiin ehkä säästytty paljolta surulta. Tuo ylimmän johdon toiminta on tosiaan jotain aivan järkyttävää. Monet eivät heidän kanssaan joudu tekemisiin, mutta heti jos jonkun toimipisteen ongelmat alkavat paljastua vanhemmille ja vanhemmat ottavat ne puheeksi niin yli johto pistää sodan pystyyn ja siinä saavat kärsiä niin lapset ja vanhemmat kuin työntekijätkin. Toimipisteiden luvat eivät myöskään ole kunnossa, mutta se nyt on pientä kaiken muun rinnalla. On ihme, että nämä päiväkodit saavat edelleen toimia, mutta tämän hetkisessä päiväkotipulassa katsotaan tilanteita varmaan aika paljon läpi sormien.
Nostan ketjua ja kysyn, että onko kellään kokemuksia Espoon Kilon ICEC-päiväkodista?
Meille jäi todella, todella paha mieli ICEC Töölöstä. Olimme siellä asiakkaina pitkään mutta asiakaspalvelun ja viestinnän epäonnistuttua meidän kohdallamme täysin, tapahtui asioita mitä normaalissa päiväkotiyhteistyössä ja asiakaspalvelussa mielestämme ei pitäisi koskaan tapahtua. Nyt olemme olleet vähän aikaa jo ICEC:n kilpailijalla ja voin todella lämpimästi suositella tuota ICEC:n kilpailijaa. Todella ammattimaisesti ja asiakaspalvelumyönteisesti hoidetaan niin lasta kuin perheen asioitakin. Täysi kymppi Finnish American Kindergarden!
:Aivan valtava vaihtuvuus ICECkin hoitajissa. Toinen lapsi meni toiseen kielipäiväkotiin ja nyt olemme siirtämässä vanhempaa pois ICECistä. Väärästä valinnasta maksaa lapsi ja se tässä harmittaa...
Hei, onko mitään viime aikaisia kuulumisia ICEC Töölöstä. Ilmeisesti johtaja on sairaslomalla. Ovatko ongelmat korjaantuneet?
Menkää hyvät ihmiset tutustumaan päiväkoteihin, älkääkä tehkö päätelmiä tällaisten nettikeskustelujen perusteella. Ihmiset arvostavat päivähoidossa kovin eri asioita (toiset lattian pesua, toiset lasten viihtyvyyttä ja luovuutta...) ICEC on nimensä mukaisesti kansainvälinen päiväkoti. Kieli on englanti, mutta kaikki opet eivät ole natiiveja. Jos uskot erilaisten aksenttien vahingoittavan lastasi, ICEC ei liene oikea paikka perheellenne. Myös lapset tulevat erilaisista kulttuureista, joten suvaitsevaisuus ja erilaisuuden (myös bulgariantankeron) hyväksyminen lienee hyvä lähtökohta, jos kansainvälistä päiväkotia harkitsette. "ICEC Meilahti" voi tarkoittaa mitä tahansa Meilahden ja PIkku-Huopalahden kolmesta toimipisteestä, joista vain kaksi sijaitsee leikkipuiston laidalla. Yhdestä lapset todella joutuvat päivittäin kävelemään parijonossa huomioliivit päällä korttelin verran päästäkseen turvallisesti leikkipuistoon. ICEC:stä kuten muistakin päiväkodeista on varmasti vanhemmilla (ja ulkopuolisilla...) mielipiteitä joka lähtöön. Suosittelen tutustumaan, jotta teette valintanne oikein perustein!