Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas siskot paras PERUNAreseptinne :)

Vierailija
03.04.2012 |

En hae nyt perinteisiä kermaperunoita eri maustein, ne osaan jo. Mutta mitä muuta? Anopilla on kellarin tyhjennys ja saatiin sieltä varmaan 10kg perunoita, joten vinkkejä kehiin!

Mitä on perunavelli, siitä olen joskus kuullut mulle aivan outo ruoka.

Kaikista vinkeistä olen kiitollinen!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen tuskin tarvitset ohjetta.

Perunavelli on laimennettua perunamuussia.

Vierailija
2/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohko perunat sopiviksi. Laita kulhoon ruokaäljyä, mustapippuria, rosmariinia ja puristettua valkosipulia. Kippaa perunat sinne ja anna maistua hetki. Paista n. 225 asteessa kypsäksi. Suolaa, sormisuola tai mikä tahansa suurikiteinen suola on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.properuna.fi/reseptit

eka sivun sitruunaiset lohkoperunat on minun suosikkini.

Vierailija
4/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, kestää vaan kauan ja mä oon aina ihan kuollut sen odottamisen jälkeen :D Hirveesti saa vaihtelua sillä mitä sen kanssa syö, mun lemppari on "linssimössö".

Vierailija
5/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat ja jauhelihakastike! Kuulostaa tylsältä, mutta on tosi herkullista, jos maustaa hyvin. Ja jauhelihaan teen kastikkeen maizenan ruskealla suurusteella. Perusmausteet + sinappia ja ketsuppia hieman sekaan. Lisäksi loraus kermaa.

Nam!

Vierailija
6/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täytetyt perunat. Tuolla otsikon nimellä löytyy ohjeita netistä.

Vierailija
8/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä ja kiitti tosta linkistä, siellähän oli vaikka ja mitä. Lisääkin saa laittaa omia lemppariperunareseptejä :)

ap

Vierailija
9/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen määrä menee ihan tavallisena muusina, keittona, keitettynä ja sellaisiva viikossa.

Kannattaa kokeilla pata- ja laatikkoruokia.

Yksi parhaista ja halvimmista on sianlihalaatikko. Ruskista sipulia ja rasvaista sianlihaa (halpaa lapaa tai etuselkää) pannulla pieninä kuutioina, laita perunat viipaleina pataan, sianlihaa ruskistettuna ja hyvin maustettuna sekaan ja päälle vielä perunaa. Huuhtele pannu vedellä ja lisää siihen tarvittaessa lihaliemikuutiota tai -jauhetta ja kaada se pataan.

Unohda uuniin n.150 asteeseen tunniksi tai mieluummin kahdeksi ja syö pois. Tätä ei yleensä meillä jää seuraavaksi päiväksi, vaikka olisi isompikin annos.

Vierailija
10/10 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä et saa, lällislää.

Mä tykkään lohkoperunoista: Lohkotaan perunat kuorineen ja kiertellään öljy-valkosipuli-suola-yrtti-seoksessa, sitten uuniin.