Masuasukki paljastui pojaksi. Ihan rehellisesti, toivoin tyttöä.
esikoinen on poika, ja ihana onkin, mutta olisin halunnut myös tytyön. Nyt on vähän ristiriitaiset tunteet, kun olen vähän pettynyt ja tunnen siitä syyllisyyttä. Täkeintähän on, että saan lapsen ja luultavasti terveän sellaisen. Kiittämätön taidan olla. Haukkukaa pystyyn.
Kommentit (13)
Ja hyvä, että uskallat sanoa ne ääneen. Kun vauva syntyy ja tutustut häneen, varmasti ajan kuluessa sukupuolen merkitys vähenee ja huomaat, ettet vaihtaisi poikaansa mihinkään tai kehenkään. :)
ja olin pettynyt kun se olikin poika, mutta nyt en vaihtaisi poikaani tyttöön, hän on aivan ihana. uskon että pettymys häviää sinultakin kun poika syntyy.
Olen toistaiseksi lapseton, ja myönnän suoraan, että jos joskus lapsen saan, haluaisin ehdottomasti tytön. Mutta elämä opettaa. Luettuani täällä tänä aamuna sen ketjun, missä ihmiset kertoivat mitä sairauksia ja vammoja heidän lapsillaan on... En toivo enää mitään muuta kuin että lapseni olisi terve! Ihan se klisee. Tuntuu hurjalta, kuinka monella on jollain lailla " vammainen" lapsi. Onneksi nämä lapset saavat elää rakastavissa perheissä! Voimia vielä lähetän niihin perheisiin, joissa on erikoishoitoa vaativa lapsi. Oikeasti se ketju sai ainakin minut miettimään asioita hieman eri kantilta.
Ja ap:lle vielä, en tarkoittanut sanoa tätä pahalla. Uskon myös, että kun vauvasi näet, tiedät ettet mitään muuta lasta voisi niin rakastaa. Ja ehkä teille myöhemmin suodaan vielä se tyttökin? Onnea odotukseen.
Täytyy sanoa että pettymys oli aika suuri, itkeskelinkin sitä salaa yksikseni muutaman päivän. Pahinta siinä oli siis se, että meillä oli suunnitelmissa vain nämä 2 lasta joten voi olla etten sitä tyttöä koskaan saa.
Mutta pettymys helpotti muutamassa päivässä - viikossa, kun totuin ajatukseen ja alettiin puhua " pikkuveljestä" . Nyt olen jo iloinen siitä että pian meillä on kaksi poikaa, veljeksistä on varmaan hirveästi iloa toisilleen.
kirjoitti, että itken salaa pettymystä, kun/jos toinen poika on tulossa. toki tiedän, että kun vauvan syliin saan (toivottavasti joskus), hän tuntuu juuri siltä oikealta enkä mistään hinnasta vaihtaisi, mutta voi, kun tyttöä silti nyt toivon. jotenkin vaan ajattelen, että äidille se tyttö kuitenkin jotenkin...vaikka sitten parinkymmenen vuoden päästäkin, jotenkin tuntuisi rikkaudelta, että olisi tyttö, jonka kanssa tehdä kaikkea. enkä olisi vain se kauhea anoppi:) Mutta toisaalta, tuo on itsekästä ajattelua, toki tyttö ja poikakin voivat olla keskenään läheiset sisarukset, mutta eiköhän se ole varmempaa, jos ovat samaa sukupuolta!
noin vuoden päästä ja mä oikeasti haluan tytön:( Oon varmaan ihan kamala äiti.
onhan se kaksi lasta: poika ja tyttö semmonen ideaali. Mutta elämää ei voi hallita, täytyy olla onnellinen niistä mitä saa. Minulla on poika ja toivon tyttöä, mutta samalla on myös pieni toive toisesta pojasta ihan käytännön syistä: voi kierrättää lähes kaikki vaatteet ja isompana niistä on ehkä enemmän seuraa toisilleen kuin jos olisivat eri sukupuolta. Myös yhteisen huoneen ja leikkijuttujen järjestäminen on helpompaa kun on kaksi poikaa sen sijaan että olisi tyttö ja poika. Eli kyllä paljon plussia tulee myös pojan puolelle! Sitä paitsi pienet pojat on niiin ihania. :)
mies haluaisi toisen tytön. Toivoi ekasta tyttöä niin että purskahti ilosta itkuun kun saatiin tyttö <3 Itse haluaisin tokaksi pojan, mutta en ikinä olisi pettynyt jos tulisi toinen tyttö. Tytöt on IHANIA!!!!
Minulla ei ole vielä lasta, mutta kun sen aika on, haluaisin pojan. Pojat on tavallaan helpompia, varsinkin murrosiässä. Tytöt kehittyy nopeammin ja saattavat olla jo 12- v kaljaa vetämässä kaupungilla. (Tiedän miten helppoa on valehdella vanhemmille ja ne uskoo, vaikken vielä ihan 12-v ollut kaljoittelemassa, pikkusiskoni taas oli..). Tai sitten saa olla vahtimassa teinityttöjen poikaystävien ikiä.
Helpottaa jo, kun uskalsin asian edes täällä tunnustaa.
Nyt itkettää mun pienen pojan alun puolesta, jolla on näin hölmö äiti. Täytyy pitää huolta, ettei hän koskaan saa tietää tai tuntea, että toivoin tyttöä.
Ap
Kun esikoinen olikin suloinen poika, toivoin seuraavassa raskaudessa että hän saisi veljen jonka kanssa touhuta aikuisenakin poikien juttuja. Ja veljen sai :). Eri sukupuolta olevat sisarukset eivät aikuisena ole yleensä ollenkaan yhtä läheisiä kuin mitä samaa sukupuolta olevat ovat.
tytön, sitten " olisi kummatkin" . Mutta toivon tosiaan että olisi poika, jolloin sisaruksista olisi toisilleen enemmän kaverit! Ehkä kolmas saisi olla tyttö... Tai luulen kyllä että sukupuolen merkitys vähenee koko ajan! Mua vaan niin ärsyttää ihmiset jotka sanoo mulle suoraan että sä tietenkin toivot tyttöä... Onko jotenkin " vajaampi" perhe jos siihen kuuluu kaksi poikaa??
en halua tyttöäollenkaan!