Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aloittaa lapsen potattaminen?

Vierailija
09.06.2008 |

Miten olette käytännössä opettaneet lapsen potalle? Meillä nyt ostettu potta tytölle, mutta ei yhtään ymmärrä mitä siinä pitäisi tehdä. Pari kertaa ollaan istutettu mutta ei ole sattunut mitään siihen tekemään. Ideoita miten edetä? Ja ei, tyttö ei valitettavasti kakkaa mihinkään tiettyyn aikaan jolloin se tietysti kannattaisi istuttaa potalle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulos sieltä joskus tulee. Tyttö nyt 13kk ja pissaa usein potalle, kakkaa välillä ja se on tosi siistiä, nousee seisomaan ja sanoo ooo, kakka, kehutaan kovasti.

Vierailija
2/5 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on helpoin aloittaa säännöllisellä potatuksella eli aina ruokailun ja heti heräämisen jälkeen. Yleensä lasten elimistö tuppaa juuri niihin aikoihin tuottamaan jossei kakkaa, niin pissaa ainakin. Istutte hetken ja jos mitään ei tule, niin ei mitään paineita, mutta jatkatte vain samalla tavalla joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin siten että aina päiväunien jälkeen istuttiin hetkeksi potalle. Silloin yleensä aina jotain tuli (jos ei ehtinyt pissata vaippaan juuri ennen sitä). Siinä vain istuskeltiin ja joskus tuli jotain, joskus ei. Kun jotain tulee, niin kehuja ja taputuksia ym. Jos ei tule mitään, niin ei haittaa. Eihän siinä niin kiire ole, kärsivällisyyttä vain. Aluksi istuttiin kerran päivässä ja sitten pikkuhiljaa useampia kertoja.

Takapakkiakin tuli joskus, kun ei olisi millään halunnut istahtaa potalle, mutta seuraavana päivänä taas uudestaan tai parin päivän päästä.

Vierailija
4/5 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vienyt potalle 1-2 kertaa päivässä, aina samaan aikaan, esim. aamulla herättyä tai lounaan jälkeen. Ja jos jotain tulosta tulee, niin sitten kovasti kovasti kehuja.

Puolitoista - parivuotiaalla olen tehnyt niin, että olen tarkkaillut vähän pissa- ja kakkarytmiä ja mahdollisia merkkejä, mistä näkee että on hätä ja niiden mukaan sitten vienyt potalle kun tuntuu että voisi olla hätä. Ei kuitenkaan niin, että viiden minsan välein juostaisiin vessassa.

Kaksivuotiasta olen potattanut niin, että olen pyrkinyt seuraamaan hänen vessartymiään ja potattamaan sen mukaan. Usein olen myös laittanut potalle samaan aikaan kun itse käyn vessassa, tehdään homma yhdessä vähän kuin esimerkin mukaan. Kuopuksen otin mukaan esikoisen vessahetkiin tässä iässä.

Kaksivuotiasta olen myös alkanut pitää kotona paljain pepuin ja rohkaissut käymään potalla.

Näillä konsteilla sain pojat kuiviksi tasan 2v iässä ja 2v3kk iässä.

Vierailija
5/5 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänee ruveta meidän pottailemaan vaikkapa päiväunilta herätessä ja lounaan jälkeen tms. Kyseessä 1-vuotias.

ap