LIINAILIJAT:mitä vauvalle päälle noin 5 asteen pakkasessa?
Ongelmana, mitä laitan vauvalle päälle tällasella pikkupakkasella??Mitä te puette? Ja onko vauva takin sisässä vai takin päällä?
t.hope-a ja typy 10vk
Kommentit (2)
Minä kannan lasta takin päällä talvisin. Lapsen vaatetukseen vaikuttaa liina, ilma ja lapsi itse. Eli jos päällä on kolme kerrosta trikooliinaa, se toimii lisälämmikkeenä. Jos tuulee kovaa, pitää lapsi suojata entistä tarkemmin. Jos lapsi on itse jo hirmu patteri, ei vaatetta kannata laittaa niin paljon kuin viluisemmalle. Eli kokeilemalla oppii. Parempi kuitenkin hitusen liikaa vaatetta kuin liian vähän.
Erityisen tärkeää on suojata liinasta näkyvät jalat, niska ja pää, mahdollisesti myös kädet. Pieni vauva voi kylmällä ilmalla kääntää kasvonsa ihan päin kantajaa, mutta sitä ei tarvitse pelästyä, vaan vauva lämmittää kasvojaan sillä tavalla itse.
Porenn *kantoliinatukihlö*
ja päällä on sisävaatteiden lisäksi villasukat, tumput, kypärämyssy, pipo ja fleecehaalari. Ihan sopivasti on ollut. Tuo mun takki ei ole mikään kantotakki vaan raskauden aikana käytetty miesten villakangastakki, joten ei mikään hirvittävän kuuma.