Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talosta tarttuu haju vaatteisiin???

Vierailija
01.04.2012 |

Mä huomaan sen kun ei olla kotona et meidän vaatteissa on joku haju, samoin kaverit,sukulaiset saattaa mainita vaatteistamme haisee ihan teidän talolta. Onko muuta selitystä kuin kosteusvaurio tai home talossa? Ollaan asuttu neljä vuotta täällä, vanha hirsitalo kyseessä. Ei olla juuri sairasteltu tässä asuessamme, vaan terveempiä kuin koskaan.esim sikaflunssa aikana ei kukaan meistä talossa asuvista sairastanut flunssaa sinä syksynä. Lapsilla ollut yhteensä kaksi flunssaa neljän vuoden aikana tässä asuessamme, itselläni kerran oksennustauti. Kun olen yhdistänyt homeet kuitenkin sairastelurumbaan... Mitähän pitäis tehdä...Alkaa tutkia taloa paremmin jotenkin? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen yhden vanhan pappan joka haisee niin pahalle että jos olen vaikka kahvilla yhtäaikaa hänen kanssaan jossain niin ei voi mennä samaan pöytään istumaan.Tekisi mieli joskus sanoa mutta ei viitsi pahoittaa hänen mieltään .Talo on ikivanha hirsitalo missä hän asuu.

Vierailija
42/44 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa hometalossa asuneena voin kertoa että talossanne on hometta. Mä aloin sairastamaan ensimmäisessä talossa vuoden jälkeen ja toisessa vasta 3 vuoden asumisen jälkeen. Molemmissa vaatteisiin tarttui jo alusta asti kellarimainen haju, jonka huomasin kun olin muualla. Se haju tarttui kaikkeen kuten myös esineisiin. Vaatteista haju lähti vasta tuulettamisen ja useiden 60 asteessa pesujen jälkeen. Mua ei uskottu, sanoivat että kuvittelen vain. Nyt asun puhtaassa asunnossa, mutta terveys ei ole vieläkään palautunut ennalleen. Tutkituttakaa talo ja muuttakaa pois ennen kuin sairastelu alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean Talon haju...aah...

Vierailija
44/44 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on selvitetty kauan aikaa sitten, mistä tämmöinen haju johtuu. Vielä 80-luvulla käytettiin puun lahoamisen yms estämiseksi mm. KY-5 ainetta, joka nyt n. 40 vuoden jälkeen, erityisesti jos hieman vähäisemmällä lämmityksellä, hajoamistuotteenaan alkaa tuottamaan tätä "tetrakloorianisolia", joka on tuollainen pistävähkö pahanhajuinen yhdiste (ja jo parin tunnin oleilulla jää haisemaan vaatteisiin, hiuksiin...lähtee onneksi pesemällä -ja lopullisesti kyseisen käsitellyn materiaalin poistolla) ja itselle ainakin kuvotusta nykyään hajuna aiheuttavaa. Se on jännä, koska sitä ei välttämättä edes huomaa (hieman tympeä, kellarimainen haju voi olla) kun tilaan ensin astuu, mutta sen todella haistaa vasta kun sieltä lähtee pois,  tilassa oleskelleista, esineistä, muovipussista... Siihen jotenkin kai tottuu, jos on itse tilassa, tai toinen yksilö haistaa sen herkemmin, limakalvot voivat olla herkemmät ja ärsyttää... https://www.sompio.fi/uutiset/huonoon-sisailmaan-on-monia-syita-6.184.1…