Mitä te valitatte virpojista,se on vaan kerran vuodessa!
Jumankauta alkaa ärsyttämään tuo teidän valittaminen jostain virpojista! Pakko myöntää että teillä on pienet ongelmat, jos virpojat laittaa elämän sekasin.
Virpomissunnuntai on kuitenki vaan KERRAN vuodessa, ja monet lapset ovat todellakin odottaneet sitä päivää!
Ovikellon voi ottaa pois käytöstä, lähteä vaikka kävelylle pahimman "virpomisruuhkan" aikaan yms, mutta älkää pilatko pienten virpojien päivää räyhäämällä ovella.
Ja turha täälläkään on valittaa, ei me niitä virpojia voida teidän ovilta poistaa. AAMEN
Kommentit (15)
kuin luin näitä ketjuja missä aikuiset ihmiset VIHAA näitä pieniä virpojia. Tulimme tunti sitten kotiin virpomisreissulta joka oli meidän 4 ja 2 vuotiaille ensimmäinen. Lasten silmistä huokui ilo kun saivat koristella itse oksansa ja laittautua pikku noidiksi ja lähteä virpomaan. Ja kyllä, minä olin mukana kantamassa oksia ja auttamassa 2 vuotiasta. Jäin kuitenkin näkymättömiin odottamaan. Ja hienosti lapset virpoivat, sanoivat päivää, saako virpoa ja virpoivat kun luvan antoivat. Me menimmekin kyllä tuttuihin perheisiin jotka tiedämme etteivät ole lapsivihaajia eivätkä puhu ilkeästi lapsillemme.
Tästä palstasta oppineena toivon kovasti, että laitatte oveen kiellon jos virpominen ei ole toivottavaa, ettei pienten lasten mieli pahoitu...
En vaan voi ymmärtää miten ihmiset ovat näin julmia jo pieniä lapsia kohtaan, ei ihme että näitä mieletään sairaita lapsia nykypäivänä on kun aikuisten malli on tämä suoranainen viha pieniä kohtaan....
että koko virpomisperinne ei vastaa kaikkien vakaumusta? Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
että koko virpomisperinne ei vastaa kaikkien vakaumusta? Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
Monet kokevat sen jopa loukkaavana.
mutta kommentoin sen verran että eiköhän kaikki tämän tajua mutta mun mielestä olisi kuitenkin kohteliasta laittaa oveen lappu tai olla sitten avaamatta.
Se tapa millä täällä palstalla lapsista puhutaan on järkyttävää.
pienen tiedotteen elämänkatsomuksestasi?
Meillä nyt vaan vietetään joulua tonttuineen, pääsiäistä noitineen ja pupuineen, valetaan uutena vuotena tinoja ja poltetaan juhannuskokkoa. On tosi harmi, jos joku ahdistuu näistä, mut sitä ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Itse en ota lasten leikkejä niin vakavasti.
Itse olen sitä mieltä, että on huippuhienoa, että meillä on yhteiskunta, jossa pienet lapset voi turvallisesti mennä pimpottamaan tuntemattomienkin ovikelloja.
Meillä nyt vaan vietetään joulua tonttuineen, pääsiäistä noitineen ja pupuineen, valetaan uutena vuotena tinoja ja poltetaan juhannuskokkoa. On tosi harmi, jos joku ahdistuu näistä, mut sitä ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Itse en ota lasten leikkejä niin vakavasti.Itse olen sitä mieltä, että on huippuhienoa, että meillä on yhteiskunta, jossa pienet lapset voi turvallisesti mennä pimpottamaan tuntemattomienkin ovikelloja.
Että miten vaikeaa on ostaa niitä munia kerran vuodessa ja plaa plaa. Kukaan ei voi sellaista vaatia, että vastoin vakaumusta jaetaan munia trulleille ja piste. Lappu on meillä joka vuosi.
Toisekseen, koko yön töitä tehneenä en halua ketään herättämään minua vähän väliä; olen potilaille vaarallinen ensi yönä jos en saa nukkua. Ei siis ole reilua että minun pitäisi lähteä kotoa vaikka kävelylle virpojien takia.
Oveen laitettu lappu ei auta koska kasvatan vahtikoiria jotka aktivoituvat jos joku tunkee tontillemme.. Kyllä minäkin siis toivon että ihmiset virpoisivat vain tutuilla. En kuitenkaan ole siitä täällä valittanut.
Nyt on masu täynnä joten menen vielä takaisin nukkumaan; kauniita unia! =)
Meillä nyt vaan vietetään joulua tonttuineen, pääsiäistä noitineen ja pupuineen, valetaan uutena vuotena tinoja ja poltetaan juhannuskokkoa. On tosi harmi, jos joku ahdistuu näistä, mut sitä ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Itse en ota lasten leikkejä niin vakavasti.Itse olen sitä mieltä, että on huippuhienoa, että meillä on yhteiskunta, jossa pienet lapset voi turvallisesti mennä pimpottamaan tuntemattomienkin ovikelloja.
Emme halua ovikellon rimputtajia. Kakarasi saa kerjätä muualla.
eikö teille taliaivoille tule mieleen että koko virpomisperinne ei vastaa kaikkien vakaumusta? Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
Ei se ole vaikeaa tajuta. Minä olen kasvissyöjä, mutta ei minulle tulisi mieleenkään mennä huutelemaan lihaa syöville ravintolassa "saatanan murhaavat taliaivot, ettekö te tajua että täällä on xttu kasvissyöjiä joiden vakaumukseen MURHATUN LIHAN ja KIDUTETTUJEN ELÄITEN mässyttäminen EI SOVI!!!" Oletan, että sinä käyttäytyisit kasvissyöjänä noin?
Voi olla eri mieltä asioista, mutta ihan alkeellisiin käytöstapoihin kuuluu toisten ihmisten vakaumuksen kunnioittaminen, tilan antaminen erilaisuudelle, ja aikuisena myös jonkinlainen taju siitä, mitä voi vaatia aikuiselta ja mitä lapselta. Jos kokee virpomisen jotenkin traumatisoivana, ahdistavana tai vastenmielisenä, niin voi olla ihan vain avaamatta ovikelloa.
pienet on ongelmat jos täytyy kerran vuodessa repiä peliverkkarit virpojien takia :D:D:D
jos jonkun vakaumuksensa tai minkä vaan takia vihaa oerinteitä ja pieniä lapsia jotka näkevät vaivaa tämän eteen. Sen ovikellonkin saa pois päältä jos noin rassaa!
pienen tiedotteen elämänkatsomuksestasi? Meillä nyt vaan vietetään joulua tonttuineen, pääsiäistä noitineen ja pupuineen, valetaan uutena vuotena tinoja ja poltetaan juhannuskokkoa. On tosi harmi, jos joku ahdistuu näistä, mut sitä ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Itse en ota lasten leikkejä niin vakavasti. Itse olen sitä mieltä, että on huippuhienoa, että meillä on yhteiskunta, jossa pienet lapset voi turvallisesti mennä pimpottamaan tuntemattomienkin ovikelloja.
Emme halua ovikellon rimputtajia. Kakarasi saa kerjätä muualla.
Henkilökohtaisesta onnettomuudentunteesta, ahdistuksesta ja epämääräisestä vihasta, joka kohdistuu sivullisiin, kannattaisi käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa. Omakin elämäsi kohenisi huomattavasti, puhumattakaan läheisistäsi, naapureistasi ja sinut kohtaamaan joutuvista kanssaihmisistä.
perheissä virpossa, joista tiedetään että suhtautuvat asiaan positiivisesti ja oikeastaan vanhemmat ovat jo etukäteen sopineet että sopii mennä.
jos ei osaa kirjoittaa lappua oveen, että ei virpojia ja ottaa vaikka patterin irti ovikellosta. Ja joka vuosi sama juttu, vähän niinkuin talvi yllätti autoilijat.