Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi työttömäksi. Ehdottaa kotimaahansa muuttoa

Vierailija
01.04.2012 |

siellä meillä ois maasturi, anopilla iso talo, jossa meillä oma huone ja mahdollisuus lapsille omaan huoneeseen. Ei ois kituuttamista, kuten täällä tietty tiedossa. Mulla pieni liksa. En pidä suomen talvesta, mutta onhan täällä muuten ihan ok, paitsi että teen työtä pienellä palkalla ja työ raskasta.

Mies on algeriasta. Sukulaisiin mulla on ihanat ja läheiset välit

Kommentit (58)

Vierailija
22/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on tilaisuutesi. Mene ja koe. Älä jää itkemään Suomen sosiaaliturvaa. Sosiaaliavut Suomessa kestää aikansa mutta muuten melkein joka maassa saavuttaa saman tai paremman elintason kuin Suomessa.Itse kaduin sitä että en lähtenyt vaan jäin tänne. Pitää lähteä sitten kun lapset ovat isoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on tilaisuutesi. Mene ja koe. Älä jää itkemään Suomen sosiaaliturvaa. Sosiaaliavut Suomessa kestää aikansa mutta muuten melkein joka maassa saavuttaa saman tai paremman elintason kuin Suomessa.Itse kaduin sitä että en lähtenyt vaan jäin tänne. Pitää lähteä sitten kun lapset ovat isoja.

oli pieni, jäi kaipuu ulkomaille..ap

Vierailija
24/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asuminen Algeriassa/anoppilassa on varmasti erilaista kuin lomailu ja siinä tapauksessa että vain sinä haluaisit muuttaa sieltä Suomeen eikä mies olet pulassa etkä saa lapsia tänne.

Ja siis kokemusta on sen verran, että olen itse ulkomaalaisen ex-vaimo ja asunut myös jonkin aikaa siellä anoppilassa.

Vierailija
25/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä rahoilla elättäisitte itsenne? Kenen se maasturi on? Menette sinne elämään miehen äidin siivellä. Eikö yhtään hävettäis tollanen. Ja miten te tänne enää takaisin voisitte tulla jos olette olleet vaikka vuodenkin ulkona työelämästä? Miehen ammatti?

Vierailija
26/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä rahoilla elättäisitte itsenne? Kenen se maasturi on? Menette sinne elämään miehen äidin siivellä. Eikö yhtään hävettäis tollanen. Ja miten te tänne enää takaisin voisitte tulla jos olette olleet vaikka vuodenkin ulkona työelämästä? Miehen ammatti?

mä olen lastenhoitaja eli mulle duunia tiedossa jos halutaan palata. Oletteko kuulleet suomen lähetystöstä? Kuten sanoin, varattais se parisataa kuukautta kohden joten sillä voitais kustantaa oma elämä. Auto on meidän, miehen isän rahoilla ostettu, huone on meidän, anoppi kalustanut. Tuolla on vähän eri kulttuuri kuin suomessa. todellakin lapsia elätetään vaikka oisivat aikuisia. jättäisinkin suomeen kuitenkin rahaa n.5000e mahdollista paluuta varten. Mutta olemme myös miettineet puolen vuoden asumista espanjassa josta saisimme isoisäni asunnon käyttöön, mutta lapsia se asuminen espanjassa ei "hyödyttäisi" ap

Vierailija
27/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi sukulaiset kotimaassaan ns. eliittiä? Omat talot ja maasturit köyhässä maassa viittaa hieman siihen. Tuntuuko hyvältä mennä köyhään maahan ja asettua suoraan yläluokaan? Onko maasturista maksettu autovero? Ai että ei ole autoveroa. Niin, eihän köyhässä maassa veroille käyttöä olisi, esim. tulonsiirtoina köyhille lapsille.

Mieti nyt vähän. Jos tuntuu että täällä kaikki maksaa, niin maksaa juuri siksi, että myös köyhillä olisi jotain.

Älä ainakaan tule leuhkimaan miten Algeriassa on niin halpaa, koska se halpuus on köyhien selästä revitty. Noissa maissa ei ole mitään sosiaalista yhteisvastuuta. Siellä ei välitetä vittuakaan muista kuin itsestään. Ja se oman suvunkin hyysääminen johtuu vain siitä, että vanhana ihminen on juuri tuon oman sukunsa armoilla.

Vierailija
28/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mieti pari tuntia niitä syitä, joiden takia miehesi tuli tänne ja päätä sitten, haluatko lapsillesi turvallisen hyvinvointi-Suomen tarjoaman lapsuuden vai kahlitun ja vartioidun, jatkuvasti hengenvaarassa eletyn lapsuuden.

Vierailija
29/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lastenhoitaja eli mulle duunia tiedossa jos halutaan palata. Oletteko kuulleet suomen lähetystöstä? Kuten sanoin, varattais se parisataa kuukautta kohden joten sillä voitais kustantaa oma elämä. Auto on meidän, miehen isän rahoilla ostettu, huone on meidän, anoppi kalustanut. Tuolla on vähän eri kulttuuri kuin suomessa. todellakin lapsia elätetään vaikka oisivat aikuisia. jättäisinkin suomeen kuitenkin rahaa n.5000e mahdollista paluuta varten. Mutta olemme myös miettineet puolen vuoden asumista espanjassa josta saisimme isoisäni asunnon käyttöön, mutta lapsia se asuminen espanjassa ei "hyödyttäisi" ap

Suomen lähetystö liittyy aiheeseen?

Vierailija
30/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tuollainen vaihtoehto tarjolla! Lähtisin ilman muuta! Täällä Suomessa on niin rasistinen ja masentava ilmapiiri, että kokeilisin myös tuota toista vaihtoehtoa. Ja kyllähän ap sieltä aina takaisin pääsee, hyvä jos jättää noinkin suuren rahasumman hätävaroiksi.

Ja tietenkin anoppejakin on monenlaisia, mutta monta vuotta omassa anoppilassa asuneena sanon, että kyllähän ap sen jo tietää tuleeko toimeen vai ei. Eivät kaikki anopit ole hirviöitä - eivät myöskään miniät. ;)

Vierailija
31/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tuollainen vaihtoehto tarjolla! Lähtisin ilman muuta! Täällä Suomessa on niin rasistinen ja masentava ilmapiiri, että kokeilisin myös tuota toista vaihtoehtoa. Ja kyllähän ap sieltä aina takaisin pääsee, hyvä jos jättää noinkin suuren rahasumman hätävaroiksi.

Ja tietenkin anoppejakin on monenlaisia, mutta monta vuotta omassa anoppilassa asuneena sanon, että kyllähän ap sen jo tietää tuleeko toimeen vai ei. Eivät kaikki anopit ole hirviöitä - eivät myöskään miniät. ;)

Vaihtoehto mennä loisiin miehen äidin asuntoon ja ajeleen isän maasturilla?

Luulletko ettei Algeriassa ole rasismia? Juuri sinun kaltaset negaajat täältä saisikin lähteä, MUTTA ilman paluumahdollisuutta.

Vierailija
32/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy aiheeseen eli jos haluaisit lähteä sieltä lasten kanssa pois, se ei onnistuisi, aivan sama ongelma on Suomessa asuvilla ulkomaalaisilla eli eivät voi häipyä täältä lapset kainalossa jos tekeekin mieli palata omaan maahan.

Vierailija
33/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta omassa anoppilassa asuneena

Vierailija
34/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mieti jäättekö sinne pysyvästi vai palaatteko vuoden päästä samaan ankeuteen?

Vierailija
35/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos asiat menevätkin siellä huonosti, haluat palata mutta miehesi ei - niin palata et voi lastesi kanssa. Lapset jäävät sinne. Jos asiat menevät huonosti, niin todennäköistä on se että miehesi haluaa jäädä sinne.

2) Haluatko todella että lapsesi kasvavat Algeriassa ja saavat paikallisen kulttuurin mukaisen kasvatuksen? Voivatko he siellä esimerkiksi leikkiä ja liikkua ulkona yhtä vapaasti kuin täällä Suomessa? Todennäköisesti eivät.

3) Mitä töitä kuvittelet saavasi Algeriassa? Ja jos saisitkin, niin millaista palkkaa? Todennäköisesti ei yhtään mitään.

4) Anoppilassa on ihan kiva käydä lomalla, mutta yhdessä asuminen on tuhoon tuomittu juttu. Ei onnistu. Ennen pitkää tuntisit varmasti olevasti "vankina" siellä. Sinulla ei olisi todennäköisesti lainkaan omia ystäviä etkä voisi turvata keneenkään muuhun kuin miehesi sukulaisiin.

Älä lähde. Ajattele lapsiasi. Heillä on parempi olla täällä Suomessa.

Itsekin olen ollut naimisissa ulkomaalaisen kanssa (Etelä-Euroopasta), ja kokenut miten asiat muuttuva avioeron tullessa. Veri on vettä sakeampaa ja sukulaiset puolustavat aina omiaan.

Vierailija
36/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö silliä.. ;)

Vierailija
37/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä koskaan rakastu ulkomaalaiseen mieheen!

-Jos kuitenkin rakastut, niin älä koskaan mene naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa!

-Jos kuitenkin menet naimisiin, niin älä koskaan hanki lapsia ulkomaalaisen miehen kanssa!

-Jos kuitenkin hankit lapsia, niin älä koskaan muuta pois Suomesta lasten kanssa!

Muuten jos teille tulee miehen kanssa ero - tai muita ongelmia, niin menetät lapset. Miehen vanhemmat, sukulaiset, ystävät ja kaikki muutkin ovat miehen puolella.

Vierailija
38/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuttoa.

Vierailija
39/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mieti jäättekö sinne pysyvästi vai palaatteko vuoden päästä samaan ankeuteen?

Miksi niitä mamuja änkee Eurooppaan henkensä kaupalla Välimeren yli sieltä Algeriasta?

Vierailija
40/58 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kysyä omasta elämänkokemuksesta. Jos on koko ikänsä pyörinyt kolkontaipaleella esson pihalla niin mikä tahansa eksoottinen kokemus voi tuntua tervetulleelta, mutta oikeasti pitää ottaa elämän realiteetit huomioon ennen kuin muuttaa Suomesta lasten kanssa ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän