suomalaiset kiittämättömiä
mulla oli tori.fi.ssä ilmotus, että annetaan ruokapöytä. Mies joka sen haki, niin ei edes kiitosta sanonut. En kyllä mitään enää anna ilmatteeksi kenellekkään.
Kommentit (4)
huomauttanut, että "hyviin käytöstapoihin kuuluu kiittää lahjasta."
Olet kyllä ihan oikeassa. Olen seurannut yhdenkin ilmaisjakelulehden palstaa, jossa ihmiset saavat pyytää tarvitsemiaan tavaroita ilmaiseksi. Ajatus on alunperin varmaan ollut, että palsta helpottaa kierrätystä. Mutta nykyään pyynnöt ovat ihan järkyttävän röyhkeitä, tyyliin "muodikas olohuoneen kalusto, tekonahkaista en huoli, kotiinkuljetettuna, miel. myös tv, digiboksi ja kotiteatteri."
Että sillä lailla. Kukapa sitä nyt turhaan itse rahaa säästämään, pyydetäänpä se ilmaiseksi, kotiinkuljetettuna ki-tos!
Kieltämättä huonoa käytöstä kyseiseltä mieheltä, mutta ei tämä nyt silti tarkoita sitä, että suomalaiset yleensä olisivat kittämättömiä.
Miten vastaava tilanne on hoitunut muissa maissa, joissa olet lahjoitellut huonekaluja?
Mutta itse en pidä vakavana jos joku ei semmoista muistakaan tehdä. Miehissä varsinkin on semmoisia jurrikoita jotka ei tuommoisia asioita huomaakaan.