+++++ENSIKOT PERJANTAINA+++++
Kommentit (29)
ainakin yksi ihminen paikalla (töissä kylläkin)...
Pahoittelut, Fiorella, tätiläisen visiitistä! Ei muuta kuin uutta kiertoa odottelemaan.
Täälläkin alkaa olla jo lievää ketutusta + masennusta kun se täti aina vaan löytää paikalle. Olin jotenkin ajatellut että jouluna olisin jo onnellinen odottaja : (
Meillä siis yritystä toukokuulta alkaen. Eipä se elämä aina mene ihan niin kuin on suunnitellut!
Nyt kp 21 ja olo ihan normaali, en osaa yhtään sanoa oisko jotain tuloillaan vai ei. Tylsää odottelua - no onneksi on sentään perjantai ja viikonloppu edessä!
++++ onnea kaikille sitä tarvitseville!
t. Jessica
Mihin kaikki on hävinny???
Fio, koita pitää se täti loitolla... Tsemppiä!!
On se ihmisen mieli outo, kävin ostaa eilen ne hiivalääkkeet ja olo parani siitä tiedosta että ne lääkkeet on kotona. Niin en sit ainaskaan vielä niitä käyttäny. Jos hiivan voi mielessään tehdä ja parantaa (tosin paljon oikeesti tullu sitä valkkaria mitä normaalisti ei oo ollenkaa - yök) niin kai ne raskausoireetkin ihan helposti kehittelee.
Ärsyttää kun yks kaveri joka aikalailla viimeisillään raskaana kyselee koko ajan, että millonkas te ja olis kiva saada rattaidentyöntely kaveri. Niillä tärppäs helposti, eikä varmaan osaa kuvitellakaan, että ei se kaikilla heti onnistu... :( :(
Olempas mä synkkä. Aamulla kerkesin tapella miehen kans ja nyt tappelen sit vinon kankaan kans, yritän ommella verhoja. Vähän piristää kun kattoo pihalle - täällä on lunta ja vähän pakkasta!
Ainiin keinuhepo, saat ehkä mustakin jossain vaiheessa piinailukaverin, kp 21/28-30. *salaa toivon moolistakin seuraa, kun eihän sitä ikinä tiedä näistä vauvatouhuista, ihmiset on tullu raskaaksi ihan outoinakin kp:nä*
Mukavaa perjantaita enskoille!
Olet näköjään ihan samoissa mietteissä kun minäkin, aikalailla yhtä kauan yritetty ja sama kp:kin. Kiva tietää että ei täällä yksin tuskaile....
Kyllä se plussa meillekin tulee, hyvällä tuurilla vaikka joululahjaksi..
Marinda! On tosi kivaa että on kohtalotovereita = )
Minkä ikäinen olitkaan (en jaksa penkoa ikääsi tuolta Ensikko-tiedoista)? Itse täytin just 30 - joo, lisää masennuksen aihetta.
Peukkua ylös vaan meille (siis ja tietty kaikille muillekin Enskoille)!
- Jessica -
Kävinpäs reissun töissä ja samalla kaupassa:)
Täällä ilmaantui yökötys olo.. mikään ei oikein maistu ja kaikki haisee niin pahalle! Illalla särki päätä.. ja nyt taas!
Täti oireita ei vielä ole ilmaantunut, mutta eiköhän se viim. alkuviikosta porhalla paikalle tuttuun tapaansa:)
En oikein uskalla innostua vaikka oireet kyllä vaikuttais aika hyviltä.. Vähän toisaalta pelottaakin tulla raskaaksi kun se edellinen meni niin alussa kesken:(
Noh.. Aamulla lähdemme ukko-kullan kanssa reisuun ja aion olla murehtimatta ja stressaamatta tätä vauva asiaa:)
Jessica, ensinnkin onnea pyöreiden vuosien täyttämisestä! Mä 27 v, perästä tullaan eikä kovin kaukana... Eihän sitä ikinä tiedä, vaikka meillä jo tässä kierrossa olis tärpänny *peukuttaa*. :)
Niamey, jospa sun lupaavat oireet tarkottaa sitä plussaa..
Mulla on nyt kp 10 joten muutaman päivän päästä saattais olla ovis käsillä, jos kierto ei veny pitkäksi. Tänään olen menossa pikkujouluihin, mutta muuten ei ole viikonlopuksi kauheasti ohjelmaa joten toivottavasti petipuuhia tiedossa. :-)
Mullakin on jotenkin " pakkomielle" että haluaisin tulla raskaaksi ennen joulua. Mutta vähiinhän tuo aika kyllä käy sitä ajatellen. Miten ihanaa olisikaan vaikka joululahjaksi kertoa miehelle, että hänestä tulee isä! Mutta ehkä realistisempaa olisi ottaa tavoitteeksi vasta ensi vuoden joulu...
Kyllähän tässä välillä oma ikä hirvittää, minä täytän jo 32. Mutta toisaalta, onhan tässä nyt kuitenkin monta vuotta vielä aikaa. Useimmat sukulaisenikin ovat saaneet lapsensa vasta 3-kymppisinä tai yli. Mumminikin sai ekan lapsensa eli mun äidin 33-vuotiaana, ja ennätti saada 4 kaikkiaan. Tosin yhdet niistä oli kaksoset. Meillä on suvussa aika paljon kaksosia, joten ei olisi mahdotonta jos vaikka itsekin saisin sellaiset.
Kuinka monesta lapsesta te muuten haaveilette? Mä haaveilen salaa 3-4 lapsesta, miehelle taitaisi riittää kaksi. Meidän talo ei ole kyllä kauhean iso, kahdelle lapselle olisi omat huoneet mutta jos enemmän tulisi lapsia niin sitten pitäisi varmana jo taloa laajentaa. Toisaalta mies on kyllä innokas rakentamaan joten ehkä se ei olisi ongelma!
Mutta kunhan nyt saisi ensin sen ihka ensimmäisenkin lapsen alulle...
Toivotaan Fio ettei täti tulis,mut lämmönlasku ei yleensä hyvää tiedä,ainakaa mulla.Mut eihän sitä koskaan tiiä!
Alotin sit tikutukset tänää ja jee sain viivanpaikan ovistestiin....:)Ei taia ovis olla ees lähelläkää viel.On se nii mukavaa ees jotai viivoja nähä mut mielummin siin toises testis näkisin ne!Litkin just greippimehuu tässä,yöks.Ukkoki maisto sitä eile ja sano" joo onpa tosiaan " hyvää" ......kaikkee se sulla teettääki..."
MISSÄ ON MUN MOOLI?!
Haleja kaikille!
-Pepsis kp7/24-27
Taas tuolta välistä puuttuu jonkun viesti! 9/10...
Fiorella yrittää nyt vaan pitää sen tädin loitolla! Ovet ja ikkunat kiinni! Pidän peukkuja!!!!
Tulin just sieltä lääkäriltä... Sain uuden ajan vasta ens kuulle, jolloin katotaan ettei ole kyse kystasta tai endosta. Pitäkää peukkuja ettei oo mitään vakavampaa...
Mutta sitten se kyllä läväytti sellasen ajatuksen pöydälle mitä itekin kyllä olin ajatellut. Meinasi että on hyvinkin mahdollista, että raskaus olisi lähtenyt " käyntiin" mutta ei sitten syystä tai toisesta jatkunutkaan. Kaikki oireet viittaisivat siihen... Ja toisena mahdollisuutena, että olisin raskaana. Huomenna teen vielä yhden testin varmistukseksi. Se kyllä sanoi että voin viedä näytteen labraan, mutta eiks noi kotitestit oo ihan yhtä luotettavia? Mä en kyllä usko tohon raskauteen, vaikka menkat nyt onkin niukat. Edellistä vaihtoehtoa pidän todennäköisempänä... =(
Että tällasta tänne. Oli kyllä mukava täti (jotkut tädit ovat siis kivojakin! =)) ja oli oikeen kiinnostunut ja innostunut meijän vauvahankkeesta. On aina mukavampaa jos otetaan vakavasti kun että jos lekuri on ku myrkynniellyt - yleensä nää jälkimmäiset osuu mun kohdalle!
Nyt viikkosiivousta tekemään, palailen taas kotvasen kuluttua!
mutta en ole viitsinyt sanoa miehelle minkä takia, kun yritän säästää hänet näiltä mun kuumeiluhössötyksiltä. Varmaan se kuitenkin ihmettelee, että minkä ihmeen takia tuo ostaa noin älyttömän pahaa mehua...
Just kaupas katoin greippimehu valikoimia :) Jätin vielä ostamatta.. kp 22/24(-28).. Ällötys vaan pahenee, kohta lentää ja kaarella!
Pitäis alkaa leipomaan mutta ei jotenkin innosta.. Mennään kavereille yöksi huomenna ja ajattelin viedä jotain suolaista naposteltavaa! Painonvartijan pitsaa :) On muuten hyvää.. jos se vaikka parantais oloa:)
Pepsi, joko kaikki muut " kylväjät" on plussannu?
Mutta minä voin piinailla vasta joskus 10 päivän päästä, koska kuitenkin hiukan pitempi kierto.. Äsken katsoin vielä, mitä laskuri väitti ovulaatiopäiväksi: viime tiistaita ja paria päivää siitä eteenpäin. Se onkin sitten aika, kun meillä ei ole pupuiltu lainkaan. Eihän tämä minun touhuni ole mistään kotoisin, ihan holtitonta ja mitä sattuu :D No ei vaan... mitkään oireet ei kyllä ole viitanneet siihen, että ovis olisi ollut viimeisten parin päivän aikana. Niin ja tytönhän mä vain huolinkin vauvakseni, joten ihan vaan sit sen takia kauan ennen ovista yritykset.. ;)
Eikä mitään oireita mailla halmeilla - ei vaikka yrittäisi ajatella asiaa koko ajan :D
Hysteeristä iltapäivää... mulla ollut kiireinen viikko ja aktiivi-viikonloppukin tulossa, jos vaan saa itsensä patistettua hommiin. Pitäisiköhän sitä greippimehuakin ostaa, olisi kyllä paljon kivempi jos esim. ananas ajaisi saman asian.
On ollut tasasta menoa täälläpäin niin en ole jaksanut muuta kun lueskella teidän juttuja. Mut onnittelut viime aikoina plussanneille, tais olla ainakin Silmu80 ja Tarastella?!? Ja tsemppiä piinailijoille, taidan itse liittyä sellaisten joukkoon ensi viikolla, nyt kp 23... Ei oo mitään sellasta fiilistä et ois tärpänny et varmaan se tätsykkä sieltä saapuu paikalle ens viikolla.
Mitäs enskoilla on viikonloppusuunnitelmia? Me mennään miehen kanssa kavereiden luo viikonlopuksi, et ei mitään ihmeellistä. Tänään tarttis varmaan vaihtaa jo viimein autoon noi talvirenkaatki, vähän on viivästyny ku joudun ite vaihtaa renkaat omaan autooni :-(
Ja olikos täällä ketä testaamassa millon? Joillakin täällä (tsori en muista nimiä) oli aika mehevän kuulosia oireita eli tsemiä tosissaan! Ehkä mä palstailen enemmän ens viikolla ku on piinaa, nyt piinailen teidän muiden puolesta.
Mukavaa viikendiä!
J
Niamey:on meitä noin 4 plussaamatonta vielä.Hyvältä kuulostaa sun oireet,pietää peukkuja!
Onpa tosi tylsää taas vaihteeks.Aattelin ruveta väsäämää jauhelihapasteijoita jossai vaihees ;)Jospa sitä piristys.....
Naksu:siis millane tunne sul o mahas ja tuntuuks siin iha joku möykky?Mulla on ed. se ihme tunne tos oikeel alhaal mikä alko viime kierros ja aattelin viel et sinnehä se pikku veitikka nyt mahd. on kiinnittynyt...ja paskat!Ei se niiku paljoo satu ku sitä tykyttää,mut kosketeltaessa hieman arka maha siitä kohtaa.
Kuis pitkät menkat sul yleensä on?Jospa oisitki raskaana ;)
JA TAAS MÄÄ HUUUUAN MUN OMAA MOOLIA!!!!MIHIS OOT UNHOITTUNU....
Haleja kaikille!!!!!!!!!!
Kyllä mulla tuntuu ihan selvä möykky alamahassa, heti häpyluun yläpuolella. Ei oo kova, joustaa ku sitä painaa. Eikä oo kipee ku koskee mut ei se mukavaltakaan tunnu jos sitä kovin painelee... Alavatsan tuntemuksista en oo niinkään perillä, musta tuntuu että mulla nyt juilii ja nippailee jatkuvasti. En siis oo huomannu mitään erikoista siinä.
Menkat on yleensä kestäny sellaset 4-6? päivää, runsaampaa vuotoa on tullu noin pari päivää. Viimeks siis tuli ne kaks ekaa päivää muutama tippa /pvä ja yks päivä vähän runsaampaa vuotoa, sit se jo hiipuikin. Nyt taas ei kunnon vuotoa oo tullu ollenkaan, sellasta mustaa paksua vaan. Kerran tuli vähän runsaammin siteeseen mut muuten on ollu sellasta säälittävää pikkuläikkää vaan. Mielenkiintoista! =)
Ilmeisesti sitä sitte kannattaa testailla vielä vaikka " menkat" onki tullu, ainakin se täti kehotti. Suosittelen sullekin jos jotain oireita on, ei ainakaan haittaa voi olla!
Mutta kuten sanoin, en usko et oisin NYT raskaana, mut uskon että oisin voinu olla. Rintojen kipu ymym on nyt suunnilleen hävinny, joten sekin viittais siihen. Mut katotaan, huomenna nyt kuitenkin testaan varmuudeks! Tulipas pitkät pätkät taas! Pidän sulle oikeen kovasti peukkuja, toivon että teille tulisi vauva PIAN!!!!!
Tänään tein sitten elämäni ensimmäisen raskaustestin. Viivat ovat hyvin vahvat. Jos kaikki menee hyvin, meille tulee heinäkuussa oma pieni käärö. Mä oon itkenyt ja tärissyt, en voi uskoa tätä! Simppatulosten jälkeen lähes kaikki toivo oli mennyt. Mutta näin vain kävi. Kunpa kaikki vaan olisi hyvin..
Onnea hirmuisen paljon plussasta:) Toivotaan että kaikki menee hyvin.. ja miksi ei menisi :)
Minkälainen vointi?! Oireita..
Hienoa että Enskojen plussa-aalto sen kun voimistuu!!!!! Nyt paljon tarrasukkia masuasukille, hyvin se menee!!!! Kauanko ehditte yrittää? Mikä kierron päivä ku testasit? Oireita?
Naksu vei melkein kirjaimellisesti sanat suustani eli HIRRMUISESTI ONNEA! Ensikoiden plussa-aalto vaan voimistuu... =) Hyvä juttu! Nyt kaikki äkkiä kyytiin!
Missä kaikki on?
pikaisesti nyt vain kirjoitan..
täällä kp 27, mutta täti oireet alkoi tänä aamuna :( mahaa särkee ja lämmöt laskee ja negankin ehdin testata aamulla :(
Niin siinä vain taas kävi sitten.. :(
Toivottavasti joku muu plussaa viikonlopun aikana :)
-fio-