Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsi valita, meneekö synttäreille?

Vierailija
31.03.2012 |

1) jos on samaan aikaan harrastus?

2) jos synttärit kuulostavat tylsiltä

3) jos synttärisankari on "tyhmä"

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei pidä toisesta?

Vierailija
22/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen ei pakoteta, ei koulussa eikä kotona.

Toki käyttäydytään nätisti eikä kiusata, mutta ei vartavasten hakeuduta sellaisen seuraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen voi mennä synttäreille, jos haluaa/ehtii. Ei ole pakko mennä synttäreille, jos ei halua.

Vierailija
24/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-välttelee

-kääntyy pois, kun tämä lapsi tulee puhumaan

-ei ota mukaan leikkiin

-sanoo kavereilleen: mä en mene sen synttäreille, en tykkää siitä. Menetkö sinä?

-ryhtyy luokassa vastahakoisesti pariksi/ryhmätyöhön

-osoittaa elein ja ilmein, mitä mieltä on tämän lapsen vaatteista, sanomisista, tekemisistä...

Vierailija
25/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistä.

Kyllä fiksut lapset osaa käyttäytyä siltikin vaikka esimerkkinä olisi tuollainen toope.

Et sinäkään ole kaikkien kanssa tekemisissä, miksi ihmeessä lapsi pitää pakottamaan olemaan sellaisen ihmisen seurassa, josta ei pidä?

Ei siitä numeroa tarvitse tehdä eikä kiusaamista tarvitse esiintyä.

Vai oletko niin yksinkertainen, että luulet sen olevan kiusaamistam jos ei halua olla sen kummemmin tekemisissä jonkun kanssa?

Vierailija
26/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se "tyhmä" työkaveri järjestää ne 50-vuotissynttärit, niin kyllähän sinne menee kaikki. Tai jos se serkku, josta itse et tykännyt, järjestää häät, ei niitä silti jätetä väliin. Ihan samoja käytöstapoja pitäisi opettaa lapsillekin

Vierailija
27/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pikkasen eriasia kuin synttärit.

Ja todellakaan ei mene kaikki sen tyhmän työkaverin synttäreille! =))

Eikä muuten moneen muuhunkaan juhlaan, jos ei halua.

Käyttäytyä voi silti, voi kohteliaasti kertoa että ei tule, sen sijaan että tekopyhänä esität jotenkin onnellista sankarin puolesta.

Tekopyhyys ei ole sama asia kuin käytöstavat.

Vierailija
28/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene "tyhmän" työkaverin juhliin tai istumaan tunneiksi serkun häihin, jota en ole nähnyt vuosiin.

Eihän aikuisetkaan voi valita kenen juhliin menevät jos se "tyhmä" työkaveri järjestää ne 50-vuotissynttärit, niin kyllähän sinne menee kaikki. Tai jos se serkku, josta itse et tykännyt, järjestää häät, ei niitä silti jätetä väliin. Ihan samoja käytöstapoja pitäisi opettaa lapsillekin

Vierailija
29/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se "tyhmä" työkaveri järjestää ne 50-vuotissynttärit, niin kyllähän sinne menee kaikki. Tai jos se serkku, josta itse et tykännyt, järjestää häät, ei niitä silti jätetä väliin. Ihan samoja käytöstapoja pitäisi opettaa lapsillekin

Ollaan jätetty serkkujen häät väliin, kun ei olla muutenkaan tekemisissä. Samoin pakkokutsuttuna synttäreitä ym. myös lapsi saa valita meneekö. Enkä edes kaikkien synttäreille päästäisi. Aina kiitetään kutsusta ja ilmoitetaan ettei pääse

Vierailija
30/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ihan kaikille synttäreille. Todella itsekästä olla menemättä, jos joku juhliinsa kutsuu. Ihmiset ovat muuttumassa yhä itsekkäämmiksi. Kohta ei varmaan kukaan viitsi enää mennä kenenkään häihin tai jos häissä on tylsää, niin lähdetään kylmästi pois. 50-vuotisjuhlia lienee turha järjestää. Kukapa niin tylsiin juhliin tulisi. Itsekkyys kukoistaa.

Itsekkäät vanhemmat siirtävät itsekkyytensä lapsiinsa. Ei mitään tapoja, vaan tärkeintä on se, että saako itse juhlista kivoi viboi.

Vierailija
31/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä ennemmin tekopyhä naamanvenyttelijä. =)

Vierailija
32/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pitää tulla paikalle, hymyillä, osallistua leikkeihin ja tuoda sopiva lahja.

menee ihan kaikille synttäreille. Todella itsekästä olla menemättä, jos joku juhliinsa kutsuu. Ihmiset ovat muuttumassa yhä itsekkäämmiksi. Kohta ei varmaan kukaan viitsi enää mennä kenenkään häihin tai jos häissä on tylsää, niin lähdetään kylmästi pois. 50-vuotisjuhlia lienee turha järjestää. Kukapa niin tylsiin juhliin tulisi. Itsekkyys kukoistaa.

Itsekkäät vanhemmat siirtävät itsekkyytensä lapsiinsa. Ei mitään tapoja, vaan tärkeintä on se, että saako itse juhlista kivoi viboi.

Vierailija
33/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun monella perheellä on tapana kutsua koko luokka, on lapset kavereita tai ei, eikä siltä sankariltakaan ole välttämättä kysytty ketä haluaa kutsua.

En tiedä missä piireissä on tapana mennä joka kutsuille. Meilläpäin itsestään selvää ettei tietenkään kaikki pääse aikuistenkaan juhliin, etenkään perheelliset ei saa aina hoitajaa lapsille tai ei muuten vaan jaksa jne.

Vierailija
34/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään noin, kun kyseessä olisi lapsi, jota hän ei voisi sietää??

Nyt ymmärrän, miksi nuorilla on rankkaa elämässä. Se totuus kun iskee vasten naamaa jossain vaiheessa...

Vierailija
35/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sarkasmia ymmärretä...

No, ehkä kirjoitin viestini epäselvästi.

t. 34

34, sä todella oakottaisit lapsesi tekemään noin, kun kyseessä olisi lapsi, jota hän ei voisi sietää??

Nyt ymmärrän, miksi nuorilla on rankkaa elämässä. Se totuus kun iskee vasten naamaa jossain vaiheessa...

Vierailija
36/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sanonut lapsilleni että jos joku kutsuu synttäreille on tosi epäkohteliasta olla menemättä ilman todella hyvää syytä. Samoin ajattelen itsekin, jos minut jonnekin juhliin kutsutaan, menen ihan varmasti paikalle, vaikkei ylimpiä ystäviä oltaisikaan. Itse en tosin kutsu ikinä muita kuin tosi hyviä kavereita, joiden todella tiedän haluavan tulla, koska aikuisilla on minusta jo vähän enemmän vapautta tässä suhteessa, enkä tajua miksi joku etäinen serkku kutsuisi häihinsä muuta kuin lahjan toivossa.

Vierailija
37/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa on todettu, että kiusaaminen on ryhmäilmiö, ja yleensä koulutilanteissa jokaisella ryhmän lapsella on siinä rooli.

Ehkä pitäisi vihjaista Salmivallille, että seuraavaksi kannattaa tsekata, kuinka lapsen käytöstä tuetaan kotona.

Jos koulusta ilmoitetaan kiusaamisesta (tai syrjimisestä) AV-palstan valiojoukosta valtaosa ilmeisesti on sitä mieltä, että hyvin toimittu, ei kaikista tarvitsekaan tykätä.

(Ja se toinen puoli, jonka lapsi on sen syrjimisen uhri, soittaa sinne vartiointiliikkeeseen)

Ei ihme, että maailma on mennyt hulluksi.

Vierailija
38/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole edes kysynyt lapselta että haluaako tämä mennä. Sanon lapselle, että X:llä on nyt synttärit, ja lähden viemään lasta sinne. Toimin kai sitten väärin? Pitäisi varmaan kysellä lapselta että onko X tyhmä vai kiva, haluatko mennä vai jäädä kotiin jne.

Vierailija
39/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin sanon että on kohteliasta mennä juhliin, minne on kutsuttu. Laitan lapsen miettimään miltä hänestä itse tuntuisi, jos kukaan ei tulisi synttäreille. Eli juhliin mennään kun on kutsuttu.Ja aina on ollut kivaa.

Jos olisi harrastus samaan aikaan, niin silloin saisi itse valita. Kyllä lapsia täytyy ohjata näissä asioissa, miten he muuten oppivat käyttäytymään. Todellakin voi verrata vaikkapa 50v. juhliin tms. tapana on mennä edes piipahtamaan, jos kutsutaan.

Vierailija
40/56 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen tahansa synttäreille.

Ei meille kotiinkaan tule sellainen lapsi, jota oma lapsi ei siedä.

Lapsellakin on OIKEUS valita seuransa, siinä ei ole mitään väärää eikä mitään kiusaamiseen liitettävää.

Ei se tarkoita, että sitä toista pitää haukkua ja nälviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän