Häät Englannissa! Mistä minulle (vieras) kaunis puku ja siihen sopiva hattu?
Eli siis sukulaishäät tulossa ja haluan tilaisuuteen sopivan puvun itselleni. Yleensä vierailla on hattu tai päähine ja haluaisin itselleni arvokkaaseen tilaisuuteen asianmukaisen vaatetuksen. Onko Suomessa mitään mistä hääpäähineitä saisi?
Kommentit (8)
kylläkään sellaisia joita oikeissa brittiläisissä häissä on. Olen kuitenkin jo muutamissa häissä siellä käynyt, ja en ole täällä keskisuurella paikkakunnallani sellaisia nähnyt.ap
nettikaupasta ei löytynyt. Ja haluaisin sitä koittaa päähäni, jotta tietäisin sopiiko. Lisäksi pitää tietysti katsoa, että mekko ja päähine sopivat yhteen. Ehkäpä kun pian matkustan Helsinkiin löytäisin sopivan kaupan. Tulisiko pääkaupunkiseudulla jotain mieleen?
Ja tässä esimerkki hatusta:
http://www.houseoffraser.co.uk/Jacques+Vert+Fondant+pink+fancy+hat/1611…
Tämän tyyppisiä hattuja Briteissä käytetään.
ap
Täällä on vielä ihania hattukauppoja. Mm. Korkeavuorenkadulla.
sanoisin netin olevan paras vaihtoehtosi, mutta koko saattaa mennä pieleen, vaikka tietäisit sen. Pääsääntö kovasta materiaalista olevissa hatuissa on, että älä ota liian isoa. Jos hatussa on esim. huopaa, on syytä ottaa mieluummin isompi, koska ne kutistuvat ikääntyessään.
Itse olen ostanut hatut Briteistä hattuliikkeistä. Sielläkin löytyy vaatekaupasta hattuja, mutta jos haluaa hatun, jota sielläkin arvostetaan, budjetti on hyvä olla noin 100 puntaa, vähän päälle ja hattuliikkeen valikoimasta. Ei kaikki sielläkään sellaisia osta, mutta varmasti juuri häissä käyttävät sellaista, jos ovat ostaneet sellaisen.
Googlaa, suomalaisia hatuntekijöitä on!
Helsinkiläisenä lähtisin melko varmasti Stockmannille. Entäpä Stockan verkkokauppa?