Selosta aamun aikataulusi ja arkimeikkisi!
Minä aloitan. Jos luento alkaa 10.15, herään viimeistään yhdeksältä. Toisinaan olen "reipas" ja menen seiskalta salille jumppaan, mutta melko harvoin. Jos olen kotona, sängystä noustuani hampaiden ja naaman pesu ja kasvovoide, aamupuuro tulille, kone auki. Valmis puuro kulhoon jäähtymään, vähän meikkiä naamaan: vaaleaa luomiväriä, ripsiväriä, kulmakynää. Tukka ojennukseen ja vaatteet niskaan. Sitten puuron lusikointi, lehden luku ja kouluun. Lapsia ei vielä ole, joten aamut on melko rauhallisia täällä...
Kommentit (9)
nousen tasan kuudelta ylös. Päästän koiran pissalle, laitan kahvin tippumaan ja menen itse pissalle.
Pesen kädet, naaman, kainalot, laitan kosteusvoiteen.
Sitten juon mukillisen kahvia ja poltan tupakan, pihalla siis. Sen jälkeen menen vessaan pskalle.
Otan toisen mukillisen kahvia ja menen taas vessaan, nyt meikkaamaan, arkisin aina on puuterin lisäksi ripsaria ja kajalia, usein myös poskipunaa ja luomiväriäkin. Meikkauksen jälkeen puen ja ylläripylläri, otan kolmannen mukillisen kahvia ja painun taas vessaan :D, tällä kertaa laitan hiukset ja käyn taas pissalla.
Sen jälkeen keittiössä teen eväät ja häivyn ulko-ovesta parkkikselle, otan auton ja painun töihin.
Herään n. tuntia ennen kuin täytyy lähteä kotoa. Vessaan, purentakiskon pesu, hampaiden "lankaaminen" ja pesu, nenähuuhtelu sarvikuonolla, naamavoiteen laittaminen. Kainaloiden pesu ja dödön laittaminen.
Tässä vaiheessa yleensä pukeminen. Sitten puuron keittäminen ja mahd. meikkaaminen siinä samalla. Tai sitten ensin meikit ja sen jälkeen puuro (käytän pikakaurahiutaleita niin ei tarvi kiehuttaa pitkään). Meikki on seuraavanlainen: meikkipuuteri naamaan, myös silmien alle kun on aina tummat silmänaluset. Ripsien taivutus jos jaksaa, ripsiväri, kajalia hiukan alaluomelle ja kulmiin.
Puuron syönti ja koneelle katsomaan mailit samalla. Hiusten laittaminen jos tarpeen (suuremmin en jaksa laittaa). Ulkovaatteet niskaan ja ulos.
ja nukkumaan muutamaksi tunniksi. Sitten onkin jo päivä.
Käyn suihkussa, pesen hampaat. Menen alakertaan, otan kupin mieheni keittämää kahvia ja aamulehden. Menen katetulle terasiile, jossa luen lehteä, juon kahvia ja poltan tupakkaa. mies lähtee töihin.Sen jälkeen laitan lapselle aamupalan, otan itse muroja jos kerkeän. Kuivaan ja laitan hiukset, laitan kasvovoidetta, laitan kulmiin ja ripsii väriä, käytän valokynää ja laitan hiukan mineraalipuuteria ( kasvoissa jälkiä ruusufinnistä). Otan avaimet, laukun, ja suukotan lapsen ja kävelen bussille.
Jos ei ole luentoja, herään kun jaksan. Jos on luento, se alkaa yleensä klo 10. Mikäli saan itseni sängystä ylös ja jaksan mennä sinne, kello soi 8.45, ylös nousen 9 mennessä.
Menen vessaan, pesen kasvot ja hampaat. Pistän veden kiehumaan ja teen aamupalaa. Teeveden kiehumista odotellessa puen päälleni, minkä jälkeen syön. Sitten meikkaan: silmämeikinpohjustusvoide, sen jälkeen silmänympäryksiin meikkivoidetta, muualle kasvoihin meikinpohjustusvoidetta (joka on kyllä ihan olematon ja aika turhakin). Ruskeaa luomiväriä, ehkä ylärajaus kynällä ja ripsiväriä. Kulmat huolittelin ennen kulmavärillä, mutta se pääsi loppumaan, ihan hyvältä ne näyttävät ilmankin. Hiukset laitan miten kerkeän, yleensä jonkun ruman nutturan.
Sitten bussilla yliopistolle.
kahdeksan aikoihin. Saattelen 13v:n ovelle, välillä talvisin vein autolla kouluun. Muut lapset asuvat jo omillaan. Tuon jälkeen menen koneelle tsekkaamaan sähköpostit ja mahdollisesti teen töitä. Tunnin parin kuluttua syön aamupalaa.
En meikkaa.
5.00 herätys
5.15-6.00 koirien kanssa metsään
6.15 aamupalan teko koko perheelle ja ruuan anto koirille
6.30 syödään
6.45 harjaan hiukset, suoristan ne ja laitan lakkaa
7.15 silmänalusten peitto ja ripsari
7.40 lapset tarhaan
7.50 lähen pois tarhasta ajaan töihin
Pikapesulla ja alusvaatteet päälle. Meikkaamassa noin klo 6.10 (meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, poskipuna, kulmakynä, eye liner, ripsari, huulirasva). Aamupalalle noin klo 6.25, sen jälkeen tukan föönaus ja vaatteet niskaan. Ovesta ulos klo 6.45. Töissä puoli kasilta.
ylös 6.45
meikki valmis 7.10 (sis. aamupesut, dödö, kuultomeikkivoide, valokynä, poskipuna, ihan kapea rajaus ripsien tyveen, vaalea matta luomiväri kirkastamaan ja ripsari ja huulikiilto)
mies herää n. 7.00 ja lapsi usein samalla
lapsi puettu 7.15
äiti ja isi puettu 7.25
ovesta ulos 7.30
tarhalla 8.00, töissä 8.20.
Arkisin ei syödä aamulla mitään. Lapsi syö tarhassa ja minä juon vaan aamukahvit työssä. Lounas sitten joskus 11.30.