Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v. pojan virpomispukeutuminen??

Vierailija
31.03.2012 |

Tätä on varmaan täällä jo puitukin tänä ja viime vuosina, mutta kertokaa nyt vielä:

Miten puet n. 5 v. pojan virpojaisiin? Noita? Kissa? En suostun ostamaan mitään velhohattuja tätä varten. Sitä paitsi ne ovat mielestäni melko epäsuomalaisia.

Tekisi mieli pistää poika virpomaan pukeutumatta, kuten alkuperisessä itsuomalaisessa perinteessä, mutta koska perinteitä ei enää tunneta, katsottaisiin pukeutumatonta varmaan tympeästi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän Harry Potterin tyyliin ;)

Näin meillä.

Vierailija
2/5 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tytöt kuin pojatkin. Ja totta, jos meidän oven taakse tulee pukeutumaton, niin se varmasti oudoksuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tytöt kuin pojatkin. Ja totta, jos meidän oven taakse tulee pukeutumaton, niin se varmasti oudoksuttaisi.

ja vaikka en ortodoksi olekaan, tuntuu inohottavalta, että noidat eli pääsiäisen "pahat henget" toivottavat minulle (muka) onnea pyhillä pajunoksilla. (Pajua on pidetty pyhänä ja oksat on ortodiksisessa perinteessä vielä siunattu ennen virpomista.)

Noidat taas edistavat pakanallisen kevätjuhlan pahoja henkiä, joita on pääsiäiskokoilla peloteltava tiehensä. Lentelevät pitkäperjantaiyönä (= kristillisen ja pakanallisen pernteetn yhtyminen. Pitkäperjantai on surun päivä, jolloin pahat henget valloillaan).

Tuntuu siis ristiriiataiselta, että "pahat henget" toivottavat minulle hyvää tulevaa vuotta...

Vierailija
4/5 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka en ortodoksi olekaan, tuntuu inohottavalta, että noidat eli pääsiäisen "pahat henget" toivottavat minulle (muka) onnea pyhillä pajunoksilla. (Pajua on pidetty pyhänä ja oksat on ortodiksisessa perinteessä vielä siunattu ennen virpomista.)

Noidat taas edistavat pakanallisen kevätjuhlan pahoja henkiä, joita on pääsiäiskokoilla peloteltava tiehensä. Lentelevät pitkäperjantaiyönä (= kristillisen ja pakanallisen pernteetn yhtyminen. Pitkäperjantai on surun päivä, jolloin pahat henget valloillaan).

Tuntuu siis ristiriiataiselta, että "pahat henget" toivottavat minulle hyvää tulevaa vuotta...

Vierailija
5/5 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissaksi tai pupuksi. :) Molemmat tosi helppoja toteuttaa ja kivaa vaihtelua noidista.

Perinteitä ei kannata ottaa hirveen vakavasti, ne kuitenkin on vaan asioita joita jotkut on tehneet joskus ennen. Joku päivä mekin ollaan historiaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi