Poikani käyttää meikkivoidetta
9lk poikani käyttää meikkivoidetta pahan aknen takia. Itsetunto on parantunu huomattavasti, vaikka koskaan ei olekkaan kiusattu.
Eikä ole homo, muuten tosi poikamainen jne.
Mun mielestä ihan oikeasti vanhempien kannattaa kysyä pojiltaan, häiritseekö heitä akne (siis jos sellaista on). Koska tunnen muutamia tyttöjäkin, jotka kärsii tosi pahasta aknesta, eikä voisi elää ilman meikkivoidetta ja puuteria. Miksi siis poikien pitäisi kärsiä aknesta, kun se on peitettävissäkin.
Kommentit (46)
9lk poikani käyttää meikkivoidetta pahan aknen takia. Itsetunto on parantunu huomattavasti, vaikka koskaan ei olekkaan kiusattu.
Eikä ole homo, muuten tosi poikamainen jne.
Mun mielestä ihan oikeasti vanhempien kannattaa kysyä pojiltaan, häiritseekö heitä akne (siis jos sellaista on). Koska tunnen muutamia tyttöjäkin, jotka kärsii tosi pahasta aknesta, eikä voisi elää ilman meikkivoidetta ja puuteria. Miksi siis poikien pitäisi kärsiä aknesta, kun se on peitettävissäkin.
No ei poikani kyllä kovin homolta vaikuta, ja mulle ihan ok vaikka olisikin.
Seurustelee mahtavan tytön kanssa, harrastaa lumilautailua ja skeittausta...
On todella huomaamaton, mutta ihosta tulee tasaisempi. Kannattaa vaan opettaa lapselle häivyttämään meikkivoideajat, koska rajat ei näytä kivalta.
Ja höpö höpö että vaan homot käyttää meikkiä!
Mun mies(33-v.)lainaa multa välillä meikkivoidetta, jos sillä on kauheesti finnejä. Näin tapahtuu muutaman kerran vuodessa esim. juhlatilanteissa. Eikä siinä mun mielestä ole mitään homomaista. Ei se nyt kuitenkaan koko naamaa sillä voiteella vedä, vaan laittaa vähän pahimpien finnien ja punotuksien päälle. Finnithän usein johtuvat just siitä, että miehellä on paljon testosteronia. Eli vois sanoo, että miehekkäistä miehistä on kyse. :)
silti finnejä ja tasoittaisi ihoa?
Meillä on kuudesluokkalainen tyttö, joka kärsii finneistä.
Nyt on myös koulussa haukuttu finninaamaksi.
Voisin ostaa hänelle meikkivoiteen mutta sen oikeasti pitää olla sellainen mikä ei hypi heti silmään.
Osaisitteko sanoa hyvän sellaisen??
pitkällä tähtäimellä ei taida olla hyvä ratkaisu... kun akne ihon päälle kyö tuommaista tahnaa päivästä toiseen, niin ei varmasti tee hyvää sille iholle. Parasta olisi antaa ihon hengittää, niin se paranisi nopeammin.
Seurustelin nuorena pojan kanssa jolla oli akne. (olimme siis yhdessä sitten 6vuotta, mutta akne oli alkuseurustelusta) Hän käytti jotain sellaista apteekista ostettavaa tahnaa mikä laitettiin kasvoihin yöksi. Ja näytti auttavan, se kuivatti jotenkin aknea. Silläkin pojalla akne oli vain puolivuotta-vuoden ja sen jälkeen tosi hyvä iho. Eikä ole koskaan tullut takaisin.
Kyllä se yksi vuosi kannattaa aknesta kärsiä ilman meikkivoidetta, jotta säästyy sitten arvilta ja aknekin poistuu nopeammin.
Tärkeää on opettaa pojalle huolellinen levittäminen ja häivyttäminen, koska selvä pakkeli naamassa ei näytä hyvältä niin miehellä kuin naisellakaan.
Miksi olette "päästäneet" lastenne aknet niin pahoiksi? Nykyään on saatavilla lääkärin määräyksellä todella tehokkaita aknelääkkeitä. Nykypäivänä ei aknesta enää tarvitse kärsiä.
Tiedän itse kokemuksesta, että kosmetiikkasarjat ja akneihon hoitotuotteet ovat täyttä huuhaata. Iho ei parane aknesta vaikka hoitaisit sitä kuinka hyvin ja oikeilla tuotteilla. Vaikea akne on ihosairaus joka paranee vain lääkkeillä! Kannattaa mennä lääkäriin heti kun akne alkaa, koska pahetessaan akne aiheuttaa yleensä rumia arpia, joista eroon pääseminen ei sitten olekaan yhtä helppoa kuin finneistä eroon pääseminen.
Tiedän mistä puhun, sillä olen kärsinyt aknesta 15 vuotta, ensin teini-iässä ja sen jälkeen aikuisiän aknesta. Olen kokeillut lähes jokaista Suomessa myytävää akneihon hoitosarjaa ja apteekin itsehoitovalmisteita, tuloksetta. Vasta ihotautilääkäriltä sain tehokkaan lääkkeen, tosin jouduin kokeilemaan monia eri lääkkeitä ennen kuin sopiva löytyi.
Meikkivoiteen pitää olla vaaleamman väristä kuin oma iho, muuten rajoja ei saa häivytettyä.
Itse olen käyttänyt Maxfactorin meikkivoidetta, mitä löytyy ihan tavallisista marketeista. Mielestäni se peittää hyvin.
Kannattaako? pitkällä tähtäimellä ei taida olla hyvä ratkaisu... kun akne ihon päälle kyö tuommaista tahnaa päivästä toiseen, niin ei varmasti tee hyvää sille iholle. Parasta olisi antaa ihon hengittää, niin se paranisi nopeammin.
Seurustelin nuorena pojan kanssa jolla oli akne. (olimme siis yhdessä sitten 6vuotta, mutta akne oli alkuseurustelusta) Hän käytti jotain sellaista apteekista ostettavaa tahnaa mikä laitettiin kasvoihin yöksi. Ja näytti auttavan, se kuivatti jotenkin aknea. Silläkin pojalla akne oli vain puolivuotta-vuoden ja sen jälkeen tosi hyvä iho. Eikä ole koskaan tullut takaisin.
Kyllä se yksi vuosi kannattaa aknesta kärsiä ilman meikkivoidetta, jotta säästyy sitten arvilta ja aknekin poistuu nopeammin.
Kyllä kannattaa käyttää meikkivoidetta. Iho pystyy hengittämään meikkivoiteen ja puuterin alta ihan hyvin. Itse olen huomannut että ihomeikki myös rauhoittaa ihoa. Ei ainakaan tule näpelöityä ihoa samalla tavalla, kuin meikitöntä ihoa. Meikkipohja myös suojaa ihoa. Akneihoiselle teinille mikään ei ole pahinta kuin näyttäytyä naama punaisena täynnä finnejä, joten kyllä kannattaa meikkiä käyttää, kun ei siitä mitään haittaa ole.
Itse olen pahimpina aknekausina käyttänyt Joe Blascoa, joka on täysin oman ihon värinen. Tällöin sitä ei tarvitse välttämättä laittaa kuin pahimpiin kohtiin. Sillä saa ohuella kerroksella peittävän.
Akne voi johtua myös jostain perussairaudesta, esim. kilpirauhasen toiminnan häiriöstä. Joten ei ne ihotautilääkärin voiteet kaikille välttämättä auta.
Kun lääkäri voi määrätä vaivaan lääkettä. Tuon ylempänä olleen yövoiteen nimi taitaa olla Epiduo, joka on erittäin tehokas vaikeaankin akneen. Siihen vielä antibiotit päälle, niin johan lähtee.
Ainakin omien lasteni kohdalla en anna heidän vaivasta kärsiä, vaan vien ihotautilääkärille.
Kenen idea meikkivoide oli? Sinun vai hänen? Kertooko hän avoimesti kavereilleen että hänellä on meikkivoidetta naamalla? Jos ei, niin onko siinä jotain vikaa tai hävettävää?
Aknea ei pidä peittää. Se pitää hävittää ja tuhota.
On ihan ok käyttää häiritsevän aknen peittämiseen meikkivoidetta, jos muistaa myös pestä ihon päivittäin. Joe Blascon tuotteita suosittelen itsekin, vaikka ovatkin tyyriitä. Niissä on todella hyvä peittävyys, jotkut käyttävät niitä myös esim. isojen pigmenttiläiskien peittämiseen.
Ennen kaikkea on tärkeää hoitaa teinin aknelääkitys kuntoon. Keskivaikeasta tai vaikeasta aknesta voi hoitamattomana jäädä muistoksi pysyvät arvet. Oikealla hoidolla akne pysyy yleensä kurissa kunnes ikä tekee tehtävänsä.
Pikku vinkki kaikille joilla ei ole virheetön iho.Kyllästyin teini-ikäsenä meikkivoiteisiin ja peitepuikkoihin,koska ne saa ihon näyttämään niin pakkeloidulta.Ja se näyttää tyhmältä jos ei oo muuta meikkiä.Niin koikeilinpa finnien peittämiseen valkoista kajaalia.Toimii todella hyvin.Ja ihmeen hyvin sulautuu ihon väriin.Oon nyt käyttäny 15 vuotta tota valkosta kajaalia kaikkien ihon virheiden peittämiseen.Finnien,tummiin silmänalusiin ja ihottuma läntteihin kasvoissa.valkoista kajaalia vähän virheisiin ja ihan ohuelti puuteria päälle.Teini-iässä käytin kajaalin alle vielä meikkivoidetta,että sai kunnolla finnit piiloon.Kokeilkaa ihmeessä!
Tämä tapahtui joskus kymmenen vuotta sitten, mies oli silloin n. nelikymppinen. En pitänyt asiaa silloin outona, enkä pidä vieläkään. Miksi mies ei saisi käyttää meikkivoidetta, puuteria tms? Kuka on määritellyt mikä on miehekästä?
Vai onko niissä meikkivoiteissa kenties jotain aineita, jotka soveltuvat VAIN naise iholle?
Tää "poikasi on homo" on samaa hapatusta kuin se, että tytöillä pitää olla kaikki vaaleanpunaista ja pojalla sinistä, vauvasta asti. Todella tärkeää saada stereotypioida ihminen jo vauvasta asti. Koska me miehet ja naiset olemme NIIN ERILAISIA!!! Pitäähän se nyt jotenkin näkyä ja selvät rajat olla. Me mitään ihmisiä ja yksilöitä olla, vaan pelkkä sukupuoli.
se ihan kärpässienen näköinen tyyppi, joka tuli mua eilenkin kaupungilla vastaan??
Pikku vinkki kaikille joilla ei ole virheetön iho.Kyllästyin teini-ikäsenä meikkivoiteisiin ja peitepuikkoihin,koska ne saa ihon näyttämään niin pakkeloidulta.Ja se näyttää tyhmältä jos ei oo muuta meikkiä.Niin koikeilinpa finnien peittämiseen valkoista kajaalia.Toimii todella hyvin.Ja ihmeen hyvin sulautuu ihon väriin.Oon nyt käyttäny 15 vuotta tota valkosta kajaalia kaikkien ihon virheiden peittämiseen.Finnien,tummiin silmänalusiin ja ihottuma läntteihin kasvoissa.valkoista kajaalia vähän virheisiin ja ihan ohuelti puuteria päälle.Teini-iässä käytin kajaalin alle vielä meikkivoidetta,että sai kunnolla finnit piiloon.Kokeilkaa ihmeessä!
ja kyllä sitä kannattaa peittää, mutta se pitäisi myös hoitaa! Peittely on vain välimuoto, kun se tauti pitää selättää, mutta se maksaakin paljon enemmän kuin yksi meikkivoide...
Viekää ne finninaamat lääkäriin!
sulle joka kyselit 6lk meikkivoiteesta, niin Lumenen Natural Code sarjan meikkivoiteet on tosi hyviä. Kevyitä ja huomaamattomia, eikä jätä rajoja. Mutta silti peittää tosi hyvin.
Mua ihan oikeesti ärsyttää nuo ihmiset jotka kyselee että "miksi ootte päästäny tilanteen noin huonoksi". Kuule kun akne tulee, ei sille ole paljon mitään alkuun tehtävissä. Arvaappa kuinka monella ihotautilääkärillä me ollaan ravattu, syöty antibiottikuureja, ostettu koko apteekki tyhjäksi kalliista ihonhoitotuotteista, ja mikään ei ole tepsinyt. Mitään laantumisen merkkejä ei ole tapahtunu.
Ja kun pojalla akne on tosi paha, niin aika kova paikka olla vuosi peittämättä sitä mitenkään, "ihan vaan siksi että se voi vaikka toimia"
Ihan turha tulla kyseleen, että miksi ette ole hoitaneet ihoa kuntoon.
Ihan kuin niillä olisi joku naamio päässä.
Meikkivoide on varmaan ensimmäisiä ehostusaineita, joita miehet uskaltavat ottaa käyttöön. Sellaisia mieheille suunnattuja markettisarjoja taitaa jo ollakin. Ruostsissa käyttö yleisempää. Ja tietysti on "rokkareita", joille kajalit ja ripsarit on arkea. Omille pojilleni olen opettanut vain kasvojen puhdistamisen, ovat käyneet ahkerasti kasvovesipurkeillani.