Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani käyttää meikkivoidetta

Vierailija
31.03.2012 |

9lk poikani käyttää meikkivoidetta pahan aknen takia. Itsetunto on parantunu huomattavasti, vaikka koskaan ei olekkaan kiusattu.

Eikä ole homo, muuten tosi poikamainen jne.

Mun mielestä ihan oikeasti vanhempien kannattaa kysyä pojiltaan, häiritseekö heitä akne (siis jos sellaista on). Koska tunnen muutamia tyttöjäkin, jotka kärsii tosi pahasta aknesta, eikä voisi elää ilman meikkivoidetta ja puuteria. Miksi siis poikien pitäisi kärsiä aknesta, kun se on peitettävissäkin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäähän ne, jos tukkii ihoon kilon puuteria. Mutta katsoppas kun nyt 2000-luvulla on tullut meikkivoiteita, jotka ovat täysin huomaamattomia ja kevyitä.

Ap

Vierailija
22/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin niillä olisi joku naamio päässä.

et en vaan usko, että meikkivoide peittää finnit... tai ei ainakaan voi olla huomaamattoman näköinen.

Joe Blasco voi toimia, mutta tavis merkit??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin niillä olisi joku naamio päässä.

et en vaan usko, että meikkivoide peittää finnit... tai ei ainakaan voi olla huomaamattoman näköinen.

Joe Blasco voi toimia, mutta tavis merkit??

ovat erittäin näkyviä, ei huomaamatonta meikkivoidetta olekaan jos sillä peittää pahan aknen. Kyllä se erottuu iholta kuin maalikerros.

Vierailija
24/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme asenne, että pojat ei saisi hoitaa akneaan tai peittää sitä.

Vierailija
25/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä vaivaa kun pitää mainita että "EI MUUTEN SIT KUITENKAAN OLE HOMO"

siis olen suvaitsevainen, mutta ei minun perheessäni kuitenkaan tällaista...

tässä teille

Vierailija
26/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia heteromiehiä, jotka käyttävät joskus meikkivoidetta ihon virheiden piilottamiseen. Jos on vaikka väliaikaista punoitusta kasvoissa. Että ei oo mitään ihmeellistä.

Vierailija
27/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoin, että minun poikani ei ole homo, niin tarkoitin, että vaikka käyttää meikkivoidetta niin ei se siitä heti homoa tee.

Vierailija
28/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli akne (tai on se edelleen, mutta pidän sitä poissa diane novalla, tulee takaisin kun lopetan, huoh), muutaman kerran yritin laittaa jotain meikkivoidetta. Mutta ei voi sanoa sen olleen mikään success. Ensinnäkin samperin kipeiden finnien päälle lätkyttely sattui. Kasvot rasvoittuivat aina muutenkin hetkessä ja niinpä meikkivoide valui tooosi ihkusti rasvan mukana. Meikkivoiteen alla hautoneet finnit oli illalla kasvoja pestessä entistä ärtyneempiä ja niitä tuli, jos mahdollista, vielä enemmän.

Ei sopinut mulle. Joten turha väittää että kenellekään aknen "peittämisestä" ei ole mitään haittaa.

(ei mun aknea edes mihinkään saanu peitettyä, sen verran järkky oli. joten sinänsäkin turhaa)

Vierailija
29/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pahan aknen 30 vuoden kypsässä iässä. Kyllästyin aika pian peittelemään sitä, koska se ei edes onnistunut kovin hyvin, ja marssin ihotautilääkärille pyytämään Roaccutan-kuuria. Toisaalta lääke pelotti, niin hurjia huhuja olin kuullut, mutta onnekseni sain loistavan ja hyvin pitkään alalla toimineen lääkärin, joka osasi kertoa, mitkä sivuvaikutukset ovat todennäköisiä. Tarvitseeko sanoakaan, että niitä sivuvaikutuksia, joilla netissä pelotellaan (esim. hiustenlähtö), ei ollut ollut yhdelläkään hänen potilaistaan...

Söin viime vuonna puolen vuoden kuurin ja ihoni on kuurin loppumisesta alaken ollut normaali. Ihon ja huulten kuivuminen oli tietysti ikävää, mutta se kannattaa ottaa "siitäs saatte, mätäpaiseet"-asenteella. Kosteusvoidetta kului, mutta sitä nyt kuluu muutenkin. Jännää oli sekin, että ihoni kiristeli ja kihelmöi inhottavasti ennen kuuria, mutta ei enää kuurin alettua.

Lääke ei myöskään nykyään ole kovin kallis, koska sen patentti on umpeutunut ja niinpä markkinoille on tullut rinnakkaislääkkeitä.

Rohkaisen ap:tä tosiaan menemään poikansa kanssa lääkäriin! Jos asutte Helsingissä tai Pääkaupunkiseudulla niin suosittelen vielä Mehiläisen ihotautilääkäri Marja Soinia.

Vierailija
30/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten aknesta ei todellakaan pääse aina eroon lääkkeillä. Itselläni ei ole ollut aknea, mutta tuttava kärsi siitä aikansa. Kaikki lääkehoidot ja erikoisihonhoitotuotteet kokeiltiin, mutta akne ei lähtenyt.

Vierailija
31/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan oikeesti ärsyttää nuo ihmiset jotka kyselee että "miksi ootte päästäny tilanteen noin huonoksi". Kuule kun akne tulee, ei sille ole paljon mitään alkuun tehtävissä. Arvaappa kuinka monella ihotautilääkärillä me ollaan ravattu, syöty antibiottikuureja, ostettu koko apteekki tyhjäksi kalliista ihonhoitotuotteista, ja mikään ei ole tepsinyt. Mitään laantumisen merkkejä ei ole tapahtunu.

Ja kun pojalla akne on tosi paha, niin aika kova paikka olla vuosi peittämättä sitä mitenkään, "ihan vaan siksi että se voi vaikka toimia"

Ihan turha tulla kyseleen, että miksi ette ole hoitaneet ihoa kuntoon.

Ja ymmärrän oikein hyvin, että tuollainen kommentointi ärsyttää. Aknestä kärsivät(kin) tuntuvat olevan jonkinlaista vapaata riistaa, ja ihmiset ovat uteliaisuudessaan julmia...

Kirjoitin tuossa yllä omia kokemuksiani Roaccutanista (en enää muista, mikä numeroni oli...). Jos haluat ap kysellä lisää, niin vastaan kyllä, käyn palstalla vielä myöhemmin tänään.

Vierailija
32/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan oikeesti ärsyttää nuo ihmiset jotka kyselee että "miksi ootte päästäny tilanteen noin huonoksi". Kuule kun akne tulee, ei sille ole paljon mitään alkuun tehtävissä. Arvaappa kuinka monella ihotautilääkärillä me ollaan ravattu, syöty antibiottikuureja, ostettu koko apteekki tyhjäksi kalliista ihonhoitotuotteista, ja mikään ei ole tepsinyt. Mitään laantumisen merkkejä ei ole tapahtunu.

Ja kun pojalla akne on tosi paha, niin aika kova paikka olla vuosi peittämättä sitä mitenkään, "ihan vaan siksi että se voi vaikka toimia"

Ihan turha tulla kyseleen, että miksi ette ole hoitaneet ihoa kuntoon.

Vastaan AP:lle, että minä en tarkoittanut tuota "Miksi ette ole hoitaneet ihoa kuntoon" kommenttia millään pahalla. Tuli vain mieleen, koska todella monilla on se harhakäsitys, että ihonhoitosarjoista tai antibioottikuureista olisi jotain apua akneen. Näin ei ole, toki se on yksilöllistäkin, mutta 15-vuotta aknen kanssa kamppailtuani tiedän, että ainakaan minun kohdallani noista ei ollut apua vaikeaan akneen. Siksi mielelläni "valistan" muita aknesta kärsiviä, että kannattaa mennä ihotautilääkärille. Hyvä että olette näin jo tehneet (se ei käynyt ilmi aloitusviesvistäsi). Lääkkeitä on niin monenlaisia nykyään saatavilla, että todennäköisesti jokin niistä sitten toimisi.

Minäkin suosittelen ihomeikin käyttämistä. Aknen suurin haitta lapselle on kuitenkin se ulkonäön rumentuminen, se vaikuttaa kasvavan teinin itsetuntoon ja minäkuvan kehitykseen todella paljon. Minuakin on kiusattu aknesta, joten olen todella onnellinen että oma äitini antoi minun meikata sen piiloon ja suostui ostamaan kalliitakin meikkivoiteita. Kannattaa panostaa hyvään meikkivoiteeseen ja opettaa lapsi käyttämään sitä oikein. Millään meikkivoiteella ei saa finnejä täysin piiloon, mutta jo se, että ihonvärin saa tasaiseksi on iso asia lapselle.

Vierailija
33/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutania tosiaan kannattaa kokeilla jos siitä sattuisi olemaan hyötyä. Moni aknesta kärsivä kuitenkin on käynyt jossain vaiheessa ihotautilääkärissä. Harvempi pahan aknen kanssa kamppaileva jättää ihotautilääkärin väliin. Roaccutan kuurit ovat suht. tavallisia ja moni kovasta aknesta kärsivä nopeasti kokeileekin sitä.

Hieno asia, että toimi sinulle. Se Roaccutankaan ei kuitenkaan tehoa kaikkien akneen. Joten eipä näpyt välttämättä lähde silläkään pois. APn lapsi voi olla sellainenkin tapaus johon roaccutania on jo kokeiltu, mutta ei tehonnut.

Ei tässä maailmassa olisi yhtään aknepotilasta jos roaccutan automaattisesti tehoaisi kaikkiin. Tuskimpa Suomenmaassa kukaan kärsisi aknesta vapaaehtoisesti jos siitä pääsisi aukottomasti eroon roaccutan kuurilla Suomenmaassa.

Vierailija
34/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi olette päästäneet noin pahaksi"-kysymyksestä vielä: se on järjetön. Akne on sisäsyntyistä, ruokavaliot, meikkaamiset ja muut asiat eivät vaikuta siihen. Puhtaus on toki tärkeää, koska lika pahentaa tulehdusta entisestään. Eli aknea ei voi päästää jollekin asteelle, se tekee mitä tahtoo. Raivostuttava tauti!

Vierailija
35/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on surullista. Niiden osuus, jotka eivät saa apua Roaccutanista, on kuitenkin hyvin pieni. Annostus on mietittävä tarkkaan ja kuuria on jatkettava riittävän kauan.

Ja itse asiassa tiedän ihmisiä, jotka kieltäytyvät roaccutanista, ilmeisesti juuri niiden hurjien huhujen vuoksi. Netissä kun pyörii porukkaa, joka nauttii saadessaan toiset tolaltaan...

Vierailija
36/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se akne on oikeasti pahana, kokenut ihotautilääkäri ymmärtää määrätä kunnon myrkyt eli Roaccutania. Muu ei auta. Pojalle yksinkertainen juttu, kun ei ole sitä ihmeellistä ehkäisyhärdelliä.

Vierailija
37/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia lääkäreiltä suositella ensin uusia ihonhoitosarjoja ja antibiootteja. Roaccutan kuuri otetaan käyttöön aika usein vasta viimeisenä oljenkortena jos muu ei ole tehonnut. Ei niiden aknelääkkeiden napsiminen ole mitään terveellistä elimistölle kuitenkaan.

Vierailija
38/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koten kyllä se pitää olla peitettävissä

Vierailija
39/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi, että netissä on ihmisiä, jotka levittelee kauhutarinoita.

Mä olen sitten nyt varmaan yksi niistä, mutta tämä on kohdallani fakta:

söin roaccutania pitkän kuurin ja akne lähti. söin tosin samaan aikaan diane novaa.

lääkäri määräsi myös kevyemmän jälkikuurin heti perään muutamaksi kuukaudeksi, jotta "akne pysyisikin poissa".

joo, pysyi se vuoden. sitten se tuli takaisin. aikani kamppailtuani hain uudelleen roaccutanit. eivätpä tehonneet. annosta nostettiin. eivät tehonneet.

roaccutanien jälkeen ihoni on vanhentunut hyvin nopeasti. tosi nuorena on syviä ryppyjä tullut. ihon kimmoisuus on selvästi alentunut. kuurien aikana olin masentunut, kasvoista lähti ihoriekaileita, huulissa jatkuvasti kymmeniä halkeamia, hiuksia irtosi kyllä (minulla joo, jollain muulla ei tuolla), pään hilseily oli aivan kamalaa, olin kiukkuinen, väsynyt, kutiseva, hilseilevä mätisäkki. Hyi hemmetti.

jälkeenpäin epäilen, että ekankin kuurin aikana vahva vaikuttava tekijä oli diane nova. toisen roaccutan-yrityksen jälkeen palasin noihin pillereihin ja pidän nyt niillä aknea poissa näkyvistä. sain myös valohoitoa.

hyvä puoli roaccutanissa oli, että aknen aihauttamat arvet lähtivät samalla kun ihoa kuoriutui kerrostolkulla kuurien aikana pois.

Itse en ko. lääkkeeseen enää koskisi. Mutta ymmärrän kyllä miksi monet sen haluavat. Ihan koska itsellänikin akne on. Onhan se ihan perseestä. Mutta ei sitä ehkä ihan ekaksi kannata kokeilla, jos jollain muulla tavalla saisi apua. Aknen tyyppiä kun on vaikea tietää ennen kuin käytännössä huomaa mikä siihen tehoaa ja mikä ei.

Vierailija
40/46 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehottaisin sen meikkivoiderahan sijaan säästämään ne rahat ihotautilääkäri käyntiin tai ihan terveyskeskuksen lääkärikin voi määrätä hyviä lääkkeitä. On ihan turha peittää aknea jatkuvasti paksuilla meikkivoiteilla koska se voi tukkeuttaa ihoa lisää ja kierre on valmis. Viimeisen virkkeen miksi pitäisi kärsiä aknesta kun se on peitettävissä korjaisin kun se on hoidettavissa lääkkein ei meikkivoitein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi