Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti ymmärrä, miksi ruotsinkieliset aina itkevät ruotsinkielisistä palveluista

Vierailija
30.03.2012 |

perusteluna pakkoruotsille.

Palveluthan siirtyvät enenevässä määrin verkkoon ja sinne on helppo tehdä sivut eri kielillä.

Samoin skype-yhteydet voidaan asentaa vaikka jokaisen kirkonkylän virastoon, jolloin voidaan aina tarvittaessa ottaa etäyhteys ruotsinkieliseen virkailijaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Derivaatta

Mä en tajua kuka mieluimmin yleissivistäisi itseään tällä kuin ruotsin kielellä.

Vierailija
22/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän kolme ihmistä

SÄ SÄ SÄ SÄ SÄ. Jos sinun pienessä maailmassasi ulkomaat = Ruotsi, niin voi voi. Mutta ei sillä voi perustella MUIDEN lasten pakkoaineita.

Ja muuten, Ruotsissa pärjää oikein hyvin englannilla. Sekä työ- että vapaa-ajan asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua kuka mieluimmin yleissivistäisi itseään tällä kuin ruotsin kielellä.

Ruotsin kielen suomen aksentilla lausuttu ja suomen sanoilla sekoitettu murre ei sivistä ketään. Matematiikka on sen sijaan universaali kieli, jota osataan kaikkialla.

Vierailija
24/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka on sen sijaan universaali kieli, jota osataan kaikkialla.

Juu, no anteeksi mutta koulun jälkeen olen puhunut matematiikkaa tasan nolla ihmisen kanssa :DDD. Ne jotka haluaa sivistää itseään derivaatoilla voi ottaa sen valinnaiseksi aineeksi. Minä kyllä mieluimmin otan ruotsin. Ja sen muuten vielä sanon, että kun teidän ruotsinvihaajienmuksut laitetaan sinne venäjän tunneille, ne itkee verisiä kyyneleitä. Mammat näkee karmean vaivan saadakseen pakkoruotsin pois ja ruotsinkieliset mahdollisimman huonoon huutoon, ja sitten niiden lapset pyytää ja rukoilee ruotsia takaisin :).

Vierailija
25/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on mutta ymmärrät varmaan, että sieltä ruotsinkielisestä yhteisöstä tulee ihan samassa suhteessa lääkäreitä kuin potilaitakin ja lisäksi on ehkä satojatuhansia jotka ruotsia vapaaehtoisina halutessaan lukisivat.

Jotenkin oletat että ruotsinkielisten määrä siellä palvelupuolella on tasan nolla vaikka heitä kielipoliittisista syistä koulutetaan enemmän kuin suomenkielisiä (esim. juuri lääkäreitä) ja silti kaikkien muidenkin on pakko opetella ruotsia. Ja kun otetaan huomioon, että ns. kaksikielisistä yli 2/3 rekisteröidään ruotsinkielisiksi, niin se entisestään vähentää niiden määrää jotka "ehdottomasti" tarvitsevat palvelua ruotsiksi. Biaudet ja Wallin esimerkkejä ihan hallitustasolta ja Bidukan nassikat joille ei suomea kuulemma opeteta vaikka se ihan ylivoimaisesti hyödyllisn kieli onkin Suomessa. Tuo on kielipolitiikkaa. Tosin ihan täysin ruotsinkielisistäkin esim. Helsingissä suurin osa oppii kyllä sujuvaa suomea ihan pakostakin.

Palvelut voidaan hoitaa skypettämällä sieltä korvesta. Ei joka kuntaan tarvita kunnaninsinööriä selittämään rakennuslupajuttuja, sen voi hoitaa yksi ihminen Helsingistä käsin.

Oikeesti lääkärikäynnitkin voitaisiin aivan hyvin hoitaa konfeenssipuheluna johonkin sentraaliin kehäkolmosen ulkopuolelta.

Vierailija
26/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että derivaatta on turhinta mitä koulussa opetettiin. Ei kuulu yleissivistykseen eikä sitä tavallinen tallaaja missään asiassa tarvitse!