Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko peräkammarin tyttöjä olemassa?

Vierailija
28.07.2013 |

Miten määrittelisit sellaisen henkilön? Tunnetko sellaisia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat sellaisia, jotka asuisivat vanhempiensa kanssa kotona eivätkä tekisi mitään töitä, ei edes omaishoitajana, tai opiskelisi, niin ei ole. Naiset kyllä aina jos ei muuta niin pakotetaan johonkin siivous- tai hoivatöihin. Sen sijaan peräkammarinpoika saattaa olla ihan iäkkäiden vanhempiensa palveltavana kotona. 

Vierailija
2/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimattomia naisia vanhempiensa helmoissa. On niitä ollut ennen vanhaan ja voi olla nytkin. He tosin hoitavat vanhempiansa ja taloutta, niinkuin kakkonen jo sanoikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vanhoja piikoja.

Vierailija
4/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat ne miktään hoitaa. Samanlaisia lorveja ne on ku peräkammarinpojatkin. Vanhat piiat ovat vähän harvinaisempia kuin luuserimiehet, yleensä naisia haetaan "omaan elämään" kotoa saakka, mutta kyllä niihin peräkamareihin aina osa jää, ja siellä ne nököttävät maailman tappiin. Tunnen yhden, vanhemmat elättävät.

Vierailija
5/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 10:50"]

Ne on vanhoja piikoja.

[/quote]

Jos tarkoitat naimatonta naista, se kirjoitetaan yhteen: vanhapiika.

He ovat vanhojapiikoja. 

Nimitys on kuitenkin ihan yhtä vanhentunut kuin vanhapoikakin. Nykyään kaikki naimattomat ovat sinkkuja. Näköjään moni eronnutkin nimittää itseään mielellään sinkuksi. 

Vierailija
6/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan peräkammarin tyttöä. 

Olen tällä hetkellä sairauslomalla masennuksen vuoksi, en siis ole työkykyinen enkä -haluinen tällä hetkellä. Silti ei ole tullut mieleenkään muuttaa vanhempieni peräkammariin asustelemaan. Itseasiassa olen ihan varma, että jos kotiini muuttaisin, tuskin kuntoutuisin takaisin työelämään, sillä masennukseni on pohjustettu erinomaisesti lapsuudenkodissani. 

Vierailija
7/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä yhtä tuttua pidän peräkammarin tyttönä. Töissä käy kyllä, mutta muuten täyttyy kaikki kriteerit. Ja ikää on päälle 25v. "Bestis" on oma äiti.

Vierailija
8/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 10:13"]

Jos tarkoitat sellaisia, jotka asuisivat vanhempiensa kanssa kotona eivätkä tekisi mitään töitä, ei edes omaishoitajana, tai opiskelisi, niin ei ole. Naiset kyllä aina jos ei muuta niin pakotetaan johonkin siivous- tai hoivatöihin. Sen sijaan peräkammarinpoika saattaa olla ihan iäkkäiden vanhempiensa palveltavana kotona. 

[/quote]

Olet väärässä. On olemassa peräkammarin tyttöjä, jotka asuvat vanhempien luona, eivät käy töissä, eivät opiskele, eivät ole omaishoitajia. Ei naisia pakoteta mihinkään siivous- tai hoivatöihin.

Vierailija
9/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vanhempiinsa liiaksi ripustautuneita vähän peräkammarin tyttöinä, ainakin yksi siskoistani on sellainen, että epäilen että hän sekoaa totaalisesti kun vanhemmistamme aika jättää, koska viettää kaiken mahdollisen aikansa heidän kanssaan ja taantuu heidän seurassaan, luulen sen johtuvan siitä että lapsuutemme oli yhtä helvettiä eikä hän ole jollain tasolla aikuistunut lainkaan vaan olisi edelleen mieluiten pikkulapsi.

Vierailija
10/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska kysymys..kyllä niitäkin on. Asun pk-seudulla kivalla vanhalla ok-talo alueella ja meidänkin "kylällä" on kaksi! Ovat molemmat ainoita lapsia, toinen elellyt vanhempien rahoilla ja ns. opiskellut aina, toinen on työelämässä.

Nyt on molemmille ostettu vanhempien toimesta omat asunnot..hyvin läheltä ja käyvät edelleen vanhempien luona esim. syömässä joka päivä ja launataisin saunassa! Tietääkseni ei kumpikaan ole koskaan seurustellut, ihan mukavia vanhojapiikoja molemmat kyllä ovat! Maasedulta näitä varmaan löytyy enemmänkin.

Vierailija
11/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa, molemmat vanhatpiiat lähentelevät viittäkymppiä.

Vierailija
12/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kotiseudultani sellaisia. Ovat jääneet naimattomiksi ja asuvat edelleen vanhempiensa luona. Ikää heillä 30 - 40v. Yksi käy töissä ja kaksi muuta ovat olleet koko ikänsä työttömiä mitä välillä pakkotyöllistetty jonnekin. Ehkä myöhemmin sitten hoitavat vanhempiaan kun nämä jo huonokuntoisia.

Vierailija
13/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on kyllä eroja -siis peräkammarinpojissa ja peräkammarin tytöissä. Tunnen molempia, mutta tyttö ei asu enää vanhemmillaan, poika asuu. Tyttö oli juuri sellainen ilmainen piika vanhoille vanhemmilleen ja poika taas sitä tyyppiä -joka odottaa jopa vieraassa kodissa käsi ojossa vaikka vesilasia, eikä vahingossakaan siis itse tee asioiden eteen mitään, edes pyydä sitä lasia vettä vaikka -siksi on sinkkukin. Tytöllä oli jotain mt-häiriötä hetken ja palasi vajaaksi vuodeksi vanhempiensa luo toipumaan kai näistä, mutta nyt taas käy työssä,  uusi avomies ym. mutta todella läheiset välit yhä omiin vanhempiinsa.

Vierailija
14/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammarin poika tarkoittaa miestä, jonka symbioosisuhde äidin kanssa jatkuu aikuisuuteen tiukkana eikä kiintymyksen kohteen vaihdos samanikäiseen kumppaniin ole lainkaan tapahtunut. Kyseessä on murrosiän normaalin kehityksen vinoutuma.

Vastaavasti peräkammarin tyttö on niin ihastunut isäänsä, etteivät samanikäiset pojat kiinnosta. Tiedän yhden tapauksen, jossa isän ja tyttären symbioosi kesti tavallista pidempään, mutta kyllä tämäkin tyttö lopulta alkoi käydä ulkona ja löysi poikaystävän parikymppisenä.

Vierailija
15/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 12:06"]

Tunnen kotiseudultani sellaisia. Ovat jääneet naimattomiksi ja asuvat edelleen vanhempiensa luona. Ikää heillä 30 - 40v. Yksi käy töissä ja kaksi muuta ovat olleet koko ikänsä työttömiä mitä välillä pakkotyöllistetty jonnekin. Ehkä myöhemmin sitten hoitavat vanhempiaan kun nämä jo huonokuntoisia.

[/quote]

Nuohan on vielä ihan naimaiässä.

Onko pahankin näköisiä, vai mikä mättää?

Vierailija
16/23 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallaan, mutta niitä ei kutsuta peräkammarin tytöiksi vaan masentuneiksi. Masennus ja mielenterveysongelmat on naisilla kaksi kertaa miehiä yleisempiä, joten näitä ongelmaisia vanhempien tai yhteiskunnan elättejä on naisissa paljonkin. Mutta samanlaista syyllistävää termiä kuin "peräkammarin poika" ei ole olemassa, koska nainen on stereotypisesti uhri joten vika on yhteiskunnassa eikä henkilössä itsessään.

Vierailija
17/23 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkamarin tyttöjä ja poikia kyllä Suomesta löytyy. Heidän lapsuuden perheessä vanhemmat usein itse avuttomia,takertuvat, Usein myös päihde- tai mt ongelmia.. Itse pidän peräkamari ilmiötä epänormaalinai lmiönä. Normaali ihminen yleensä katkaisee napanuoran vanhempiinsa viimeistään aikuisiässä.

Vierailija
18/23 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammari ei kiitos! kirjoitti:

Peräkamarin tyttöjä ja poikia kyllä Suomesta löytyy. Heidän lapsuuden perheessä vanhemmat usein itse avuttomia,takertuvat, Usein myös päihde- tai mt ongelmia.. Itse pidän peräkamari ilmiötä epänormaalinai lmiönä. Normaali ihminen yleensä katkaisee napanuoran vanhempiinsa viimeistään aikuisiässä.

J tätä havainto ja selvitys työtä teit melkein kuusi vuotta ja päätit tulla sen tuloksen nyt sitten meille muka tietämättömille kertomaan. - Sinänsä on jännää ajatella, että olisivatko asiat yhtään tässä ajassa muuttuneet, jotenkin parempaan tai huonompaan suuntaan. - Pelkäämä, että jälkimmäistä.  

Vierailija
19/23 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on, koska olen näin vanhemmiten tajunnut, että sellainen olisi minulle unelmien kumppani. Kaunis ja fiksu, mutta peräkammarissa asuva neitokainen jolla ei värikästä parisuhdehistoriaa takana.

Minulle yksi sellainen, kiitos :)

Vierailija
20/23 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen. Opiskeli yliopistossa, mutta opinnot jäivät kesken ja nyt vaan lojuu kotona. Vanhemmat vielä työikäisiä, mutta silti hoitavat kaikki kotihommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän