ongelma päiväkodissa
Mulla 2-vuotias tyttö (melkein kolme) päiväkodissa. Opettelee kuivaksi mutta vaipat vielä käytössä (eli aika hyvin käy potalla kotona mutta vahinkoja sattuu vielä niin usein että ollaan pidetty vaippaa)
Ongelmana on päiväkodin oma hoitaja. Hoitaja on aika "tiukka" muutenkin. Nyt kun satuin olla käymässä ulos lähtemisten aikaan päiväkodissa (hoitosopimuksen uusiminen pk:n johtajan kanssa) kuulin että tämä oma hoitaja huusi lapselleni, kun ei saanut pissattua pottaan :( Huusi että "sä et todellakaan pissaa sitten siihen vaippaan, sä pidätät koko ulkoilun ajan." Vielä kuulin hoitajan jatkavan että "jos sä pissaat siihen vaippaan NIIN" sitten en kuullut lauseen loppua (odotin pk:n johtajaa toisessa huoneessa, hoitaja ei tiennyt minun olean siellä)
Mun mielestä tuo ei nyt ole ihan ookoo, varsinkin kun tyttö on aika ujo ja hitaasti lämpiävä muutenkin. Ei kai kuivaksi tuolla lailla huutamalla opetella. Mietityttää vähän miten sen hoitajan kanssa muuten taitaa mennä, jos tuommoinenkin asia menee huutamiseksi
Kommentit (4)
Minulla on samanmoinen kokemus. Tyttöni ei halunnut potalle jostain syystä 2-vuotiaana, mutta hoitaja painosti ja painosti ja siihen loppui kotonakin yrittäminen. Kun jäin työttömäksi vähäksi aikaa ja painostamatta harjoiteltiin niin kas, tyttö oli kerrasta täysin kuiva 2,5 -vuotiaana.
Ei vain motivoitunut huudosta ja painostuksesta.
Sinun täytyy ehdottomasti ottaa tuo asia puheeksi päiväkodissa, sillä tuo oli todella epäammattimaista ja epäeettistä käytöstä hoitajalta. Siihen pitää johtajan jollain tapaa puuttua ja tiimin käsitellä työntekijöiden asennetta ja kasvatusmenetelmiä, sillä tuollainen tapa kohdella lapsia vahingoittaa heidän kehitystään. Ota asia puheeksi mielellään hetimmiten, että asia saadaan tuoreeltaan käsiteltyä, niin tapahtuman yksityiskohdat eivät unohdu asianosaisila.
Hankalaahan tuo on varmasti työyhteisölle, mutta ehdottomasti asia, mikä pitää tuoda esiin ja mihin pitää saada muutos. Ei lapsia voi noin kohdella!
Olis hoitaja tajunnut, että sä kuulit.
Nyt kun meet sanoon jotain, hän kieltää kaiken tai vähättelee.
Noin ei lapsille huudeta töissä.