Tiesittekö äidit, että tulette palvoneeksi saatanaa, kun laitatte lapsenne oville virpomaan?!
Pääsiäinen, eli pesah- on alkujaan kristillinen juhla, mutta virpominen on pakanallista alkuperää noitineen ja loitsuineen..
Niin hienolta kuin se saattaa näyttääkkin, niin pyydän sydämestäni, ettette uhraa lastanne saatanalle!
-Jesus is the real king
Kommentit (37)
Pääsiäinen, eli pesah- on alkujaan kristillinen juhla, mutta virpominen on pakanallista alkuperää noitineen ja loitsuineen..
Niin hienolta kuin se saattaa näyttääkkin, niin pyydän sydämestäni, ettette uhraa lastanne saatanalle!
-Jesus is the real king
että mitään jumalaa tai saatanaa ei ole olemassa?
Ei siis mitään hätää!
tosin en ole laittanut lapsiani moiseen puuhaan, ihan itse ovat halunneet, ja hyvä niin.
onneksi lapsi ja minä ollaan pakanoita niin voi virpoa aivan rauhassa.
joulukuusikin on pakanoilta varastettu fallos-symboli että lopettakaa tekin se kuusen ympärillä tanssiminen.
Musta raamattu on Mooseksen seitsemäs kirja,joks on täynnä loitsuja vaivaan kuin vaivaan ja siksi kirkko poistatti sen raamatusta.
olen uskonnollinen ihminen, ja meillä virpominen on kyllä ihan uskontoon liittyvä traditio.
Vieläkö joku uskoo ihan oikeasti Saatanaan, jota voidaan palvoa?!
vaan se on enemmän yhtä kristillinen juttu kuin juutalainen pääsiäinen.
pienten lasten viaton pääsiäishuvi ei meillä ainakaan ole minkään yliluonnollisen olennon palvontaa
Nykypäivänä virpomiseen ei suurimmalla osalla liity mitään uskonnollisuutta, ei pakanauskoa eikä kristinuskoa. Live with it!
asiassa saatana kuulostaa mukavammalta tapaukselta kuin uskovaiset... Oikeesti.
Tiesitkö itse että virpomiseen eivät noidat kuuluvaan se on enemmän yhtä kristillinen juttu kuin juutalainen pääsiäinen.
jouluun kuusi ja sen pakanallinen latvatähti?
Jos otat selvää vanhoista virpomaloruista, niin niissä monissa mainitaan siunauksia. Siunaaminen on taas Jumalan hyvän toivomista toiselle. Mitä pahaa on siinä, että toivon toiselle kaikenlaista sellaista hyvää, mitä Jumala voi antaa?
Virpojat eivät alun perin pukeutuneet noidiksi. Länsi-suomessa on yhdistynyt kaksi perinnettä. siksi pukeutuvat.
Ote vikipediasta:
Pääsiäisnoidat tunnetaan nykyään varhaisesta pääsiäisnoitailmiöstä muuntuneena lasten leikkinä, virpovien noitien perinteenä.[37]
Historiallisesti pääsiäisnoidat eli trullit ovat erityisesti kotieläimiä kohtaan pahantahtoisiksi uskottuja olentoja tai näitä esittäviä ihmisiä.[38] Ruotsin kielessä troll tarkoittaa peikkoa ja nykyisin myös noitaa.[39] Uskottiin, että kotieläimet ovat pitkäperjantain ja lankalauantain illan aikana alttiina pahalle. Toisaalta tuolloin harjoitettiin nimenomaan tätä uskomusta vahvistavia menoja, kuten esimerkiksi leikattiin eläimistä karvoja ja nahanpaloja. Trulleina toimivat yhteisöstä syrjäytyneet naiset, jotka näin ilmaisivat naapureitaan kohtaan tuntemaansa kateutta.[38] Uskottiin, että pitkäperjantain ja pääsiäissunnuntain välisenä lauantaina Jumalan suojeleva vaikutus on pienimmillään ja silloin noidat pääsivät mellastamaan maailmassa. Siksi pääsiäislauantaina pelättiin noitia ja pahan karkottamiseksi muun muassa poltettiin pääsiäiskokkoja.[37]
Nykyinen pääsiäisnoitaleikki on lasten viihteeksi kehitetty yhdistelmä pääsiäislauantain trulliperinnettä (noidaksi pukeutuminen) ja virpomisperinnettä (virpovitsat, onnentoivotus ja palkan vaatiminen). Etelä-Suomessa vastaava päivä on palmusunnuntai.
- Ostakaa mieluummin itse lapsillenne kaupasta karkit, kuin alistatte lapsenne pahoille hengille ja saatanalle! AP.
miten nuo pääsiäisnoidat liittyvät virpomiseen? t. seiska
Meillä se on LEIKKI; haetaan oksat, koristellaan, toivotetaan hyvää pääsiäsitä ja siitä saadaan karkkia. lapset tykkää ja sopivat kavereista, miettivät miten pukeutuvat, ovat aivan innoissaan. MInä sen paremmin kuin lapsetkaan eivät ole vastuussa siitä millaista skeidaa kenekin päässä ajelehtii. Pääsiäinen on kiva juhla; kevään, valon, tipujen, suklaamunien, sen virpomisen eli hyvän pääsiäisen tovotuksen, pääsiäisruohon. Jokainen voi ihan vapaasti skitsoilla mitä lystää, me nautitaan MEIDÄN pääsiäisestä sellaisena kuin halutaan. Ja onneksi monella naapurilla on samanlainen käsitys. Ihana lomakin:)
henkisen puolen häikkää että tästä saa tästäkin asiasta tällaisen nipotus-jäkätys-saivartelu-sekoilun. Sekoilkaa ihan rauhassa sanoihinne, toivottavasti teidän lapsillanne on edes jotain kivaa.
yritetään vetää romukoppaan, niin yhtäkkiä pääsiäisperinne on sitten elämää suurempi kysymys. Meille se on LEIKKIMISPERINNE, oli jo mun lapsuudessa. terv. tuo ed. kirjoittaja
Ote vikipediasta:
Pääsiäisnoidat tunnetaan nykyään varhaisesta pääsiäisnoitailmiöstä muuntuneena lasten leikkinä, virpovien noitien perinteenä.[37]
Historiallisesti pääsiäisnoidat eli trullit ovat erityisesti kotieläimiä kohtaan pahantahtoisiksi uskottuja olentoja tai näitä esittäviä ihmisiä.[38] Ruotsin kielessä troll tarkoittaa peikkoa ja nykyisin myös noitaa.[39] Uskottiin, että kotieläimet ovat pitkäperjantain ja lankalauantain illan aikana alttiina pahalle. Toisaalta tuolloin harjoitettiin nimenomaan tätä uskomusta vahvistavia menoja, kuten esimerkiksi leikattiin eläimistä karvoja ja nahanpaloja. Trulleina toimivat yhteisöstä syrjäytyneet naiset, jotka näin ilmaisivat naapureitaan kohtaan tuntemaansa kateutta.[38] Uskottiin, että pitkäperjantain ja pääsiäissunnuntain välisenä lauantaina Jumalan suojeleva vaikutus on pienimmillään ja silloin noidat pääsivät mellastamaan maailmassa. Siksi pääsiäislauantaina pelättiin noitia ja pahan karkottamiseksi muun muassa poltettiin pääsiäiskokkoja.[37]
Nykyinen pääsiäisnoitaleikki on lasten viihteeksi kehitetty yhdistelmä pääsiäislauantain trulliperinnettä (noidaksi pukeutuminen) ja virpomisperinnettä (virpovitsat, onnentoivotus ja palkan vaatiminen). Etelä-Suomessa vastaava päivä on palmusunnuntai.- Ostakaa mieluummin itse lapsillenne kaupasta karkit, kuin alistatte lapsenne pahoille hengille ja saatanalle! AP.
itse olen uudestisyntynyt kristitty ja minun lapseni käyvät virpomassa enkä näy siinä mitään pahaa. Mutta sinä joka näet niin mietippä miksi? onko kenties omassa sydämessä olemassa jotain pahaa? luulen niin koska viattomat lapset huivi päässä ovat niin kaukana saatanasta kuin vain voi olla.