Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21-vuotiaana äidiksi?

Vierailija
29.03.2012 |

Onko teidän mielestä hyvä ikä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies löytyy, jolla hyvä ammatti ja työkin peräti! Opiskelupaikkakin löytyy ja kohta ammatti! Ehkä te jotkut olitte silloin parikymppisinä vielä niin lapsellisia ja saamatomia, että parempikin ettette hankkineet lapsia vielä siinä iässä. Onneksi on myös niitä parikymppisiä, keitä ei baarit innosta ja elämä on järjestyksessä!

Vierailija
22/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 19, nyt kymmenen vuotta myöhemmin ihan yhtä onnellinen perhe edelleen! Vaikka opiskeltiin molemmat kun pikkuinen syntyi.

Ja ihan tavallinen perhe ollaan kaikista näistä kyylääjistä/paskanpuhujista (jotka oikein odottivat meidän epäonnistuvan) huolimatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ikä on sellainen milloin itse tunteen olevansa valmis äidiksi.

itse sain esikoiseni 21 vuotiaana toisen 22 ja nyt 29 minulla on kolme lasta. saman miehen kanssa lapset ja naimisissa olemme.

Vierailija
24/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta olen siis 21v. Molemmilla vakityöt, itse olen mammalomalla ja jään hoitovapaalle sitten pariksi vuodeksi. Asutaan omakotitalossa ja meillä molemmilla on autot. Ollaan pärjätty erittäin hyvin, lapsi oli toivottu, ja on niin ihana

Vierailija
25/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö täyttää ensi viikolla 20 vuotta ja opiskelee yliopistossa. Tavoitteellinen likka ja surku tulis, jos alkaisi odottamaan lasta.

Mikkä hän elättäisi mukelon? Veronmaksajien rahoilla Ei kiitos! Ensin ammatti ja työ ja sitten lapset, jos on varaa.

Minä sain kaksi lapsistani opiskeluaikana. "Veronmaksajilta" sain samaa opintorahaa kuin muutkin opiskelijat, samaa lapsilisää kuin muutkin vanhemmat ja siinä se sitten olikin.

Lisäksi äitiysrahani oli liki minimissä ensimmäisen lapsen kohdalla ja täysin minimissä toisen lapsen kohdalla. Seuraavasta lapsesta sain työssäkäyvänä ihmisenä huomattavasti suurempaa äitiysrahaa - niiden veronmaksajien rahoista sekin.

Tähän on turha vetää esiin "maksoit kuitenkin veroja" korttia. Niin maksoin. Mutta niinpä maksoin opintojen jälkeen muutenkin.

Vierailija
26/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 21-vuotiaana. Kolme vuotta oli tosiaan jo ehtinyt käydä baareissa ym, joten en tähän päivään mennessä ole katunut. Ikää on nyt 27 ja meillä on kolme lasta.

Minä valmistuin ammattiin juuri ennen kuin jäin äitiyslomalle, ja mieheni valmistui pari vuotta myöhemmin. Koskaan ei ole silti ollut elämä huonoa, vaikka pienellä rahalla silloin elimmekin. mutta täytyy sanoa, että eipä kaikki 21-vuotiaat mielestäni ole sopivia äideiksi/isiksi. On niitäkin nähty.

Vierailija
27/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Jos sulla ei ole fiksua miestä, jos sinulla ei ole ammattia, jos sinulla ei ole työtä, niin älä hanki minun elätettäväksi YHTÄÄN tenavaa. Ei se niin ihana ole, että mun tekisi mieli sitä elättää.

tv. veronmaksaja

Sinutkin ovat muut "veronmaksajat" elättäneet esim. omien opintojesi ajan. Meistä jokaista elättävät "veronmaksajat" jossain kohtaa.

t. toinen veronmaksaja, joka maksoi viime vuonna veroja 40+ tuhatta euroa

Vierailija
28/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain nykyään 9kuisen vauvani juurikin 21 vuotiaana. minulla on ammatti, työpaikka ja mies. kukaan ei ole kyseenalaistanut äitiyttäni, ikääni, ei mitään.

mielestäni siis jos tunnet olevasi valmis ja asiat on reilassa, niin mikäjottei!

Vierailija
29/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä "oikeaa" ikää olemassakaan? Sillon kun itestä tuntuu siltä! :) Itse olin 17v. kun esikoinen syntyi, nyt 22v. ja kolmas lapsi syntyy kuukauden päästä :)

Vierailija
30/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmaantui juuri palstoille!

Niin, kiitos vastauksista. Ja itsekin muuttanut omilleen jo siinä 16-vuotiaana.

Toisen lapsen haluaisin saada joskus 25-vuotiaana ja siihen sit jää. Nuorena kun tuo palautuminenkin on erillaista.

Vierailija
31/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 21 vuotiaana (tai no piirua alle 22). Ja toisen lapseni 23 vuotiaana. Ja meillä on aivan ihanaa ja onnellista perhe-elämää. Voin suositella. =)

Vierailija
32/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmaantui juuri palstoille!

Niin, kiitos vastauksista. Ja itsekin muuttanut omilleen jo siinä 16-vuotiaana.

Toisen lapsen haluaisin saada joskus 25-vuotiaana ja siihen sit jää. Nuorena kun tuo palautuminenkin on erillaista.

-Jos opiskelut on kesken, kannattaa suorittaa joku tutkinto loppuun. Lapsen kanssa opiskeleminen voi olla haastavampaa.

-Hyvä tukiverkosto hyvä olla

-Varautua siihen, että arki lapsen kanssa on sitovampaa, kuin mihin osannut varautua

-Miettiä sitä, onko todella valmis sitoutumaan ainakin seuraavaksi 18v. eteen päin ja tavallaan myös loppuiäksi?

-Onko varaa hankintoihin vauvaa varten?

-Onko elämän eväät kunnossa, millainen oli oma lapsuus? Ei kannata haluta kotileikkiin liian varhain.

-Millaiset haaveet tulevaisuudelta? Haluaako matkustella, elää vielä vapaasti ja nauttia parisuhteesta kahden?

-Ihminen aikuistuu lopullisesti vasta 30-v. tienoilla. Toisaalta silloin taas välttämättä kaikkien fysiologia ei sopeudu enää raskauden tuomiin muutoksiin samalla tavoin, palautuminen ja raskautuminen voivat olla haastavampia.

-Mieti rauhassa, sinulla ei ole kiirettä.

-Parisuhteen on hyvä olla kunnossa, onko myös kumppani valmis vastuuseen? Monet naiset olisivat jo valmiita äidiksi aiemmin, mutta ei löydy sopivaa miestä?

Vierailija
33/45 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime joulukuussa esikoiseni ja täytin heti tammikuussa 21. Meillä on omakotitalo ja iso auto. Miehellä on hyväpalkkainen, vakituinen työ ja minullakin on vakituinen työpaikka odottamassa, kunhan palaan mammalomalta.

Vierailija
34/45 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille on, toisille ei. Ei voi yleistää.

Vierailija
35/45 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotkin kypsyvät "aikuisiksi" vasta 25-vuotiaina...

Vierailija
36/45 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö täyttää ensi viikolla 20 vuotta ja opiskelee yliopistossa. Tavoitteellinen likka ja surku tulis, jos alkaisi odottamaan lasta.

Mikkä hän elättäisi mukelon? Veronmaksajien rahoilla Ei kiitos! Ensin ammatti ja työ ja sitten lapset, jos on varaa.

sä oot sekasin, ihan itse elätin lapseni miehen kanssa olin jo ollut kaksivuotta työelämässä kun sain esikoisen 22 vuotiaana, loistava ikä muuten oli, eli olet vain kateellinen marmattaja! nyt on kaksi ihanaa lasta ja ikää 31 ja työelämää 10-vuotta takana revi siitä... ja kolmas suunnitteilla =) ja varaa ihan on, miksei olisi??

Vierailija
37/45 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot sekasin, ihan itse elätin lapseni miehen kanssa olin jo ollut kaksivuotta työelämässä kun sain esikoisen 22 vuotiaana, loistava ikä muuten oli, eli olet vain kateellinen marmattaja! "nyt on kaksi ihanaa lasta ja ikää 31 ja työelämää 10-vuotta takana revi siitä... ja kolmas suunnitteilla =) ja varaa ihan on, miksei olisi??

niin serkulla on kolme lasta ja opiskelee lääkäriksi, eihän se niitä lapsia koskaa voisi miettiä jos pitäs kokoajan olla työt mielessä!! mikä ihmeen työtyötyö tää elämä pitäs olla?

ihan sairasta..

oon tullut siihen tulokseen että tämä sukupolvi ihan tapetaan työllä!!

mulle on kaikkein tärkein perhe ei työ!

ja itsehän niitä veroeuroja maksan!

TYÖLLÄNI PERKELE!

Vierailija
38/45 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot sekasin, ihan itse elätin lapseni miehen kanssa olin jo ollut kaksivuotta työelämässä kun sain esikoisen 22 vuotiaana, loistava ikä muuten oli, eli olet vain kateellinen marmattaja! "nyt on kaksi ihanaa lasta ja ikää 31 ja työelämää 10-vuotta takana revi siitä... ja kolmas suunnitteilla =) ja varaa ihan on, miksei olisi??

niin serkulla on kolme lasta ja opiskelee lääkäriksi, eihän se niitä lapsia koskaa voisi miettiä jos pitäs kokoajan olla työt mielessä!! mikä ihmeen työtyötyö tää elämä pitäs olla?

ihan sairasta..

oon tullut siihen tulokseen että tämä sukupolvi ihan tapetaan työllä!!

mulle on kaikkein tärkein perhe ei työ!

ja itsehän niitä veroeuroja maksan!

TYÖLLÄNI PERKELE!

Vierailija
39/45 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoistani odottaessa juuri 18-vuotta täyttänyt, opiskelut kesken. Nyt odotan toista, ikää 21-vuotta, opiskelut käyty, työpaikka löytyy, mies töissä ja esikoinenkin kasvanut hyvin, neuvolassa kehuvat meitä, että käyttäydymme aikuisemmin kuin monet muut ikäisemme :)

Vierailija
40/45 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana minusta tuli lähi-äitipuoli enkä ole asiaa koskaan katunut. Äidiksi tulin 24- ja 25-vuotiaana ja edelleen meidän uusperhe on yhdessä ja hyvin voidaan. Mulle miehen lapsi on kuin oma, meidän perheessä puhalletaan yhteen hiileen ja pidetään huolta että kaikilla on hyvä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan