Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rokotuksista tietävät! ov

Vierailija
29.03.2012 |

Hei!

Olen lähdössä tänä kesänä töihin Etelä-Afrikkaan ja rupesin miettimään mitä rokotuksia sinne tarvitaan. En ole saanut peruskoulun (6. luokan?) jälkeen mitään rokotuksia, ja käsittääkseni minun pitäisi ottaa joitakin tehosterokotuksia juurikin näihin aikoihin?

Äitini on hukannut rokotetietoni, eli en edes tiedä mitä kaikkea vastaan minut on rokotettu. Olen syntynyt v.88 ja käsittääkseni saanut kaikki normaalin rokoteohjelman mukaiset rokotteen. Terveyskeskuksesta käskivät mennä kyselemään vanhalle ala-asteelleni tietojeni perään, menisinkin, mutta asun ulkomailla ja kun tulen taas Suomeen, kouluissa on kesäloma.

Olisin todella kiitollinen, jos joku minua voisi tässä asiassa auttaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.rokote.fi/home.aspx tuolta näet mitä tarvitset maahan matkustaessa. Ja soita sinne ala-asteelle.

Vierailija
2/2 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustat kaupunkialueelle (tai turistialueille, eli et mihinkään maaseudulle elämään köyhän kansan keskuudessa) et tarvitse muuta ekstraa kuin A-hepatiittirokotteen. Et myöskään tarvitse malarian estolääkitystä.

Jos olet saanut rokotteesi normaalisti ja olet syntynyt -88 sinulla on MPR (tuhkarokko- sikotauti- vihurirokkorokote) voimassa, joten et tarvitse sitäkään.

Jos jäykkäkouristusrokotuksestasi on kulunut yli 10 vuotta, käy hakemassa se terveyskeskuksesta.

Vähän outoa että ala-asteella säilytettäisiin ihmisten rokotetietoja, kyllä ne pitäisi olla kunnan terveystoimen arkistossa jossain, esimerkiksi helsingissä terveyskeskuksen arkistosta löytyvät myös kouluterveydenhuollon paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi