Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin nyt tuntuu, että ruuanlaitossa on avuttomuutta

Vierailija
29.03.2012 |

jos tuollaisia summia kuluu. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten menee 100€ 3-4 päivän ruokiin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällisellä on jo höyrystettyjä kasviksia, niin ei tarvitse enää salaattia.

Kyllä ruualla pitää mielestäni olla tarjolla sekä lämpimiä kasviksia että salaattia. Jos siitä tingitään, tingitää pikkaisen vääristä asioista :). Kotona luodaan lasten ruokatottumuksille pohja ja ihan lautasmallin mukaan sille lautaselle laitetaan sekä lämpimiä vihanneksia että salaattia.

Vierailija
22/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30 egee menee kauppaan per päivä meillä, ja kyllä mä ruokaa osaan laittaa, mielestäni :) Terkuin kahden yh

kerro mitä syötte tänään eilen jne. Ja tiedän, että saa menemään, mutta se että ei muka osaa / saa halvemmalla niin on puppua

Aamulla esikoinen söi puuroa mehukeitolla, lisäksi pari palaa reissaria, jonka päällä oivariinia, kalkkunaleikettä, juustoa ja paprikaa. Juomana oli kaakaota ja lasillinen tuoremehua. Kuopus söi sämpylän, jossa samat päälysteet kuin esikoisella. Sen lisäksi söi 2 kiiwiä, joi teetä ja tuoremehua. Itse join 3 mukillista maitokahvia ja 0,5 litraa vettä. Söin pari reissaria, jossa yllämainittujen lisäksi myös salaattia, kurkkua ja tomaattia. Lounaat koulussa ja töissä. Esikoisella oli koulussa mukana välipalaksi laimennettua mehua 0,5 litraa sekä reissari leivät, kts kuten aamulla. Kuopus veti välipalaksi 2 kiiwiä ja banaanijugurtin. Iltaruokana meillä oli uunilohta, hasselbackan perunoita, kermaviilipohjainen kastike, höyrytettyjä kukka- ja parsakaalia. Perussalaattia, jossa jävuorisalaattia, rucolaa ja lollo rossoa, kirsikka tomaatteja, kurkkua, punasipulia ja fetaa. Ruokajuomana oli rasvatonta maitoa sekä kivennäisvettä. Iltapalaksi keitettiin teetä, ja jälleen kerran meni leipää molemmilla lapsilla :)

leivälle ei tarvitse laittaa noin paljon päällysteitä. Ja juomaksi ei tarvita tuoremehua. Päivällisellä on jo höyrystettyjä kasviksia, niin ei tarvitse enää salaattia. Vettä tulee hanasta =)

päälysteitä, niin sitten tarvii syödä jotain muuta tilalle, tarkoitus on, että pärjätään hyvin seuraavaan ruokaan asti. Tuoremehua, niin voishan siitä luopua, jos sen vuoksi tekisi tiukkaa :)

Meillä kyllä on salaattia, vaikka ruuassa olisi kasviksia, se on valinta. Voi helposti säästää syömällä eineksiä ja unohtaa kasvikset ja salaatit, puhumattakaan hedelmistä. Tai söis vaan jauhelihamössöä tai jauhomakkaroita...

Mutta joo, tuo oli esimerkki, mutta ei mielestäni osoita sitä, että on avuttomuutta ruuanlaitossa, vaikka ap oletkin erimieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa, niin siihen menee enemmän rahaa kuin eineksiin. Jotain atriashaissia saa halvalla, mutta jos tekee nugetitkin itse, niin maksaahan se kunnon lihakin enemmän kuin halppisvalmiit.

Ja kun siihen ruuanlaittoon panostaa, niin pitää olla erilaisia mausteita. Tiettyyn aikaan vuodesta ulkomaiset porkkanat maistuvat saippualta, tomaatit ovat niin kirpeitä ettei niitä saa alas millään keinolla ja jossain vaiheessa kaalitkin ovat sitä tasoa, että puolet menee roskikseen jne.

Jos tekee itse lihojen marinadit, niin eivät ne aineksetkaan mitään ilmaisia ole.

Jos syö päivästä toiseen perunaa ja atrian jauhelihasta valmistettua vesikastiketta, niin sitten voi olla, että pääsee halvoilla ruokakustannuksilla.

Tai syö kuin lintu.

Meillä haluavat monet lasten kaveritkin syödä ja ovat ihmeissään, kun annan luvan ottaa lisää.

Ja monesti kuullut, kun tinkaavat mun lapsia syömään välipalaa, jos mun lapsella ei ole nälkä tai voi sitä pettymystä, jos mun lapsi haluaakin tomaatin eikä niitä vasta leivottuja sämpylöitä. Mutta rahaa saa tosiaan menemään ihan kuinka paljon tahansa ruokaan.

Vierailija
24/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30 egee menee kauppaan per päivä meillä, ja kyllä mä ruokaa osaan laittaa, mielestäni :) Terkuin kahden yh

kerro mitä syötte tänään eilen jne. Ja tiedän, että saa menemään, mutta se että ei muka osaa / saa halvemmalla niin on puppua

Aamulla esikoinen söi puuroa mehukeitolla, lisäksi pari palaa reissaria, jonka päällä oivariinia, kalkkunaleikettä, juustoa ja paprikaa. Juomana oli kaakaota ja lasillinen tuoremehua. Kuopus söi sämpylän, jossa samat päälysteet kuin esikoisella. Sen lisäksi söi 2 kiiwiä, joi teetä ja tuoremehua. Itse join 3 mukillista maitokahvia ja 0,5 litraa vettä. Söin pari reissaria, jossa yllämainittujen lisäksi myös salaattia, kurkkua ja tomaattia. Lounaat koulussa ja töissä. Esikoisella oli koulussa mukana välipalaksi laimennettua mehua 0,5 litraa sekä reissari leivät, kts kuten aamulla. Kuopus veti välipalaksi 2 kiiwiä ja banaanijugurtin. Iltaruokana meillä oli uunilohta, hasselbackan perunoita, kermaviilipohjainen kastike, höyrytettyjä kukka- ja parsakaalia. Perussalaattia, jossa jävuorisalaattia, rucolaa ja lollo rossoa, kirsikka tomaatteja, kurkkua, punasipulia ja fetaa. Ruokajuomana oli rasvatonta maitoa sekä kivennäisvettä. Iltapalaksi keitettiin teetä, ja jälleen kerran meni leipää molemmilla lapsilla :)

leivälle ei tarvitse laittaa noin paljon päällysteitä. Ja juomaksi ei tarvita tuoremehua. Päivällisellä on jo höyrystettyjä kasviksia, niin ei tarvitse enää salaattia. Vettä tulee hanasta =)

päälysteitä, niin sitten tarvii syödä jotain muuta tilalle, tarkoitus on, että pärjätään hyvin seuraavaan ruokaan asti. Tuoremehua, niin voishan siitä luopua, jos sen vuoksi tekisi tiukkaa :) Meillä kyllä on salaattia, vaikka ruuassa olisi kasviksia, se on valinta. Voi helposti säästää syömällä eineksiä ja unohtaa kasvikset ja salaatit, puhumattakaan hedelmistä. Tai söis vaan jauhelihamössöä tai jauhomakkaroita... Mutta joo, tuo oli esimerkki, mutta ei mielestäni osoita sitä, että on avuttomuutta ruuanlaitossa, vaikka ap oletkin erimieltä.

onko sitä vai ei =) Einekset ovat kalliita ja makaroni myös kalliimpaa kuin perunat.

Vierailija
25/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästetään vaatteissa. Kuljetaan rikkinäisissä housuissa ja kengissä. Jos on pakko valita niin mieluummin syödään terveellisesti, kuin käytetään rahaa kalliisiin vaatteisiin.

Vierailija
26/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on varmaan turha perustella yhtään enempää...

ja btw, einekset on halpoja...

ja makaroneejahan tuossa esimerkissäkin oli huimat määrät :D

Vierailija
27/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö makaronia, halvinta jauhelihaa sekä porkkanaraastetta sekä muita tämän kaltaisia ruokia. Jos taas panostaa laatuun ja vaihtelevuuteen niin rahaa menee reilusti. Mutta sehän on valintakysymys. Itse panostan mielummin laadukkaisiin raaka-aineisiin ja nautin ruokailusta. Lihottavat herkut ja alkoholin jätän myös muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi