Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin nyt tuntuu, että ruuanlaitossa on avuttomuutta

Vierailija
29.03.2012 |

jos tuollaisia summia kuluu. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten menee 100€ 3-4 päivän ruokiin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30 egee menee kauppaan per päivä meillä, ja kyllä mä ruokaa osaan laittaa, mielestäni :)

Terkuin kahden yh

Vierailija
2/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä ole avuttomia, mieheni on kokki ja minä innokas ruoanlaiton harrastaja. Mutta syömme poikkeuksellisen hyvin ja hieman eksoottisestikin, Välimeren ruokavaliota harrastamme. Esim. päivällisellä syömme aina alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan, kyllä siihen toki rahaa menee mutta onneksi siitä meillä ei olekaan puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä on kyse valinnoista. Meillä panostetaan mieluusti ruoan laatuun ja tingitään mieluummin jostain, mitä ei pidetä niin tärkeänä.

Vierailija
4/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30 egee menee kauppaan per päivä meillä, ja kyllä mä ruokaa osaan laittaa, mielestäni :) Terkuin kahden yh

kerro mitä syötte tänään eilen jne. Ja tiedän, että saa menemään, mutta se että ei muka osaa / saa halvemmalla niin on puppua

Vierailija
5/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä ole avuttomia, mieheni on kokki ja minä innokas ruoanlaiton harrastaja. Mutta syömme poikkeuksellisen hyvin ja hieman eksoottisestikin, Välimeren ruokavaliota harrastamme. Esim. päivällisellä syömme aina alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan, kyllä siihen toki rahaa menee mutta onneksi siitä meillä ei olekaan puutetta.

saa kai sitä kulumaan vaikka tonnin päivässä

Vierailija
6/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä on kyse valinnoista. Meillä panostetaan mieluusti ruoan laatuun ja tingitään mieluummin jostain, mitä ei pidetä niin tärkeänä.

Jos ostaa hummerin, niin ei varmaan tartte ihmetellä laskua jne

Vierailija
7/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksessan ilmaista.

Vierailija
8/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksessan ilmaista.

Vierailija
9/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan vaikka kuinka paljon. Kotona ollessa oli helppo haudella patoja ja puuroja tuntitolkulla, mutta töissä ollessa ei viikolla hirveästi ehdi. Toki meillä tehdään viikonloppuisin viikkoa varten ruokaa, mutta mieluiten söisin juuri tehtyä kuin uudestaan lämmiteltyä.

Jos olisi rahaa millä mällätä, niin meillä syötäisiin enemmän ihania juustoja, hedelmävalikoima laajenisi omenien ja viinirypäleiden ulkopuolle, ostaisin talvellakin kotimaisia kirsikkatomaatteja, kerran viikkoon voisi syödä vaikka hyvät pihvit. Talvella teemme paljon raasteita, kun salaattiaineksia ei aina raski ostaa. Samoin joskus olisi kiva kiire- tai laiskapäivänä ostaa kaupan valmistiskistä valmis ateria, nyt en siis puhu eineksistä. Niin ja tuoreisiin yrtteihin saisi myös menemään rahaa. Jukurttihyllyltä löytyisi myös vaikka mitä hyvää.

Meillä mies metsästää ja kalastaa, joten riistaa ja kalaa meillä riittää. Kaupasta en raskisi ostaa melkein 30 euroa kilolta maksavia kuhafileitä enkä edes tiedä, mistä saisi tuoretta hirvenlihaa.

Vierailija
10/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pussia kotimaisia porkkanoita

2 pussia pakastettuja vihreitä papuja paloina

1 pussi (kilo) kotimaista pakastemansikkaa

2 litraa laktoositonta maitojuomaa

2 puolentoista litran purkkia rasvatonta maitoa

1 prk appelsiinimehua

1 herkkuvarras (= vaalea leipä)

1 pussi reilu täysjyväviipaleita (= paahtoleipä)

1 prk riisijuomaa (kalkilla) (maitoallergikolle)

2 prk soijajuomaa (toiselle maitoallergikolle)

1 prk suklaasoijajuomaa (kahviini)

1 pussi täysjyvävehnäjauhoja

2 kpl movikasseja (moka, yleensä on omat kassit mukana)

1 kpl kangaskasseja (kun ei kahta muovikassia enempää kykene sielu sietämään ostettuna...)

3 prk soijavalmistetta (= soijajugurttia)

2 pussia real-täysjyväruisleipää

1 ruukku lollorossosalaattia

1 makeissekoituspussi (mulle illaksi...)

kurkkua

4 kpl vihanneksen makuisia nuudeleita

ruukkusalaatti

uuniomenajogurtti (litran purkki)

ruispalat jälkiuuni

kuitupalat vehnäleipä

1 luomuolut

miesten nahkahanskat (huikeat 5 euroa)

rypsiöljyä

astianpesuainetta

2 hehkulamppu pakettia

1 energiansäästölamppu

loppusumma 93,86 euroa eikä tässä ollut muuten mukana varsinaisia ruoka-aineksia vaan siis maitoja, leipää, vihanneksia jne ja sitten tosiaan se yksi tölkki olutta ja 1 pussi karkkia

Meillä menee kuukaudessa ruokiin + muihin päivittäistarvikkeisiin noin 1300 - 1500 euroa. Syöjiä 6. Hintaa nostaa mm soijatuotteiden ja laktoosittomien tuotteiden käyttö. (6 hengestä kahdella laktoosi-intoleranssi, kahdella maitoallergia, toinen heistä muuten aikuinen, ja kaksi juo tavallista maitoa)

Tästä varmasti voisi nipistää jonkin verran :), mutta se ei ole varsinaisesti ollut tarpeellista. (Meillä on kohtuulliset nettotulot kuukaudessa)

Vierailija
11/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eiliset ruoat maksoivat ehkä 1,50, siis päiväruoka. Siihen päälle pari leivänpalaa, makkarat, juustot, tomaatit. Mies syö ilmaiseksi saatuja ruokia.

Normaalisti meillä varataan kymppi päivässä ruokaan.

Vierailija
12/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain kolme henkeä. Tuossa on mukana tietty hygieniatuotteita yms, mutta ei vaatteita, leluja yms. Ja syödään perusruokaa, tehdään mahdollisimman paljon itse ja esim liha on halvempia ruhonosia. Syödään kyllä luonnonkalaa josksu ja se maksaa.

Vierailija
13/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30 egee menee kauppaan per päivä meillä, ja kyllä mä ruokaa osaan laittaa, mielestäni :) Terkuin kahden yh

kerro mitä syötte tänään eilen jne. Ja tiedän, että saa menemään, mutta se että ei muka osaa / saa halvemmalla niin on puppua

Aamulla

esikoinen söi puuroa mehukeitolla, lisäksi pari palaa reissaria, jonka päällä oivariinia, kalkkunaleikettä, juustoa ja paprikaa. Juomana oli kaakaota ja lasillinen tuoremehua.

Kuopus söi sämpylän, jossa samat päälysteet kuin esikoisella. Sen lisäksi söi 2 kiiwiä, joi teetä ja tuoremehua.

Itse join 3 mukillista maitokahvia ja 0,5 litraa vettä. Söin pari reissaria, jossa yllämainittujen lisäksi myös salaattia, kurkkua ja tomaattia.

Lounaat koulussa ja töissä.

Esikoisella oli koulussa mukana välipalaksi laimennettua mehua 0,5 litraa sekä reissari leivät, kts kuten aamulla.

Kuopus veti välipalaksi 2 kiiwiä ja banaanijugurtin.

Iltaruokana meillä oli uunilohta, hasselbackan perunoita, kermaviilipohjainen kastike, höyrytettyjä kukka- ja parsakaalia. Perussalaattia, jossa jävuorisalaattia, rucolaa ja lollo rossoa, kirsikka tomaatteja, kurkkua, punasipulia ja fetaa. Ruokajuomana oli rasvatonta maitoa sekä kivennäisvettä.

Iltapalaksi keitettiin teetä, ja jälleen kerran meni leipää molemmilla lapsilla :)

Vierailija
14/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, jollakin ei ole ruokaan rahaa, kun pitää maksaa asuntoa, autoa, vaatteita ja matkustella. Joku toinen taas syö kalliimmin, ja käyttää vähemmän rahaa johonkin muuhun.

Sekin on eri asia, onko kyseessä pelkkä ruoka, vai onko siinä ollut muutakin tavallisesta ruokakaupasta ostettavaa. Tai jos ruokaostoksilla käydään enimmäkseen isossa marketissa, "ruoka"-laskussa voi olla vaikka vaatteita, kosmetiikkaa, sisustustilpehööriä ym.

Meilläkin menee ruokaan paljon. Ostetaan säästelemättä kalliitakin aineksia, mutta tehdään ruuat itse kotona,ei syödä ns. ulkona kuin muutaman kerran vuodessa.

Totta on, että ihan perusruoka-aineista esim. juusto ja leivät ovat yllättävän kalliita, vaikka kuinka yrittäisi valita halvinta.

Vierailija
15/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kuusi. Mies, minä, kaksi teini-ikäistä poikaa (juu, kuule, syövät aika lailla...) ja kaksi varhaisteiniä.

En syötä heille pettuleipää ja kaurapuuroa. Jotta tuo kööri pysyy terveenä ja toimintatarmoisena, heille pitää syöttää hyvää perusruokaa, jossa on myös lihaa ja monipuolisesti vihanneksia.

Vähän on ap toinen juttu kuin kolmihenkinen perhe, jonka ainoa lapsonen on vielä imetyksellä.

Tsiisus tällaisia avauksia...

Vierailija
16/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla esikoinen söi puuroa mehukeitolla, lisäksi pari palaa reissaria, jonka päällä oivariinia, kalkkunaleikettä, juustoa ja paprikaa. Juomana oli kaakaota ja lasillinen tuoremehua. Kuopus söi sämpylän, jossa samat päälysteet kuin esikoisella. Sen lisäksi söi 2 kiiwiä, joi teetä ja tuoremehua. Itse join 3 mukillista maitokahvia ja 0,5 litraa vettä. Söin pari reissaria, jossa yllämainittujen lisäksi myös salaattia, kurkkua ja tomaattia. Lounaat koulussa ja töissä. Esikoisella oli koulussa mukana välipalaksi laimennettua mehua 0,5 litraa sekä reissari leivät, kts kuten aamulla. Kuopus veti välipalaksi 2 kiiwiä ja banaanijugurtin. Iltaruokana meillä oli uunilohta, hasselbackan perunoita, kermaviilipohjainen kastike, höyrytettyjä kukka- ja parsakaalia. Perussalaattia, jossa jävuorisalaattia, rucolaa ja lollo rossoa, kirsikka tomaatteja, kurkkua, punasipulia ja fetaa. Ruokajuomana oli rasvatonta maitoa sekä kivennäisvettä. Iltapalaksi keitettiin teetä, ja jälleen kerran meni leipää molemmilla lapsilla :)

leivälle ei tarvitse laittaa noin paljon päällysteitä. Ja juomaksi ei tarvita tuoremehua. Päivällisellä on jo höyrystettyjä kasviksia, niin ei tarvitse enää salaattia. Vettä tulee hanasta =)

Vierailija
17/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kuusi. Mies, minä, kaksi teini-ikäistä poikaa (juu, kuule, syövät aika lailla...) ja kaksi varhaisteiniä. En syötä heille pettuleipää ja kaurapuuroa. Jotta tuo kööri pysyy terveenä ja toimintatarmoisena, heille pitää syöttää hyvää perusruokaa, jossa on myös lihaa ja monipuolisesti vihanneksia. Vähän on ap toinen juttu kuin kolmihenkinen perhe, jonka ainoa lapsonen on vielä imetyksellä. Tsiisus tällaisia avauksia...

Vierailija
18/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kalliita ovat pitemmän päälle ihan ne peruselintarvikkeetkin (perunat, maito), joita kuluu paljon.

Tutkin tässä vanhoja kuitteja ja kyllähän tuota rahaa on ruokaan mennyt, vaikka kuinka teen kaiken itse ja meillä ei eineksiä syödä. Toisaalta ruoka on yksi paras satsaus omaan terveyteen, joten minua ei haittaa käyttää siihen suurinta osaa tuloistani. Onneksi mies on samaa mieltä, eli ruuasta saa ja pitää myös nauttia, vaikka se tarkoittaisi tinkimistä jostain muusta.

Vierailija
19/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin kalaa kuin seitiä tai lohta, niin se on kallista. Hyvä liha on kallista.

Jos haluaa syödä esim. leivän päällä aina jotain, haluaa, että on mehukeittoa ja jugurttia ja hedelmiä aina tarjolla ja että on hyvää tuoretta salaattia joka päivä, niin niihin menee aika paljon.

Toki voi valita senkin linjan, että syö valmista maksalaatikkoa, hernekeittoa, kalapuikkoja ja puuroja ja juo vettä ja pureskelee juureksia. Onhan nämä myös valinta asioita. Moni kuitenkin haluaa tarvota esim. lapsilleen vähän jotain parempaa, jos suinkin on varaa ja aika monella nykyään on varaa.

Vierailija
20/27 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällisellä on jo höyrystettyjä kasviksia, niin ei tarvitse enää salaattia.

Kyllä ruualla pitää mielestäni olla tarjolla sekä lämpimiä kasviksia että salaattia. Jos siitä tingitään, tingitää pikkaisen vääristä asioista :). Kotona luodaan lasten ruokatottumuksille pohja ja ihan lautasmallin mukaan sille lautaselle laitetaan sekä lämpimiä vihanneksia että salaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi