Millä purkkiruoka valmistajalla on pelkkää perunaa soseena?
Neuvolasta sanottiin että pitäisi aloittaa pelkällä perunalla ja lisätä yksi ruoka kerrallaan, mutta kaikissa kasvissoseissa mitä olen löytänyt kaupoista on jotain muuta seassa (esim. peruna-kukkakaali).
Kommentit (12)
että saa sen veden kiehumaan kotitekoisesti muka nappeja vääntämällä... en mä kyl oo osannu
mutta tosiaan olis hyvä kun löytyis. Innostuin jo aloituksesta.
Olen tässä lähiviikkoina menossa useamman kerran reissuun. Matkat on sellasia, että en pysty missään niitä pottuja keittää tai soossaa.
Näin ollen meillä vauvan kiinteiden aloitus sitten näillä näkymin siirtyy vielä ainakin kolmisen viikkoa. Huono homma, kun noita kiinteitä kovasti jo kaipailisi
Ei se pakko ole perunaa olla. Ihan hyvin voit aloittaa vaikka persikalla tai päärynällä esim. Tai peruna-porkkanaa...
-3:n äiti-
sitä saa purkissa!! Ihan sama aloitatko perunalla, porkkanalla, vai persikalla
Itseasiassa peruna hyvin tärkkelyspitoisena on aika kova vauvan vatsalle eli ei välttämättä mikään paras mahdollinen ensimmäiseksi kiinteäksi ruuaksi.
Mutta jos välttämättä haluat perunaa ensimmäiseksi tarjota, niin aloita peruna jo ennen reissua ja maistata ennen lähtöä vielä toinenkin ruoka-aine. Voit sitten ostaa purkkeja joissa on vaikkapa perunaa ja kukkakaalia. Reissussa ei uutta ruoka-ainetta kannata ensimmäistä kertaa tarjota.
t. eräs, jonka kahdesta lapsesta kumpikaan ei ole aloittanut kiinteitä perunalla, vaan ensimmäinen persikalla ja toinen maissinaksuilla...
on itseasiassa lempeämpi aloitussose kuin peruna. Perunahan ei oel kauhean hyvä ruoka--nopeasti sokeristuvia hiilihydraatteja ja ei mitään ravintoaineita jäljellä....
No, mikrossakin voi yhden perunan kypsentää ja pakasteesta saa perunasoseainesta (siis ihan pelkkää perunaa soseena ilman mitään lisäaineita, lisäät vain veden tai maidon)
vaikkei ollut mun aloituskaan. Olipa jotenkin nyt oma-aloitteisuus hukassa. Taidankin tosiaan aloitella maissilla tai porkkanalla.
Vielä kun kekkais missä sais soseet lämmitettyä. Kehtaako huoltoasemilla käydä pyytää jos vaikka juo kahvit samalla?
mutta siinä samassa hyllyssä, missä on keitettyä vettä, lämmitettyä maitoa ja itsensä vaihtavia vaippoja pitäisi olla.