Tupakan haju
Kertokaas hyviä ideoita kuinka saan raikastettua kotimme eteisen/käytävän tupakan hajusta. Asumme rivitalossa ja naapuri tupakoi omalla kuistillaan. Haju ei tule muualle asuntoon, mutta lienee ulko-ovi fuskaa sen verran että savua/hajua pääsee eteistilaan. Muuten mukava naapuri ja ihana lapsiystävällinen ja turvallinen piha, joten sen takia ei tarvetta muutta pois.
Riittäisi kun saisin raikastettua tuota hajua edes vähän. Ilmanraikastimia ei oikein voi käyttää, koska kärsin migreenistä ja voimakkaat hajut laukaisevat sen. Myös tuuletus on vaikeaa, koska silloin varsinkin hajut pääsee sisälle.
Naapurille olen asiasta maininnut, mutta en tietenkään voi häntä kieltää tupakoimasta. Takapihalle jos siirtyy niin haju tulee olohuone/ruokailutilaan ja meille se olisi pahempi juttu.
Kommentit (7)
No eipä siihen hajuun ole kukaan kuollut, joten koita kestää vaan. Se on muuten falskaamista eikä fuskaamista joka tarkoittaa huijaamista esim. korttipelissä. Tiivistä ovi niin pysyy haisut ulkopuolella.
jossa me asutaan, on valmistunut 2011, joten ovet ja ikkunat ovat uusia ja tiivisteet niiltä osin kunnossa. Toki en voi olla varma, että ovi fuskaa, kunhan vain epäilin.
Tosin, samahan tuo olisi fuskaako tiivisteet vai ei, koska ovea on kuitenkin avattava, että pääsee asunnosta pois, joten se haju tulee ainakin silloin sisälle. Meillä on kuitenkin sen verran isojakin muksuja, että omatoimisesti liikkuvat ulkona. Hankala ajoittaa oven aukaisut niin, että naapuri ei ole juuri silloin tupakalla.
Mutta toki tarkastan vielä nuo tiivisteet ja tarvittaessa vaihdan ne, ei iso homma. Kiitos
Veikkaan että tupakinhajun sijaan sua ärsyttäisi ihan pelkkä paskanhajukin. Oletko muuten tutkinut koskaan omia hajujasi?
Muuta omakotitaloon.
meillä päin tuota falskaamista sanotaan fuskaamiseksi, en sitten tiedä miksi, mutta näin sen olen oppinut sanomaan.....sillä taas ei ole mitään merkitystä tämän asian kanssa. Mutta kiva oppia jotain uutta ;)
AP
ole sanonut, että tuohon kuolisi tai että siitä loppupelissä haittaa olisi, ainoa mitä kysyin oli se, että onko jollain ideaa kuinka saan raikastettua hieman tuoksua sisällä.
Eli raikastimista ei apua (migreeni)
Tuuletus (lisää "ongelmaa"
Tiivistäminen (kokeiluun)
Eipä noista "haukuista" asiaan mitään ideaa tullut. Ja miksi muuttaisin omakotitaloon, voihan sielläkin olla haukkuvia naapurinkoiria, grillaavia naapureita yms. Ihmisethän elää tavallaan ja se ei minua häiritse, mutta on vain asioita, joihin voi koettaa vaikuttaa tai helpottaa, näihin minä kysyinkin apua. Naapuri olkoon ja kessutelkoon, mukava ihminen ja elää niin kuin tahtoo.
Mutta kai se on tilkittävä kaikki niin, että hengittämäänkin joutuu persreiän kautta tai sitten tosiaan muutaa sinne jumalan selän taakse, niin saa raikkaa eteisen ;)
AP
mitään ideoita?
AP