Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hiton äitimyytti??

Vierailija
06.04.2012 |

Mä olen ihminen, joka tykkää tehdä asiat kunnolla, ei puolittain, ja äiteys on yks niistä. Minkä hemmetin takia täällä ollaan tuomitsemassa niitä äitejä, joille ei ole mikään ongelma keventää omaa sosiaalista elämäänsä siksi vuodeksi tai pariksi, jolloin lapsi on pieni? Mä olin jo 37 kun sain lapsen, ja todella valmis luopumaan baari-illoista. Hoitovapaan ottaminen oli todellakin ihanin vaihtoehto mitä saatoin kuvitella. Nyt täällä on joka toisessa ketjussa joku bilettäjä-megaurheilija-äiti määkimässä, että on väärin jos ei vie lapsia yökylään jo pienestä. Miten niin? Mun 1.5v ei halua mennä yökylään, koska ei halua nukahtaa ilman äitiä. EI MIKÄÄN ONGELMA mulle, ei rasita tulla mahd.menoista kotiin 21.30 mennessä, koska mun lapsi on mun elämän tärkein asia tällä hetkellä, ja se, että mä saan toteuttaa äiteyttä mulle parhaiten sopivalla ja luontaisimmalla tavalla, tarkoittaa sitä, että pidän itsestäni huolta. Me nukutaan perhepedissä ja mä imetänkin vielä satunnaisesti. So what jos en pääsee 'bilettämään'? Bilettäkää te, jotka ette ole siitä tarpeeksenne saaneet, mä kasvatan ja hoidan lapseni ja itseni sillä tavalla jonka mä parhaaksi nään, ja uskon ja toivon että te teette samoin.

Että mua ketuttaa toi äitimyytti-kiusaaminen, luuletteko että joku oikeesti saa kiksejä jostain martyyriasenteesta?

Kukin tavallaan, eikö? Jos teidän äitiyden tyydyttää tyyli, joka on kaikkia lapsipsykologian suosituksia vastaan, ja uskotte sen olevan teidän lapsellenne parhaaksi (koska se on teille parhaaksi), niin tehkää ihmeessä niin, mutta älkää tulko sitten tänne määkimään että me jotka jaksetaan lapsiamme hieman paremmin, ollaan marttyyreitä.

Heippa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran itselle sopii. Ongelma tässä äitimyytissä on se, että tuota samaa mallia tyrkytetään sitten kaikille naisille, vähintäänkin se on rivien välissä paistava asenne siitä, että oikeasti hyvän äidin pitää olla juuri se lapselleen 24/7 omistautunut. Eli jos se oiskin "kukin tavallaan", vaan ei...

Vierailija
2/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen äitimyytti?

Olet kaukana äitimyytistä, mutta so?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen äitimyytti?

Olet kaukana äitimyytistä, mutta so?

Vierailija
4/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-silloin olis syytäkin olla ne juoksut juostuna. Tiedäthän, että osa pitää itsekkäinä teitä naisia, jotka elätte omaa elämäänne "niin pitkään kun teille sopii ja sitten hankitte ne lapset kun biologinen kello tikittää viimeisiään" -kun sun lapsesi 35-vuotiaana hankkivat niitä ensimmäisiä lapsiaan, sä olet jo päälle 70-vuotias mummeli!

Ja eikö oma asenteesi ole tuomitseva "jos minä satun rakastamaan lapsiani" -meinaatko että vaikkapa se himourheilija ei rakasta lapsiaan koska urheilee vaikkapa olympiatasolla? Sinä kuitenkin istut penkkiurheilijana ruudun ääressä hurraamassa sille mitalille sitten -tai vastavuoroisesti lyttäämässä kun se urheilija oli niin ja niin huono.

"kaikkien lastenkasvatussuositusten vastainen tapa toimia" -mikä se nyt sitten on se absoluuttinen resepti, jolla niitä tasapainoisia, onnellisia lapsia kasvatetaan? Että millaisia ne oikeat, suositusten mukaiset vanhemmat nyt sitten ovat? Kerropa kun sulla on tieto hallussa.

Vai olisiko sittenkin... eihän se toki voi olla mahdollista... niin, että meitä ihmisiä on hirveen erilaisia. Toiset hankkii lapsensa 25-vuotiaana ja ovat sitten alle 50-vuotiaana jälleen "vapaita aikuisten menoihin" -toiset bilettää melkein 40-vuotiaaksi ja on sitten palstoilla moralisoimassa muita.

Yökylä sinne, täysimetys tänne ja perhepeti tonne -tärkeintä on, että perheessä on palikat kohdallaan. Luinpa muuten sellaisen artikkelin joskus, jossa sanottiin, että se KAIKKEIN tärkein asia onnellisen, tasapainoisen lapsuuden taustalla on vanhempien hyvä parisuhde. Ajattele, yökylät ja tissittelyt ohitettiin ihan suorilta ja todettiin, että kun vanhemmilla synkkaa niin kodissa kaikki synkkaa.. damn.

Joskus yksinkertaiset asiat vaan ovat, no, yksinkertaisia!

Vierailija
5/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylä sinne, täysimetys tänne ja perhepeti tonne -tärkeintä on, että perheessä on palikat kohdallaan. Luinpa muuten sellaisen artikkelin joskus, jossa sanottiin, että se KAIKKEIN tärkein asia onnellisen, tasapainoisen lapsuuden taustalla on vanhempien hyvä parisuhde. Ajattele, yökylät ja tissittelyt ohitettiin ihan suorilta ja todettiin, että kun vanhemmilla synkkaa niin kodissa kaikki synkkaa.. damn.

Joskus yksinkertaiset asiat vaan ovat, no, yksinkertaisia!

eikä iästään huolimatta tajua muista vaihtoehdoista, omansa on toki se paras ja ainoa oikea...

Vierailija
6/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstistä ei uskoisi, että hän on 38 tai 39. Ajatusmaailmaan taitaa vaikuttaa paljon vielä se, mitä muut ajattelevat.

AP, olet minua vanhempi, mutta äitinä "nuorempi". Tulee jatkuvasti eteesi asenteita ja tilanteita, joista voit loukkaantua. Se ei tee sinusta huonompaa tai parempaa äitiä omalle lapsellesi. Olen itse saanut lapseni 21-vuotiaana joten kun olen 39-vuotias voin vaikka mennä lapseni kanssa baariin iän puolesta. En minä ole siinä iässä valittamassa sinun valinnoistasi.

Vierailija
7/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama, mitä tänne kirjoittaa, sanoja vääristellään aina :) Missä mä kirjoitin, että rakastan lastani enemmän kuin x? Tossa lukee että 'jaksan lastani paremmin', tarkottaen etten tarvi päännollausta alkoholilla tai lapsen yöksi pois viemistä vastoin lapsen tahtoa. Yleisillä suosituksilla tarkoitin näitä 'ei yökylää alle 1v' yms. Sitä paitsi mä en itsekkäästi bilettänyt kunnes biol.kello huusi. Opiskelin ja tein töitä ja haaveilin perheestä, mutta yksikään parisuhde ei edennyt siihen, paitsi tämä nykyinen, ja miehen tavatessani olin jo 34. Enkä mä omaa äiteystapaani muille tyrkytä, enkö mä kirjoittanut että kukin tyylillään? Myös minä. T. Ap

Vierailija
8/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että moni arvostelee hirveästi, jos imettää pitkään, ei vie lasta aikaisin yökylään, nukuttaa perhepedissä. Myös nämä materiaaliset kysymykset, esim. kestovaipat ja soseiden tekeminen itse saa aikaan hymähdyksiä. Miksi? Kai mäkin saan olla äiti kuten haluan?

Mä kyllä kaipaan välillä sitä, että sais katsoa rauhassa leffaa tms, mutta toisaalta halu pitää pieni lapsi lähellä on suurempi.

Vierailija
9/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyytin mukaan äiti ei saa väsyä koskaan. Äiti ei saa olla koskaan kiukkuinen, vihainen, turhautunut, peloissaan jne. Äidin on jaksettava vaikka lapsi huutaisi yötäpäivää, sairastaisi ja olisi kuolemansairas.

samalla kun äiti hoitaa sitä kuolemanrsairasta lastaan aina hyväntuulisena, niin hän myös leipoo kaiken leivottavan itse, tekee ruoan alusta asti ja luomutuotteista. Mieluiten ainakin osa kasviksista on äidin itse kasvattamia, jotta lapset ymmärtävät sen, mistä ruoka on peräisin. Lapsilla on aina puhtaat, silitetyt ja uudet, mieluiten kirppiksiltä hankitut vaatteet. (huom silti priimaa!!!).

Äiti osallistuu aina lapsen/lasten leikkeihin, kun vain lapsi pyytää.

Äiti pitää koko kodin siistinä. Alusvaatteetkin silitetään tai prässätään.

Äiti on myös hyvä vaimo. Palautuu synnytyksestä vähintään 3vk Ylimääräisiä kiloja ei kunnon äiti tetenkään kerään raskasuaikana. Laitokselta lähtiessä äiti käyttää samoja farkkuja mitä käytti 8 luokalla yläasteella.Lisäksi äiti on tarjoamassa suuseksiä jo laitoksella miehelleen vessassa.Äiti ei ole koskaan sellaisella tuulella ettei seksi maistuisi, jos mies haluaa. Hän jopa pitää itseään kiihottuneessa tilassa, jotta miehen ei tarvitse vaivautua esileikkeihin. Silti vaikka kunnon äiti on jatkuvasti valmis hoitelemaan miehensä, niin hän ei saa pyytää eikä itse halua seksiä.

Äiti imettää lastaan aina. ja imetys jarkuu vähintään 2-vuotiaaksi saakka.

Äiti on aina suihkunraikas (vaikka vauva pissaisi päälle), lasta ei kuitenkaan jätetä yksin/isän hoitoon edes sen suihkun ajaksi.

Äiti on heti synnytettyäänkin kuin muotikuvista repäisty. Meikattu ja hiukset fiinisti laitettu. Näin hän antaa kunnon esimerkin lapselleen huoletellusta naisesta. Tärkeää on myös että häpykarvat on sheivattu, värjätty ja puleerattu juuri sen muodin mukaan.

Äiti osaa myös hoitaa kuukautishygienian oikean tavan mukaan: oli se setten kuukuppi tai kestositeet.

Äiti ei edes tiedä mitä ovat kertakäyttövaipat, tutti tai tuttipullo. Äiti käyttää vauvojen vessaviestintää ja äidin lapsi oppii päiväkuivaksi viimeistään 1v 1kk iässä. Yökuivaksi lapsi oppii viimeistään 1v 3kk iässä. jos lapsella on mahatautia, ripulia yms, niin äiti saattaa silloin käyttää kestovaippoja, mutta niidenkin pitää olla tee-se-itse-mallia vanhoista pyyhkeistä tehtyjä. Kuorena on sitten äidin itse kutomat villapöksyt.

Kunnon äiti marjastaa ja lenkkeilee lapsi kantoliinassa. Vaunuja ei kunnon äiti tarvitse. Kunnon äidin lapset saavat vasta lukio-ikäisenä tietää, mitä ovat hedelmät, koska kunnon äiti hoitaa lapset itse kouluikään saakka. Tämän jälkeen alkaa kotikoulu. Äiti siis marjastaa niin paljon, että koko perhe saa noista marjoista tarpeeksi marjoja koko vuoden varalle.

Äiti on siis kaikessa täydellinen ja ylivertainen. Äidille ei myöskään koskaan tule tilannetta, missä vauva tarvitsisi imetystä samaan aikaan kuin mies haluasisi käyttää vaimon alapäätä. nainen osaa jo olemassaolollaan lähettää sellaisia hormoneja, että vauva on nälkäinen vain silloin, kun mies ei halua seksiä.

Kunnon äidin lapset eivät myöskään koskaan ole mustasukkaisia toisistaan, vaan aina käyttäytyvät kauniisti, kohteliaasti ja antaen sisarukselleen etusijan.

Kunnon äiti on saanut lapsensa ennen mummoikää (30v), mutta ei ole saanut lapsiaan ennen kuin 25-vuotiaana. Kunnon äidillä on myös 4 lasta, jotka ovat tulleet av:lla sovitun oikean sisarustenvälin mukaan: 2v 2kk. Kuten huomaat tavalliselle äidille tämä lasten saamismatematiikka vaatisi ainakin yhdet kaksoset, mutta ei kunnon äidille. Kunnon äidillehän kaksoset saati sitten kolmosista olisi häpeä, koska jokuhan voisi luulla, että ovat hedelmällisyyshoidoilla saatu.

Kunnon äiti on kerkeasti kouluttautunut (vähintään tohtori yhdessä aineessa ja maisteri toisessa). Kunnon äidillä on hyväpalkkainen mies, mutta äiti kuitenkin maksaavähintään puolet perheen kuluista, vaikka kotihoitaakin lapset ja kotikouluttaa heidät.

kunnon äidin koti on vähintään 3-5 kertaa vuodessa esiteltävänä eri sisustuslehdissä. Kunnon äiti on toki itse suunnitellut sisustuksen ja ihan itse remontoinutkin sen. kunnon äiti myös vaihtelee sitä sisustusta vähintään 3 kertaa vuodessa.

Kunnon äiti viettää kaikki juhlapyhät kaikkien mahdollisten traditioiden mukaan.

Vierailija
10/10 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyytin mukaan äiti ei saa väsyä koskaan. Äiti ei saa olla koskaan kiukkuinen, vihainen, turhautunut, peloissaan jne. Äidin on jaksettava vaikka lapsi huutaisi yötäpäivää, sairastaisi ja olisi kuolemansairas.

samalla kun äiti hoitaa sitä kuolemanrsairasta lastaan aina hyväntuulisena, niin hän myös leipoo kaiken leivottavan itse, tekee ruoan alusta asti ja luomutuotteista. Mieluiten ainakin osa kasviksista on äidin itse kasvattamia, jotta lapset ymmärtävät sen, mistä ruoka on peräisin. Lapsilla on aina puhtaat, silitetyt ja uudet, mieluiten kirppiksiltä hankitut vaatteet. (huom silti priimaa!!!).

Äiti osallistuu aina lapsen/lasten leikkeihin, kun vain lapsi pyytää.

Äiti pitää koko kodin siistinä. Alusvaatteetkin silitetään tai prässätään.

Äiti on myös hyvä vaimo. Palautuu synnytyksestä vähintään 3vk Ylimääräisiä kiloja ei kunnon äiti tetenkään kerään raskasuaikana. Laitokselta lähtiessä äiti käyttää samoja farkkuja mitä käytti 8 luokalla yläasteella.Lisäksi äiti on tarjoamassa suuseksiä jo laitoksella miehelleen vessassa.Äiti ei ole koskaan sellaisella tuulella ettei seksi maistuisi, jos mies haluaa. Hän jopa pitää itseään kiihottuneessa tilassa, jotta miehen ei tarvitse vaivautua esileikkeihin. Silti vaikka kunnon äiti on jatkuvasti valmis hoitelemaan miehensä, niin hän ei saa pyytää eikä itse halua seksiä.

Äiti imettää lastaan aina. ja imetys jarkuu vähintään 2-vuotiaaksi saakka.

Äiti on aina suihkunraikas (vaikka vauva pissaisi päälle), lasta ei kuitenkaan jätetä yksin/isän hoitoon edes sen suihkun ajaksi.

Äiti on heti synnytettyäänkin kuin muotikuvista repäisty. Meikattu ja hiukset fiinisti laitettu. Näin hän antaa kunnon esimerkin lapselleen huoletellusta naisesta. Tärkeää on myös että häpykarvat on sheivattu, värjätty ja puleerattu juuri sen muodin mukaan.

Äiti osaa myös hoitaa kuukautishygienian oikean tavan mukaan: oli se setten kuukuppi tai kestositeet.

Äiti ei edes tiedä mitä ovat kertakäyttövaipat, tutti tai tuttipullo. Äiti käyttää vauvojen vessaviestintää ja äidin lapsi oppii päiväkuivaksi viimeistään 1v 1kk iässä. Yökuivaksi lapsi oppii viimeistään 1v 3kk iässä. jos lapsella on mahatautia, ripulia yms, niin äiti saattaa silloin käyttää kestovaippoja, mutta niidenkin pitää olla tee-se-itse-mallia vanhoista pyyhkeistä tehtyjä. Kuorena on sitten äidin itse kutomat villapöksyt.

Kunnon äiti marjastaa ja lenkkeilee lapsi kantoliinassa. Vaunuja ei kunnon äiti tarvitse. Kunnon äidin lapset saavat vasta lukio-ikäisenä tietää, mitä ovat hedelmät, koska kunnon äiti hoitaa lapset itse kouluikään saakka. Tämän jälkeen alkaa kotikoulu. Äiti siis marjastaa niin paljon, että koko perhe saa noista marjoista tarpeeksi marjoja koko vuoden varalle.

Äiti on siis kaikessa täydellinen ja ylivertainen. Äidille ei myöskään koskaan tule tilannetta, missä vauva tarvitsisi imetystä samaan aikaan kuin mies haluasisi käyttää vaimon alapäätä. nainen osaa jo olemassaolollaan lähettää sellaisia hormoneja, että vauva on nälkäinen vain silloin, kun mies ei halua seksiä.

Kunnon äidin lapset eivät myöskään koskaan ole mustasukkaisia toisistaan, vaan aina käyttäytyvät kauniisti, kohteliaasti ja antaen sisarukselleen etusijan.

Kunnon äiti on saanut lapsensa ennen mummoikää (30v), mutta ei ole saanut lapsiaan ennen kuin 25-vuotiaana. Kunnon äidillä on myös 4 lasta, jotka ovat tulleet av:lla sovitun oikean sisarustenvälin mukaan: 2v 2kk. Kuten huomaat tavalliselle äidille tämä lasten saamismatematiikka vaatisi ainakin yhdet kaksoset, mutta ei kunnon äidille. Kunnon äidillehän kaksoset saati sitten kolmosista olisi häpeä, koska jokuhan voisi luulla, että ovat hedelmällisyyshoidoilla saatu.

Kunnon äiti on kerkeasti kouluttautunut (vähintään tohtori yhdessä aineessa ja maisteri toisessa). Kunnon äidillä on hyväpalkkainen mies, mutta äiti kuitenkin maksaavähintään puolet perheen kuluista, vaikka kotihoitaakin lapset ja kotikouluttaa heidät.

kunnon äidin koti on vähintään 3-5 kertaa vuodessa esiteltävänä eri sisustuslehdissä. Kunnon äiti on toki itse suunnitellut sisustuksen ja ihan itse remontoinutkin sen. kunnon äiti myös vaihtelee sitä sisustusta vähintään 3 kertaa vuodessa.

Kunnon äiti viettää kaikki juhlapyhät kaikkien mahdollisten traditioiden mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi